Issues XC60

De Nieuwe XC60
jvov60
4th Gear member

VOLVOC schreef: Kantelen spiegels met druk op de knop? Hoe als ik vragen mag?
Ze de auto in de achteruit. En druk dan op spiegel knopje links of rechts (waar je ook de keuze maakt voor verstellen spiegel). De spiegelt draait dan keurig naar een zicht precies op je achterwiel.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
foxken
2nd Gear member

@ Seke ivm de spraakbediening had ik het zelfde probleem na een update van de kaarten naar de laatste versie.(1216 dacht ik)
Voorlopig geen oplossing wel een lapmiddeltje.
Algemene instelling op Nederlands zetten en niet op Vlaams.
Hopelijk ben je hier ook al mee geholpen.
Laatst gewijzigd door foxken op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: wrong number
Current:
Volvo XC60 MY2018 D4 inscription 7 pakketten + allerlei opties
Vroeger:
VW Passat Variant 2.0 TDi BiT SCR 4Motion Highline 240pk full option
Mercedes E220 CDI Full option
Mercedes Vito 115 CDI Full option
Mercedes C220 CDI Full option
Peugeot 206 HDI XS
foxken
2nd Gear member

Is het ook al iemand opgevallen dat de rechterkant van de blis functie vrachtwagens heel vaak niet detecteert.
Met heel vaak bedoel ik zeker 60 % van de vrachtwagens die ik passeer.
ik heb al geprobeerd met verschillende snelheden en afstanden voorbij te rijden maar tevergeefs.
Zijn er nog mensen die dit ervaren?
Current:
Vroeger:
Peugeot 206 HDI XS
OGA244
8th Gear member

En de vrachtwagens die jou rechts passeren? Ik gok op 100%
BendW
5th Gear member

????
jvov60
4th Gear member

foxken schreef: Is het ook al iemand opgevallen dat de rechterkant van de blis functie vrachtwagens heel vaak niet detecteert.
Met heel vaak bedoel ik zeker 60 % van de vrachtwagens die ik passeer.
ik heb al geprobeerd met verschillende snelheden en afstanden voorbij te rijden maar tevergeefs.
Zijn er nog mensen die dit ervaren?
Ik heb dat ook gemerkt. Ik (hoop en) vermoed dat het te maken heeft met je eigen snelheid en de plek van je auto t.o.v. de snelheid van het verkeer rechts van je. En daarom bewust geen melding.
Het zou eigenlijk wel fijn zijn als Volvo gewoon een hulplijn had voor dit soort vragen. De dealer weet dit soort dingen meestal ook niet.
Willy.VdW
4th Gear member

Bij het passeren van "gewone" auto's doet Blis het wel, bij vrachtwagens inderdaad vaak/meestal niet.
De logica, als die er al is, ontgaat me.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Fredhead
Geartronic member

Of je hebt een creatieve monteur bij de dealer waarmee de problemen toch verholpen worden
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
BendW
5th Gear member

Zal wel een fout in het systeem zijn...
SaYin
2nd Gear member

Werkt tot 20km snelheidsverschil bij voertuigen die jij passeerd, en tot 70km snelheidsverschik van voertuigen die jouw auto passert (van achter komen).

Meestal zal jij de vrachtauto’s inhalen met een snelheidsverschil van meer dan 20km/u. Dus het systeem werkt zoals het is ontworpen.
Polestar 3 LE LRDM PP, Snow, Jupiter Nappa, 1.3 mpHD LED, elek. trekhaak, 20" winter
Volvo XC60 T8 Inscription, Onyx Black, alle lines, luchtvering, DAB+, alarm, 22" zomer, 20" winter, elek. trekhaak, ext. kit, PS tuning
Volvo V60 D6 TE R-Design full option, Savile Grey, 18" winter, 19" zomer, afn. trekhaak, PS tuning, PS front spoiler, Heico chassiskit
Volvo V40 D2 Summum Intro & Sec. Line, verw. voorruit, afn. trekhaak
Div, Audi (A4, A3)
foxken
2nd Gear member

@ Oga; klopt dat ziet hij wel, dit is 1 functie van de blis (snel naderende achterliggers).

@SaYin, dit dacht ik ook in 1ste instantie maar ik heb dagen alles geprobeerd zelfs tot 1km/h verschil tevergeefs.
Soms doet ie het wel maar meestal niet.

Dit is wat in de manual staat :

BLIS is een hulpmiddel om u te waarschuwen
voor:
• voertuigen in de dode hoek
• snel naderende achterliggers in de linker en
rechter rijbaan naast uw auto.

Dus een vrachtwagen zou hij ook moeten zien in de dode hoek volgens mij.
Het werkt trouwens wel met auto's, volgens mij zou Volvo dit mogen verhelpen.
Current:
Vroeger:
Peugeot 206 HDI XS
seke
Starter

Is er werkelijk niemand waarbij de zijspiegels een eigen wil hebben? dit probleem irriteert me eingelijk mateloos.Het startte ooit met het niet terugklappen bij gebruik van de optie "automatisch neerklappen spiegel bij achteruit rijden", maar op dit moment doet die spiegel gewoon wat hij wil:
- 50% van de tijd gebeurt er niet
- 25% van de tijd is er een lichte wijziging in stand van het spiegelvlak, waarbij ik dit merk omdat ik mijn spiegels ALTIJD hetzelfde zet
- 25% van de tijd klapt die blijkbaar volledig in een willekeurige richting (meestal naar beneden, maar gisteren was het volledig naar boven)

Zeer irritant voor een wagen van dat geld, en dat is dan een optie die vrij standaard is en dus perfect kan/moet werken.

Bijkomende vraag:
Als ik zelf schakel met de peddels dan "reset" de bak zich na een zeer korte tijd (5-10sec?) naar automatisch schakelen en gaat hij terug in de meest eco versnelling ergo 3 versnellingen te hoog als je even fun wil maken :bandit: :
Bijvoorbeeld:
Ik rij een autoweg op met zelf schakelen maar zie een vrachtwagen voor me dus los gas (Pak 3de versnelling aan 120km/h), kijk in spiegel om in te voegen en wens even de '400pk fun mee te pikken' dus wil in 3de versnelling tot 150km/u maar de auto heeft al lang beslist van zichzelf in 6de te zetten waardoor ik bompa stijl kan invoegen…
Is dit op te lossen? Als ik me de peddels aan het schakelen ben dan is het dat ik dit wil doen en dan hoeft een computer niet voor me te beslissen dat ik na 10 sec niet schakelen maar beter automatisch ga schakelen.

Bedankt voor de antwoorden
RoaldH
6th Gear member

seke schreef: Is er werkelijk niemand waarbij de zijspiegels een eigen wil hebben? dit probleem irriteert me eingelijk mateloos.Het startte ooit met het niet terugklappen bij gebruik van de optie "automatisch neerklappen spiegel bij achteruit rijden", maar op dit moment doet die spiegel gewoon wat hij wil:
- 50% van de tijd gebeurt er niet
- 25% van de tijd is er een lichte wijziging in stand van het spiegelvlak, waarbij ik dit merk omdat ik mijn spiegels ALTIJD hetzelfde zet
- 25% van de tijd klapt die blijkbaar volledig in een willekeurige richting (meestal naar beneden, maar gisteren was het volledig naar boven)

Zeer irritant voor een wagen van dat geld, en dat is dan een optie die vrij standaard is en dus perfect kan/moet werken.

Bijkomende vraag:
Als ik zelf schakel met de peddels dan "reset" de bak zich na een zeer korte tijd (5-10sec?) naar automatisch schakelen en gaat hij terug in de meest eco versnelling ergo 3 versnellingen te hoog als je even fun wil maken :bandit: :
Bijvoorbeeld:
Ik rij een autoweg op met zelf schakelen maar zie een vrachtwagen voor me dus los gas (Pak 3de versnelling aan 120km/h), kijk in spiegel om in te voegen en wens even de '400pk fun mee te pikken' dus wil in 3de versnelling tot 150km/u maar de auto heeft al lang beslist van zichzelf in 6de te zetten waardoor ik bompa stijl kan invoegen…
Is dit op te lossen? Als ik me de peddels aan het schakelen ben dan is het dat ik dit wil doen en dan hoeft een computer niet voor me te beslissen dat ik na 10 sec niet schakelen maar beter automatisch ga schakelen.

