Dat hierboven is volgens mij niet helemaal waar.
Dezelfde maat met de juiste load index etc mag altijd, zolang de banden op dezelfde as gelijk zijn. Hier kan ik me eigenlijk wel in vinden. In Nederland mag je gewoon met 4 verschillende banden rondrijden, zolang de maat op dezelfde as maar gelijk is.
Echter een andere maat velg wordt alleen goedgekeurd als die daadwerkelijk in je papieren komen te staan, en dat is niet het geval.
Als jouw auto op 205/55/16 is afgeleverd, mag je niet de ook originele 205/50/17 rijden, tenzij je dat hebt gemeld.
Dat is erg overdreven.
Die knipperlichtjes idd, volledig goedgekeurd, e-keur, de kleur klopt prima. Gaan ze daar over zeiken.
Ik denk dat we heel blij mogen zijn dat we hier de Duitse regels niet hebben. Een stukje individuele vrijheid is ook wat waard, en onder de Duitse regels denk ik dat 70-80% van de liefhebbers Volvo's hier afgekeurd zou worden op van alles en nog wat.
Zweedse lichten, banden, kleur verlichting, velgen etc.
Bi-Xenon --> LED
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9313
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Toch niet altijd, bekijk het filmpje even die ik een paar berichten eerder plaatste.JTC30 schreef:Zolang je lenzen hebt is een correct lichtbeeld 100% mogelijk.
Ik snap wat je bedoeld, projectoren zijn minder gevoelig voor strooilicht maar het lichtbeeld kan alsnog vervormen.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13787
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
dus jij meent dat de Nederlandse wet en regelgeving jouw individuele vrijheden in de weg zit ? Denk dat je n belangrijk punt mist van de gedachten achter dat alles.JTC30 schreef:
Ik denk dat we heel blij mogen zijn dat we hier de Duitse regels niet hebben. Een stukje individuele vrijheid is ook wat waard, en onder de Duitse regels denk ik dat 70-80% van de liefhebbers Volvo's hier afgekeurd zou worden op van alles en nog wat.
Zweedse lichten, banden, kleur verlichting, velgen etc.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Dat je mijn inziens iets te selectief bent met reacties en iets teveel voor je eigen parochie spreekt. Maar dat is mijn mening...OGA244 schreef: Wat wil je hier nu kenbaar maken?
In b.v. Duitsland moet er voor iedere verandering gekeurt worden, ik zou dat hier ook toejuichen.
We agree to disagree zeggen we maar

Laatst gewijzigd door MartijnAbel op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het voordeel in Dld is dat je daar nooit dhz tegenkomt met een flats xenon die alle kanten opstraalt.
Hier krijgt men een wok, in Dld trekken ze de auto terstond op een ambulance op weg naar Tuv en ben je hem kwijt tot keuren, lekker duidelijk en mi ook nodig omdat dezelfde gasten en een heleboel uit z Europa verantwoordelijk zijn voor het zogenaamde cityrenn waarbij het publiek de dood vind.
Metname karakter van de auto wordt sterk op gelet, vering, vermogen, verlichting, uitlaat, top geregeld dus.
Hier krijgt men een wok, in Dld trekken ze de auto terstond op een ambulance op weg naar Tuv en ben je hem kwijt tot keuren, lekker duidelijk en mi ook nodig omdat dezelfde gasten en een heleboel uit z Europa verantwoordelijk zijn voor het zogenaamde cityrenn waarbij het publiek de dood vind.
Metname karakter van de auto wordt sterk op gelet, vering, vermogen, verlichting, uitlaat, top geregeld dus.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.10.2017 - 19:14
Waar lees jij dat mijn lampen vies zouden zijn???sebastiaan84 schreef: TS kan en wil tijd besteden aan inbouw van LED.
Als hij/zij/het nou eerst eens een uurtje besteed aan het oppoetsen van zijn xenon lenzen en 2 nieuwe xenon pitjes van Osram of Philips erin ramt en eerat eens gaan bekijken of de licht opbrengst dan beter is.....
Dat kan namelijk al heel veel schelen.
Puur een aanname.
Koplampen lijken gloednieuw, totaal geen verweerding.
Zit sinds 2 weken nieuwe originele Volvo Osram Xenon lampen in.
Gaat mij puur om de besparing (zie eerdere post voor de rekensom) LED levert €500+ op t.o.v Xenon!
V50 2.4 Summum MY2005
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Ik denk eerder dat jij alles erg zwart wit ziet, terwijl er ook een flink stuk tussen bestaat.OGA244 schreef: dus jij meent dat de Nederlandse wet en regelgeving jouw individuele vrijheden in de weg zit ? Denk dat je n belangrijk punt mist van de gedachten achter dat alles.
M.i. zolang iets veilig is, is het prima. Bv de banden zoals ik ze noemde.
Daar zijn genoeg opties die de fabrikant oké vindt maar in Duitsland niet mogen.
Of idd de wit/zilver knipperlichten van Philips die volledig goedgekeurd zijn.
Om zoiets in je auto te doen vind ik inderdaad individule vrijheid, net als kiezen of je een ander model velgen neemt.
Daarmee bedoelde ik dus dat je dan wel goede xenon of led moet hebben. Is dat goed, dan komt het gewoon goed in een lens.JeroenSpock schreef:
Toch niet altijd, bekijk het filmpje even die ik een paar berichten eerder plaatste.
Ik snap wat je bedoeld, projectoren zijn minder gevoelig voor strooilicht maar het lichtbeeld kan alsnog vervormen.
Daarom doet bv de Philips Ultinon led het ook erg goed.
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Dan is deze hele discussie voor niets.Suunto schreef: Gaat mij puur om de besparing (zie eerdere post voor de rekensom) LED levert €500+ op t.o.v Xenon!
Je wilt 200 Euro uitgeven om in de toekomst misschien nog 1 keer 75 Euro te besparen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 31.10.2017 - 19:14
Daar heb je een punt.Longone schreef:Dan is deze hele discussie voor niets.Suunto schreef: Gaat mij puur om de besparing (zie eerdere post voor de rekensom) LED levert €500+ op t.o.v Xenon!
Je wilt 200 Euro uitgeven om in de toekomst misschien nog 1 keer 75 Euro te besparen?
Ik houd het op de Bi-Xenon.
V50 2.4 Summum MY2005