Ben al een poosje op zoek naar een representatieve 7-zits youngtimer.
(nieuw kopen met financial lease vind ik gewoon een beetje zonde van mijn geld en zit ik weer een poos vast aan een lening.)
Het moet dus een auto uit 2003 worden.
Nu is mijn oog gevallen op de XC90... stoere bak, hoop ruimte, grote 7-zitter en representatief.
Morgenochtend ga ik voor het eerst kijken bij een XC90, in eerste instantie ook om te kijken of ik het überhaupt wat vindt.
Maar ik ben niet zo kritisch verder, vindt het wel leuk om een beetje luxe te hebben, dus vandaar de volvo.
(ook nog naar een Chrysler grand Voyager gekeken, goede herinneringen aan die auto, maar weinig keus en niet altijd even praktisch qua achterbak/neerklappen van banken)
Waar ik morgen (even) ga kijken, is een XC90 T6 exclusive (2003, ca. 205k km). Ik weet dat hij flink slurpt, maar heel veel zal ik er niet mee rijden (10-15k per jaar)
Ik heb niet al te beste verhalen gehoord over de automaat, maar hoe ernstig is dat nou daadwerkelijk? Iets waar ik zelf op kan letten? (waarschijnlijk soepelheid enzo)
Wil sowieso een aankoopkeuring laten doen. Iemand een goed adres in de buurt van Apeldoorn?
Nog andere tips?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Aandachtspunten aanschaf youngtimer XC90 (2003)
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ja; Heb je ook uitgerekend of in jou geval een yougtimer wel zo interessant is...…NovapaX schreef: Nog andere tips?
Het ligt maar helemaal aan de omstandigheden.
Je kunt ook gewoon prive rijden en 19 ct/km declareren voor je zakelijke km's. Nogmaals ligt allemaal aan de omstandigheden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Als je de youngtimer een prettige auto vindt, heb ik nog geen case gezien waar prive rijden en 19 cent declareren voordeliger is. Dat mini stukje bijtelling levert zo enorm veel BTW en IB voordeel op. Het begint echter met of je het een fijne kar vindt we proberen naar mijn mening soms te vaak dingen alleen maar in geld uit te drukken. XC90 is overigens niet voor niets erg lang in productie gebleven ik denk een goed en interessante keuze.
Voor wat betreft de XC zelf, ik zou de auto grondig laten inspecteren door een dealer of een specialist. De automaten worden tegenwoordig nog wel een gespoeld waardoor ze wat soepeler gaan schakelen. De T5 uit die jaren heeft goede reputatie in hoeverre dat ook geldt voor de T6 weet ik niet. Je zou eens kunnen informeren bij Volvoservice, wellicht kunnen ze je ook helpen met de beoordeling van de auto die je op het oog hebt
Voor wat betreft de XC zelf, ik zou de auto grondig laten inspecteren door een dealer of een specialist. De automaten worden tegenwoordig nog wel een gespoeld waardoor ze wat soepeler gaan schakelen. De T5 uit die jaren heeft goede reputatie in hoeverre dat ook geldt voor de T6 weet ik niet. Je zou eens kunnen informeren bij Volvoservice, wellicht kunnen ze je ook helpen met de beoordeling van de auto die je op het oog hebt
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
En van horen-zeggen dat een XC90 een flink stuk duurder in onderhoud is als een S60/V70/S80 van het zelfde bouwjaar.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.07.2018 - 15:27
Bedankt voor jullie reacties.
Prive rijden en kilometers declareren is inderdaad niet gunstiger, zoveel rij ik niet zakelijk (ik rij überhaupt niet heel veel)
Daarom ben ik ook niet zo heel bang voor onderhoud, zolang dat maar niet steeds 'onderhoud op locatie, door de wegenwacht' is....
Dus die automaat, als dat een probleem is, gaat hij dan gewoon slecht lopen en blijkt dan bij de dealer dat hij vervangen moet worden, of stopt het ding er midden op de snelweg gewoon mee.
Het gaat mij erom dat hij relatief betrouwbaar is. (vervroegd) onderhoud en kosten kan ik inplannen, 100x langs de weg staan met problemen plan ik liever niet in.
Ik ga vanmiddag kijken en rijden, en zal met name goed letten op de automaat (gevoel en geluid)
Ik heb wat foto's doorgekregen en op zich ziet hij er goed uit (vlak nadat hij gepoetst is voor de foto natuurlijk.... )
Foto's zijn uiteraard 'stoer schuin' genomen
'
http://www.autotrader.nl/auto/volvo-xc9 ... f--benzine
Prive rijden en kilometers declareren is inderdaad niet gunstiger, zoveel rij ik niet zakelijk (ik rij überhaupt niet heel veel)
Daarom ben ik ook niet zo heel bang voor onderhoud, zolang dat maar niet steeds 'onderhoud op locatie, door de wegenwacht' is....
Dus die automaat, als dat een probleem is, gaat hij dan gewoon slecht lopen en blijkt dan bij de dealer dat hij vervangen moet worden, of stopt het ding er midden op de snelweg gewoon mee.
Het gaat mij erom dat hij relatief betrouwbaar is. (vervroegd) onderhoud en kosten kan ik inplannen, 100x langs de weg staan met problemen plan ik liever niet in.
Ik ga vanmiddag kijken en rijden, en zal met name goed letten op de automaat (gevoel en geluid)
Ik heb wat foto's doorgekregen en op zich ziet hij er goed uit (vlak nadat hij gepoetst is voor de foto natuurlijk.... )
Foto's zijn uiteraard 'stoer schuin' genomen

http://www.autotrader.nl/auto/volvo-xc9 ... f--benzine
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door NovapaX op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24661
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat zo'n T6, zeker in stadsverkeer, zuipt als een Eerste Bootsman op verlof.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.07.2018 - 15:27
Ja, dat weet ik 
Maar het zullen voornamelijk de wat langere ritten zijn waarvoor hij wordt gebruikt. (vakantie, weekendje weg, familiebezoek verder weg)
Voor de rest hebben we de fiets(en).
En we hebben hier ook nog een zuinigere auto staan (zakelijk) die prioriteit heeft wat betreft ritten naar afspraken etcetera.
Dit moet gewoon een beetje het werkpaard worden. (vandaar 7-zitter, trekhaak en groot)

Maar het zullen voornamelijk de wat langere ritten zijn waarvoor hij wordt gebruikt. (vakantie, weekendje weg, familiebezoek verder weg)
Voor de rest hebben we de fiets(en).
En we hebben hier ook nog een zuinigere auto staan (zakelijk) die prioriteit heeft wat betreft ritten naar afspraken etcetera.
Dit moet gewoon een beetje het werkpaard worden. (vandaar 7-zitter, trekhaak en groot)
Laatst gewijzigd door NovapaX op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.07.2018 - 15:27
Vanmiddag wezen kijken en rijden.
Mooie bak, rijd echt heerlijk.
Dit exemplaar moest wat nieuwe rubbers (was van tevoren aangegeven) wat kleine bonkjes voorin bij hobbel of schichtig sturen.
Automaat voelde soepel, motor liep ook goed. Remde ook goed (merkt wel dat het een zware bak is) en trok dan ook niet naar een kant.
Binnen wel wat gebruikssporen (wat op zich logisch is). En de rechterbuitenspiegel wilde niet meer in hoogte verstellen... (zat vast ofzo, moest naar gekeken worden)
Ik vond de buitenspiegels ook erg klein... of ligt dat aan mij?
Goed geluid uit de stereo, weet niet wat voor geluidspakket erop zat, kun je dat ergens aan zien.
Heb erg gelachen om de auto-telefoon.... super grappig. Dat zullen de kinderen leuk vinden
Ik laat volgende week een aankoopkeuring doen en als dat verder goed gaat wordt dit hem denk ik gewoon.
Oja, er zat een storing in, iets met 'anti-skid service vereist'... al gezocht en waarschijnlijk een sensor ofzo?
Mooie bak, rijd echt heerlijk.
Dit exemplaar moest wat nieuwe rubbers (was van tevoren aangegeven) wat kleine bonkjes voorin bij hobbel of schichtig sturen.
Automaat voelde soepel, motor liep ook goed. Remde ook goed (merkt wel dat het een zware bak is) en trok dan ook niet naar een kant.
Binnen wel wat gebruikssporen (wat op zich logisch is). En de rechterbuitenspiegel wilde niet meer in hoogte verstellen... (zat vast ofzo, moest naar gekeken worden)
Ik vond de buitenspiegels ook erg klein... of ligt dat aan mij?
Goed geluid uit de stereo, weet niet wat voor geluidspakket erop zat, kun je dat ergens aan zien.
Heb erg gelachen om de auto-telefoon.... super grappig. Dat zullen de kinderen leuk vinden

Ik laat volgende week een aankoopkeuring doen en als dat verder goed gaat wordt dit hem denk ik gewoon.
Oja, er zat een storing in, iets met 'anti-skid service vereist'... al gezocht en waarschijnlijk een sensor ofzo?
Laatst gewijzigd door NovapaX op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21386
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik begrijp dat je enthousiast bent over deze auto. Leuk. Dat anti-skid is wel een dingetje: even goed zoeken hier op de site. Of er reageert wel iemand met een advies.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Niels ik heb niet gezegd dat het voordeliger was. Wat ik wel zeg is dat je goed moet rekenen omdat het soms mooier lijkt dan het is. Ik denk als je de case van de TS bekijkt, dat de volgende auto net zo interessant is als die van TS: https://www.bangarage.nl/volvo-voorraad ... 6-963-022/NielsPHEV schreef: Als je de youngtimer een prettige auto vindt, heb ik nog geen case gezien waar prive rijden en 19 cent declareren voordeliger is. Dat mini stukje bijtelling levert zo enorm veel BTW en IB voordeel op. Het begint echter met of je het een fijne kar vindt we proberen naar mijn mening soms te vaak dingen alleen maar in geld uit te drukken. XC90 is overigens niet voor niets erg lang in productie gebleven ik denk een goed en interessante keuze.
Als ik uit ga van 12K per jaar en 0 kilometers zakelijk declareren dan kosten beide auto's per maand netto hetzelfde. Ik wil alleen maar zeggen dat de vijver om uit te kiezen daarmee groter is en zelfs als het 100 euro in de maand duurder zou zijn dan heb je met 4K minder investering ruim 4 jaar de tijd om op break even te komen. Maar goed laat TS vooral doen waar hij zich goed bij voelt, persoonlijk vind ik 12K voor deze auto veel te veel en dat alleen omdat het een youngtimer is?
Mijn welgemeende suggestie aan TS is om even een accountant/boekhouder met je mee te laten rekenen.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13745
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Youngtimers zijn vaak te duur, hebben ze iets unieks (km stand en/of conditie) zijn ze dat eerder waard dan dat ze alleen >15jr oud zijn.
Ten tijde van de mrb vrijstelling waren 25 jr oude 240's zomaar 3 tot 4 jr mrb duurder dan n jongere 240 met weinig kilometers en bv airco..
Ten tijde van de mrb vrijstelling waren 25 jr oude 240's zomaar 3 tot 4 jr mrb duurder dan n jongere 240 met weinig kilometers en bv airco..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.07.2018 - 15:27
Ik heb het al door gerekend. En uiteindelijk scheelt het inderdaad niet bijster veel.
Simpel berekend betaal ik straks ca. €100 bijtelling in de maand.
En nog ca. a 64% (42% belasting, rekening houdend met 14% MKB-winstvrijstelling) van alle overige kosten. (dat zijn gemiddeld per maand:
afschrijving €100, verzekering €100, wegenbelasting €125, brandstof €165, onderhoud €100, btw-correctie-privegebruik €50)
De kosten lopen dus al snel op richting €650 per maand. Daar betaal ik er dus netto nog op zijn hoogst 64% = € 415 van.
Dat maakt dat ik straks ca. € 515,- per maand minder te besteden heb, ten opzichte van ca. 600,- in de maand minder als ik het ding in privé zou rijden.
(dat is ook weer niet helemaal compleet, want in de v.o.f. zit nu al een auto waarvoor ik een deel van de autokosten voor rekening neem, dus óf de kosten van deze worden ook verdeeld, of die kosten vallen weg in alleen de kosten voor deze auto komen voor rekening van mijn winstdeel)
Maar je haalt ook een hoop risico naar privé, als blijkt dat onderhoud of brandstofgebruik van prive-kilometers veel hoger is. Of je moet het ding vervroegd afschrijven om een of andere reden.
Let wel, ik heb te maken met een v.o.f. Fiscaal maakt dat in feite niet uit, maar wel in hoeverre je vrij bent om geld van zakelijk naar privé te 'boeken'.
Het is dus ook een beetje het gelijke monniken, gelijke kappen principe aanhouden om onduidelijkheid te voorkomen.
Simpel berekend betaal ik straks ca. €100 bijtelling in de maand.
En nog ca. a 64% (42% belasting, rekening houdend met 14% MKB-winstvrijstelling) van alle overige kosten. (dat zijn gemiddeld per maand:
afschrijving €100, verzekering €100, wegenbelasting €125, brandstof €165, onderhoud €100, btw-correctie-privegebruik €50)
De kosten lopen dus al snel op richting €650 per maand. Daar betaal ik er dus netto nog op zijn hoogst 64% = € 415 van.
Dat maakt dat ik straks ca. € 515,- per maand minder te besteden heb, ten opzichte van ca. 600,- in de maand minder als ik het ding in privé zou rijden.
(dat is ook weer niet helemaal compleet, want in de v.o.f. zit nu al een auto waarvoor ik een deel van de autokosten voor rekening neem, dus óf de kosten van deze worden ook verdeeld, of die kosten vallen weg in alleen de kosten voor deze auto komen voor rekening van mijn winstdeel)
Maar je haalt ook een hoop risico naar privé, als blijkt dat onderhoud of brandstofgebruik van prive-kilometers veel hoger is. Of je moet het ding vervroegd afschrijven om een of andere reden.
Let wel, ik heb te maken met een v.o.f. Fiscaal maakt dat in feite niet uit, maar wel in hoeverre je vrij bent om geld van zakelijk naar privé te 'boeken'.
Het is dus ook een beetje het gelijke monniken, gelijke kappen principe aanhouden om onduidelijkheid te voorkomen.
Laatst gewijzigd door NovapaX op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Anti-skid kan echt van alles zijn, zeker zijn dat dit verholpen wordt voor aanschaf.
Maar die auto is wel duur voor z'n geld. Als ik kijk wat je voor dat geld elders (autoscout, heel europa) kunt vinden, zelfs een MY07 met veel lagere km-stand. Ik zou eerder voor een 3.2 gaan, is nog wat betrouwbaarder.
EDIT: V8 niet leuk?
Maar die auto is wel duur voor z'n geld. Als ik kijk wat je voor dat geld elders (autoscout, heel europa) kunt vinden, zelfs een MY07 met veel lagere km-stand. Ik zou eerder voor een 3.2 gaan, is nog wat betrouwbaarder.
EDIT: V8 niet leuk?
Laatst gewijzigd door passenger op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.07.2018 - 15:27
Die V8 is zeker leuk. Maar in dit geval heb ik het toch bij een bj 2003 (MY 2004?) gehouden.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op een T6 uit 2003 met 175k op de teller.
Wat details:
- automaat recent gereviseerd
- hij is in 2011 uit Italië overgekomen, maar daar is in de auto verder niet zoveel van te merken. (misschien wel de reden dat er bijvoorbeeld geen automatische ruitenwissers op zitten)
- 7-zits, premium audio, rear-ac, sunroof, elec.verstelbare voorstoelen (2x), navigatie, getinte ramen achter, gelaagde zijruiten voor.
- zwart interieur, houten inlay.
- 18 inch (dacht ik) lichtmetalen velgen (niet de standaard in ieder geval)
- Ik heb hem na aanschaf nog even bij ons 'eigen' garagebedrijf gebracht en die waren redelijk onder de indruk van de staat van de auto. Ze hebben de voorwielen nog even voor me gebalanceerd en de remmen/wielen/vloeistoffen gecheckt, want komende week ga ik er mee op vakantie.
Ik ben er bijzonder blij mee, krijg ook enorm veel complimenten. Dat is het voordeel van deze auto's.... tijdloos stijlvol.
Wel een paar kleine dingetjes, waarbij ik bij sommige dingen nog niet zo goed weet hoe druk ik me erover wil gaan maken:
- middenconsole kraakt en piept onbehoorlijk. Heb het uitneembare deel al voorzien van wat extra 'padding' zodat hij een stukje strakker vast staat, dat scheelt al een hoop.
- reservesleutel klapt niet meer in... echt een groot drama natuurlijk
- motor-ophangrubber aan de bovenzijde is wat gescheurd
- motorriem begint wat tekenen van veroudering te vertonen (distributie is overigens recent gedaan)
- 3e zitrij stoel links klapt niet goed in, moet met de hand een palletje naar achteren trekken om de rugleuning te kunnen laten zakken. (nog geen tijd gehad om goed naar te kijken)
- ik hoor soms wat statische ruis uit de tweeters, en als ik het bestuurdersportier open doe dan valt de speaker wel eens stil.... moet wellicht een nieuw kabelboompje in (of gerepareerd worden)
En een paar dingen die ik overweeg te doen:
- het interieur ontdoen van de afgrijselijke glanzende cockpitspray.
- een paar kleine dingetjes om de buitenkant er nog wat frisser uit te laten zien (handgrepen bijkleuren of vervangen bijvoorbeeld)
- betere (led?) interieur-verlichting en zij-verlichting (onder de spiegels)
- grille met grotere Volvo-logo (of zijn dat soort dingen not-done hier?)
- side-steps
- ik vind de buitenspiegels niet zo mooi...
- hij rijdt erg comfortabel, bijna een beetje té comfortabel soms....
- Aftermarket-radio in (laten) bouwen. Wat er nu in zit werkt goed, maar ik wil toch graag een betere koppeling met de telefoon kunnen hebben. Ook de ingebouwde navigatie is ook niet zo gebruiksvriendelijk meer. Ik wil het wel goed doen, want ik wil de center-speaker nog wel kunnen regelen en de knoppen op het stuurwiel ook natuurlijk. Het liefst zou ik de versterker die er nu in zit willen blijven gebruiken, maar ik kan niet voldoende info vinden hoe een aftermarket radio met het MOST systeem gekoppeld zou kunnen worden. Misschien moet ik hiervoor maar eens een apart topic openen (zal eerst nog even zoeken hier)
Ik heb hem nog maar twee dagen natuurlijk, maar vooralsnog kan het me prima bekoren.
Uiteindelijk is de keuze gevallen op een T6 uit 2003 met 175k op de teller.
Wat details:
- automaat recent gereviseerd
- hij is in 2011 uit Italië overgekomen, maar daar is in de auto verder niet zoveel van te merken. (misschien wel de reden dat er bijvoorbeeld geen automatische ruitenwissers op zitten)
- 7-zits, premium audio, rear-ac, sunroof, elec.verstelbare voorstoelen (2x), navigatie, getinte ramen achter, gelaagde zijruiten voor.
- zwart interieur, houten inlay.
- 18 inch (dacht ik) lichtmetalen velgen (niet de standaard in ieder geval)
- Ik heb hem na aanschaf nog even bij ons 'eigen' garagebedrijf gebracht en die waren redelijk onder de indruk van de staat van de auto. Ze hebben de voorwielen nog even voor me gebalanceerd en de remmen/wielen/vloeistoffen gecheckt, want komende week ga ik er mee op vakantie.
Ik ben er bijzonder blij mee, krijg ook enorm veel complimenten. Dat is het voordeel van deze auto's.... tijdloos stijlvol.