Bedankt voor de antwoorden
In welke stand heb je de auto staan? Hybrid? Save?
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
seke
Starter

Zoals je weet start die auto altijd in hybrid, maar nu jij dit vraagt : Ik switch wel steeds voor ik vertrek.
Misschien heeft het daar iets mee te maken?
(Is de geheugen functie van de zetel ook gelinkt per stand : Bijvoorbeeld in pure klapt hij mijn spiegel anders omdat ik daar nooit een 'save' gedaan heb van de instellingen voor de bestuurder?
Lijkt me raar, maar misschien heeft het er iets mee te maken...
jvov60
4th Gear member

Een vraag aan mensen met een XC60 en 20 inch wielen. Mogelijk geldt dit ook voor kleiner maten.
Hoor je ook een soort zoemend geluid dat vanuit de banden lijkt te komen? Bij snelheden +/- 70 tot 130+ km/u?
Welk merk en type band heb je?
jvov60
4th Gear member

Ik wil niet opnieuw de hele discussie over uitlijning van het chrome bij Volvo's starten, maar heb wel een vraag aan anderen of iemand begrijpt waarom redelijk consequent (het geldt ook voor de nieuwe V60 zag ik laatst) de onderste chromerand van de achterportieren naar het zijruit zo verspringt. Zie foto.

Heeft Volvo hier een idee bij of is het steeds weer gewoon niet netjes ontworpen? Ik kan en met dat laatste bijna niet meer voorstellen aangezien ik het nu ook weer op de nieuwe V60 zie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Stijn123
2nd Gear member

Ik had me die vraag ook al gesteld!
V50 R
6th Gear member

Bij tesla zie je hetzelfde probleem.
De toleranties die een fabrikant toestaat tijdens productie tussen panelen verschilt. Hoe kleiner de ruimte, hoe beter uitgelijnd hoe langer het duurt om het productieproces goed af te stellen. Lexus is van oudsher de fabrikant die hier het meeste op let. Volvo heeft gekozen voor een ander proces en dat is begrijpelijk gezien de grote vraag naar de auto’s.
Willy.VdW
4th Gear member

Mij werd vertelt dat sommige delen van het koetswerk tov het vorige deel wat "achteruit" gelegd
worden omdat dit minder windgeruis geeft.
Mogelijk is dat waar, mogelijk is slechts het een mooie uitleg voor een lelijk iets.
Ik geef de voorkeur aan weinig "bling-bling", zowel in het interieur als aan de buitenkant.
Indien de lijsten zwart zijn valt een eventueel minder goed aansluiten ook veel minder op.
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
jvov60
4th Gear member

Willy.VdW schreef: Mij werd vertelt dat sommige delen van het koetswerk tov het vorige deel wat "achteruit" gelegd
worden omdat dit minder windgeruis geeft.
Mogelijk is dat waar, mogelijk is slechts het een mooie uitleg voor een lelijk iets.
Ik geef de voorkeur aan weinig "bling-bling", zowel in het interieur als aan de buitenkant.
Indien de lijsten zwart zijn valt een eventueel minder goed aansluiten ook veel minder op.
Je bedoelt zoals bijvoorbeeld de strips aan de bovenkant van voor en achterportier? En dan de achterste dus? Die staat ook iets scheef op alle XC60's.
Van achterdeur naar zijruit steekt het juist uit. Dus lijkt me in dat geval geen verbetering te geven.

Ik zou zelf ook liever minder chrome hebben. Maar dat levert Volvo (nog) niet op de luxe XC60 uitvoeringen.

Het vreemde van dit geval vind ik dat het niet enkel fout (of toch bedoelt?) gaat op een XC60. Maar op de V60 alweer. Dat lijkt me dan vreemd.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”