In sommige landen zoals Zwitserland en Ierland is het gebruik van flitspaal locatie aanduiders verboden. In andere landen zoals Duitsland en Frankrijk mag de GPS alleen een gevarenzone aangeven.
Wat zijn uw ervaringen bij het oversteken van de grens? Zet de GPS zelf de erkenning uit en worden in sommige landen alleen de gevarenzones getoond of moet je dat allemaal zelf doen?
Navigatie - Flitspalen
- Rinootje
- 4th Gear member
Net terug uit Ierland (met oversteek door het Verenigd Koninkrijk) en bij mij liet Sygic (en Flistmeister) gewoon de stationaire flitspalen zien.Mavi57 schreef: In sommige landen zoals Zwitserland en Ierland is het gebruik van flitspaal locatie aanduiders verboden. In andere landen zoals Duitsland en Frankrijk mag de GPS alleen een gevarenzone aangeven.
Wat zijn uw ervaringen bij het oversteken van de grens? Zet de GPS zelf de erkenning uit en worden in sommige landen alleen de gevarenzones getoond of moet je dat allemaal zelf doen?
Sygic had ik ook nog eens voorzien van SCDB flistpalen.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen, dat ik in IE, zelden een waarschuwing heb gezien. Dat in tegenstelling tot NL, waar je op elke hoek (spreekwoordelijk) al een alarm krijgt voor een flitspaal (is de Nederlandse politie nu zo hypocriet of denken onze dievenbende in Den Haag er zo meer pegels de schatkist in te krijgen?)
Oh ja, het Verenigd Koninkrijk kent ook traject controles (M62 bij Leeds, ben ik tegen gekomen)
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- Carfreak
- 7th Gear member
Idd gewoon flitsmeister of Waze aanzetten op je mobiel. Werkt perfect en passen zich volgens mij toch op de plaatselijke wetgeving aan?
Zwitserland staat bv niet op Flitsmeister ivm de strenge wetgeving.
Althans zo heb ik het begrepen.
Zwitserland staat bv niet op Flitsmeister ivm de strenge wetgeving.
Althans zo heb ik het begrepen.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15