Wel een paar kleine dingetjes, waarbij ik bij sommige dingen nog niet zo goed weet hoe druk ik me erover wil gaan maken:
- middenconsole kraakt en piept onbehoorlijk. Heb het uitneembare deel al voorzien van wat extra 'padding' zodat hij een stukje strakker vast staat, dat scheelt al een hoop.
- reservesleutel klapt niet meer in... echt een groot drama natuurlijk

- motor-ophangrubber aan de bovenzijde is wat gescheurd
- motorriem begint wat tekenen van veroudering te vertonen (distributie is overigens recent gedaan)
- 3e zitrij stoel links klapt niet goed in, moet met de hand een palletje naar achteren trekken om de rugleuning te kunnen laten zakken. (nog geen tijd gehad om goed naar te kijken)
- ik hoor soms wat statische ruis uit de tweeters, en als ik het bestuurdersportier open doe dan valt de speaker wel eens stil.... moet wellicht een nieuw kabelboompje in (of gerepareerd worden)
En een paar dingen die ik overweeg te doen:
- het interieur ontdoen van de afgrijselijke glanzende cockpitspray.
- een paar kleine dingetjes om de buitenkant er nog wat frisser uit te laten zien (handgrepen bijkleuren of vervangen bijvoorbeeld)
- betere (led?) interieur-verlichting en zij-verlichting (onder de spiegels)
- grille met grotere Volvo-logo (of zijn dat soort dingen not-done hier?)
- side-steps
- ik vind de buitenspiegels niet zo mooi...
- hij rijdt erg comfortabel, bijna een beetje té comfortabel soms....
- Aftermarket-radio in (laten) bouwen. Wat er nu in zit werkt goed, maar ik wil toch graag een betere koppeling met de telefoon kunnen hebben. Ook de ingebouwde navigatie is ook niet zo gebruiksvriendelijk meer. Ik wil het wel goed doen, want ik wil de center-speaker nog wel kunnen regelen en de knoppen op het stuurwiel ook natuurlijk. Het liefst zou ik de versterker die er nu in zit willen blijven gebruiken, maar ik kan niet voldoende info vinden hoe een aftermarket radio met het MOST systeem gekoppeld zou kunnen worden. Misschien moet ik hiervoor maar eens een apart topic openen (zal eerst nog even zoeken hier)
Ik heb hem nog maar twee dagen natuurlijk, maar vooralsnog kan het me prima bekoren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door NovapaX op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Mooie auto!
Als je nu echt Premium Audio er in hebt zitten zou ik niet met aftermarket dingen aan de gang gaan. Er zijn genoeg mogelijkheden om in deze auto een bluetooth carkit in te bouwen.
Als je nu echt Premium Audio er in hebt zitten zou ik niet met aftermarket dingen aan de gang gaan. Er zijn genoeg mogelijkheden om in deze auto een bluetooth carkit in te bouwen.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04.07.2018 - 15:27
Bedankt.
Qua radio ben ik er dus nog niet over uit. Ik ga eerst op vakantie met oude cd-tjes en dan ga ik wel eens goed onderzoeken wat mijn opties zijn....
Er zit nu een carkitje in, maar dat belt alleen. En het minste waar ik mijn telefoon voor gebruik is bellen in de auto. (navigatie, muziek is het voornaamste)
het liest bouw ik dus gewoon zo'n aftermarket CarPlay/andriod auto unit in, met de mogelijkheid eenvoudig weer terug te kunnen naar origineel indien gewenst.
Qua radio ben ik er dus nog niet over uit. Ik ga eerst op vakantie met oude cd-tjes en dan ga ik wel eens goed onderzoeken wat mijn opties zijn....
Er zit nu een carkitje in, maar dat belt alleen. En het minste waar ik mijn telefoon voor gebruik is bellen in de auto. (navigatie, muziek is het voornaamste)
het liest bouw ik dus gewoon zo'n aftermarket CarPlay/andriod auto unit in, met de mogelijkheid eenvoudig weer terug te kunnen naar origineel indien gewenst.
Laatst gewijzigd door NovapaX op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.