Volvo Cars neemt vandaag zijn eerste productiefaciliteit in Amerika in gebruik. Die staat in Charleston, South Carolina. De officiële ingebruikname bevestigt andermaal het mondiale karakter van de premium autoproducent die hiermee over productiefaciliteiten beschikt in alle drie de grote afzetmarkten.
De state of the art productiefaciliteit in South Carolina hanteert Volvo’s mondiale productiestrategie ‘Build where you sell’.
Behalve de Amerikaanse productiefaciliteit heeft Volvo Cars twee productiefaciliteiten en een motorenfabriek in Europa, drie autofabrieken en een motorenfabriek in China en productiefaciliteiten in zowel Indië als Maleisië.
In de herfst van 2018 start in de Amerikaanse fabriek de productie van de nieuwe sportsedan Volvo S60, gebaseerd op Volvo’s modulaire voertuigplatform Scalable Product Architecture (SPA). Vanaf 2021 loopt hier ook de volgende generatie van de Volvo XC90 van de band. Beide modellen zijn bedoeld voor de Amerikaanse markt en de export.
“Met de productiefaciliteit in Charleston is Amerika nu onze derde thuismarkt”, zegt Håkan Samuelsson, President en CEO van Volvo Cars. “Het sedansegment en ons modulaire platform bieden de mogelijkheid onze winst te vergroten en aanzienlijke groeimogelijkheden in zowel Amerika als de rest van de wereld.”
Volvo Cars investeert circa 1,1 miljard Amerikaanse dollars in zijn nieuwe productiefaciliteit. Het schept bovendien in de komende jaren ongeveer 4.000 nieuwe banen in de fabriek. Naar verwachting biedt de fabriek aan het einde van dit jaar werk aan circa 1.500 medewerkers.
“De ingebruikname van onze eerste Amerikaanse productiefaciliteit is ontzettend belangrijk”, zegt Anders Gustafsson, President en CEO van Volvo Car USA. “Onze business hier ontwikkelt zich goed, de modellen hebben verschillende prestigieuze prijzen gewonnen en de nieuwe productiefaciliteit is voor zowel Volvo als de gemeenschap zeer gunstig.”
De nieuwe productiefaciliteit in Charleston omvat een kantoorgebouw dat plaats biedt aan 300 medewerkers van R&D, inkoop, kwaliteit en verkoop. De fabriek kan jaarlijks 150.000 auto’s produceren. Het terrein is 1.600 hectare groot. De productiefaciliteit zelf beslaat 2,3 miljoen vierkante meter. In 2015 is met de bouw begonnen.
Nieuwe Volvofabriek in de VS
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41378
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors