Ik heb n V60 D5 uit 2011.
Ik heb bovenste lichtschakelaar die ik vanwege de auto-stand wil vervangen door de onderste. Kan dat en zo ja, wat moet er worden aangepast zodat alles ook daadwerkelijk goed werkt?
Lichtschakelaar
- doubleyou7
- 2nd Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
- Locatie: Tilburg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 D5 Summum 2012
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27365
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Naast de lichtschakelaar zal je een lichtsensor of sensoren in moeten bouwen en het hele grapje softwarematig aan de gang zien te krijgen.
En ik weet niet of zo'n sensor nog achteraf te plaatsen is.
Mijn hyundai had er 2 in het dashboard zitten, als Volvo dat ook doet wordt het een dure grap voor een paar lampen die aan en uit gaan.
En ik weet niet of zo'n sensor nog achteraf te plaatsen is.
Mijn hyundai had er 2 in het dashboard zitten, als Volvo dat ook doet wordt het een dure grap voor een paar lampen die aan en uit gaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Is volgens mij ook niet 123 te realiseren, bedrading zal moeten worden aangepast (connector zal afwijken vermoed ik), inderdaad 1 of meer sensoren ontbreken en dan nog software. Geen 1voudige en goedkope ingreep, áls het al kan.
Het gebruik van de ‘auto’ stand vind ik sowieso niet nodig; ik wil altijd licht voeren; beter 2x te vroeg worden gezien dan 1x te laat.... tunnels hier in NL zijn minimaal in lengte; je ziet vaak genoeg de lichten voor 3 seconden aan gaan en daarna weer uit.... zinloos.
Ik zou de klus en investering het absoluut niet waard vinden.
Ik zou dan eerder gaan voor DRL achteraf te plaatsen.
(Bron foto: Ali)
Het gebruik van de ‘auto’ stand vind ik sowieso niet nodig; ik wil altijd licht voeren; beter 2x te vroeg worden gezien dan 1x te laat.... tunnels hier in NL zijn minimaal in lengte; je ziet vaak genoeg de lichten voor 3 seconden aan gaan en daarna weer uit.... zinloos.
Ik zou de klus en investering het absoluut niet waard vinden.
Ik zou dan eerder gaan voor DRL achteraf te plaatsen.
(Bron foto: Ali)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- V60-stuurder
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 12.10.2017 - 11:18
Past het frontje van de nieuwe unit eigenlijk wel op de plaats van het oude?? Op de foto lijkt het oude redelijk rechthoekige en het nieuwe meer trapezium-achtig (of gezichtsbedrog?).
Mvg
Nico
Mvg
Nico
V60 Nordic+ Sport (R-Design) T3 Bursting Blue Metalic
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Frontje past, maar dat is dan ook het enige.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
+1tbrugman schreef: Ik rij altijd met dimlicht aan. Dat verhoogt de zichtbaarheid en veiligheid.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Rinootje
- 4th Gear member
- Berichten: 697
- Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05
IK heb in mijn vorige auto deze ombouw gedaan (De Scirocco).
Met alleen de licht schakelaar ben je er niet.
Ik deed het alleen, omdat mijn voorruit vervangen moest worden en daardoor een ruit kon laten plaatsen, waar de bevestiging voor de sensor op zat (die zit er normaal ook niet op!)
Daarna kabels getrokken en aan de boordcomputer bevestigt.
De sensor op het raam gemonteerd (daarbij moest ook een andere binnenspiegel met automatisch dimstand gemonteerd worden, want de oude had een andere bevestiging)
De schakelaar vervangen (dat was het simpelste, die kon ik gewoon vervangen)
Om uiteindelijk de sensor aan te melden bij de boordcomputer.
Deze sensor was niet alleen voor het licht, maar tevens een combinatie voor de automatische ruitenwisser stand.
Al met al, heeft me dat wel enige tijd gekost om dat in te bouwen.
Waar ik je ook nog voor wil waarschuwen, is de koplamp hoogte regeling, die is afwezig op de schakelaar die je wilt plaatsen.
Deze is wettelijk verplicht, als je gewone, halogeen lampen hebt. Bij Xenon (en LED) dient een automatisch hoogte regeling aanwezig te zijn (en te werken).
Is het je waard, heb je ALLE spullen (dus niet alleen deze schakelaar) om dit in te bouwen, waarbij je tevens iemand met de apparatuur moet kennen, die de nieuwe spullen bij de boordcomputer kan aanmelden?
Met alleen de licht schakelaar ben je er niet.
Ik deed het alleen, omdat mijn voorruit vervangen moest worden en daardoor een ruit kon laten plaatsen, waar de bevestiging voor de sensor op zat (die zit er normaal ook niet op!)
Daarna kabels getrokken en aan de boordcomputer bevestigt.
De sensor op het raam gemonteerd (daarbij moest ook een andere binnenspiegel met automatisch dimstand gemonteerd worden, want de oude had een andere bevestiging)
De schakelaar vervangen (dat was het simpelste, die kon ik gewoon vervangen)
Om uiteindelijk de sensor aan te melden bij de boordcomputer.
Deze sensor was niet alleen voor het licht, maar tevens een combinatie voor de automatische ruitenwisser stand.
Al met al, heeft me dat wel enige tijd gekost om dat in te bouwen.
Waar ik je ook nog voor wil waarschuwen, is de koplamp hoogte regeling, die is afwezig op de schakelaar die je wilt plaatsen.
Deze is wettelijk verplicht, als je gewone, halogeen lampen hebt. Bij Xenon (en LED) dient een automatisch hoogte regeling aanwezig te zijn (en te werken).
Is het je waard, heb je ALLE spullen (dus niet alleen deze schakelaar) om dit in te bouwen, waarbij je tevens iemand met de apparatuur moet kennen, die de nieuwe spullen bij de boordcomputer kan aanmelden?
Laatst gewijzigd door Rinootje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Als je plaatjes kloppen dan gaat het nooit werken, de bovenste is voor auto's met halogeen terwijl de onderste voor xenon is. Als je Sensus navigatie hebt, kun je de schakelaar omzetten. Is plug en play. De Auto functie werkt dan alleen helemaal niet. Die zal geprogrammeerd moeten worden. Ik heb het bij mij ook gewisseld. Na aanpassing van de software werkt ook de auto stand. Alleen geeft die voor nog geen licht overdag (dagrijlampen), terwijl de achterlichten wel branden. Omschakelen naar donker gaat wel goed.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
Als je de hele voorkant omzet wel. Maar dan moet je wel 2 dezelfde hebben.Jelmer de Jong schreef: Frontje past, maar dat is dan ook het enige.
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook