Trevillian schreef:
Heeft echt veel pit voor zo'n oude, zware auto. Zeker in zn twee, wanneer lekker op temperatuur en vanaf 4 duizend toeren, schiet echt lekker op in de binnenstad.
De 2.4T is juist lekker koppelrijk te rijden met het meeste koppel al heel vroeg beschikbaar.
Ik kom niet vaak boven de 4000 toeren.
Belangrijk is om de daklijst met beleid los te ‘klikken’ zodat je de clips niet beschadigd. Vooral die bij de voorruit zijn kwetsbaar. Het is bij de voorruit handig om de strip omhoog los te schuiven. Dus bij achterklep beginnen, tot aan A—stijl los ‘pielen’ (bij gebrek aan een beter werkwoord) en dan proberen laatste stuk bij voorruit omhoog richtig achteren los te schuiven/ trekken.
Dan de boutjes die in de gaten zitten verwijderen.
Dan dakrails erop zetten, nog niet vast schroeven.
Dan daklijst ernaast houden en aantekenen welke stukjes je er tussenuit moet zagen. Overeenkomstig mef de drie bevestigingspunten van de roofrails.
Dan de stukjes er tussenuit zagen.
Dan de goot even netjes schoonmaken.
Stukken daklijst terug klikken. Pas weer op voor de clips, ze zijn kwetsbaar. Met beleid dus.
Voor de zekerheid van waterdichtheid even dotje siliconekit in de schroefgaten, ook al hebben de boutjes rubber ringetjes; better safe than sorry.
Dan de roofrails erop zetten, de drie bevestigingsblokken met 2 bouten per blok vallen nu als het goed is precies in de uitsparingen.
Vastdraaien.
Kappen erop klikken.
Klaar
Het is erg gemakkelijk. De deurpanelen met name. De voorstoelen ook (wel voorzichtig doen met het stekkerblok onder de stoel, zal mogelijk van de sensoren zijn voor de gordels ofzo?) en de plastic afdekkapjes over de 4 bouten op de rails.
Achterbank eigenlijk ook vrij eenvoudig. Ik had alleen geen grote torx80 bij me. Die komt slechts 2x voor: bestuurdersstoel en bijrijder: het gordelbevestigingspunt. Dat kreeg ik gelukkig nog los met een griptang, al kreeg ik die er bijna niet tussen, en blijft het natuurlijk niet de juiste manier. Maar stoppen en doorgaan wanneer ik die torxsleutel gekocht had is zó moeilijk. Je wilt het dan gewoon voltooien. Wat gelukkig goed gekomen is.
Komende week begin ik met het spuiten van de dakspoiler. Die is nu nog metallic groen. Ik heb daarvoor 2k spuitlak van Spraymax besteld. Heeft iemand toevallig de plastic boormalletjes te leen voor mij? Dat ik precies weet waar ik moet boren, aan de bovenkant? (onderzijde is reeds af-fabriek gemarkeerd)
Het is vrij gemakkelijk. Deur panelen heel makkelijk, voorstoelen ook niet wxht moeilijk, aleen ff opletten met de stekker onder de stoel. Voorzichtig loshalen. En de t80 torxbouten waarmee de gordels vastzitten aan voorstoelen. Ik had geen t8” dus heb een griptang gebruikt, niet exht hoe het hoort, maar je wilt toch verder op dat moment. Is uiteindelijk gelukt. Achterbank klein beetje moeilijk, maar ook niet echt. Wel even opletten met stekkers (van sensoren ofzo?)