Hallo,
Vandaag ben ik wezen kijken voor een volvo xc70 uit 2001. alles ziet er goed uit. met natuurlijk wat gebruikssporen en deukjes, dat stoort mij niet.
Maar nu twijfel ik toch of ik deze moet kopen. ik kan hem krijgen voor 3500 euro, km stand is ongeveer 230000.
Hij rijd en schakelde goed, arco werkte niet, maar gok dat die gevuld moet worden, dat is al lang niet meer gedaan.
distributie riem is bij 185000 vervangen in 2013, al wel even geleden dus.
verder was er wat roest op de voorschockdempers te zien.
en ook de ophanging achter vertoonde wat roest.
linker voor ophanging bevestiging rubber (weet even de officiële naam niet) was vorig jaar vernieuwd. rechter niet maar vertoonde wel hele lichte schade
verder kon ik eigenlijk niks geks zien, alleen het onderhoudsboekje zit er niet bij dus er staat verder niks op papier.
zou iemand mij kunnen vertellen of dit een goede prijs is voor een volvo xc70 uit 2001, en zijn er ook nog dingen waar ik eventueel kosten op zou kunnen verwachten qua onderhoud?
alvast bedankt,
mvg,
Koop advies
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 03.09.2017 - 16:32
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1552
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Een aankoopkeuring laten uitvoeren bij de dealer, weet je precies waar je aan toe bent...
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
awd is zeer besmettelijk. Dit is nog het Visco systeem en geen Haldex
De auto heeft schade
geen historie
defecte(niet werkende) airco. Systeem kan leeg zijn, maar defecte condensor kan ook prima
Waarschijnlijk kan je de schokdemper nog gaan vervangen ivm ouderdom. Na 2 ton is het beste er wel vanaf
Kijk naar roestvorming achter deurrubber bovenzijde achterportieren
3500 is nog best aan de prijs moet ik zeggen
De auto heeft schade
geen historie
defecte(niet werkende) airco. Systeem kan leeg zijn, maar defecte condensor kan ook prima
Waarschijnlijk kan je de schokdemper nog gaan vervangen ivm ouderdom. Na 2 ton is het beste er wel vanaf
Kijk naar roestvorming achter deurrubber bovenzijde achterportieren
3500 is nog best aan de prijs moet ik zeggen
Laatst gewijzigd door sbv op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 20.03.2014 - 10:13
- Locatie: Nieuwe Pekela
zonder aantoonbaar onderhoud vind ik hem ook te duur.
ingevoerde auto?
airco is meestal duur geintje, en schokdempers vervang je per 4.
en dan heb je de schade nog.
mocht je hem weer inruilen is een auto zonder onderhoud niet veel meer waard.
reken op een minimaal 1000 euro extra kosten.
er zijn betere exemplaren denk ik.
ingevoerde auto?
airco is meestal duur geintje, en schokdempers vervang je per 4.
en dan heb je de schade nog.
mocht je hem weer inruilen is een auto zonder onderhoud niet veel meer waard.
reken op een minimaal 1000 euro extra kosten.
er zijn betere exemplaren denk ik.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Voor dit geld verwacht ik een summum uitvoering die (voor zijn leeftijd) in perfecte staat is.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 03.09.2017 - 16:32
Bedankt voor de reacties,
Daar was ik al bang voor, wat zou een goede prijs zijn voor een xc uit 2001? Ik ben nieuw in de xc dus heb niet echt referentie. Ik heb altijd een v70 uit 2000 gereden, die had ik voor 1800 aangeschaft met 270000km.
Voor die awd. Die hebben ze half 2002 overgezet naar de verbeterde versie als ik mij niet vergis. Is die oude veel slechter en kun je die beter niet hebben?
Daar was ik al bang voor, wat zou een goede prijs zijn voor een xc uit 2001? Ik ben nieuw in de xc dus heb niet echt referentie. Ik heb altijd een v70 uit 2000 gereden, die had ik voor 1800 aangeschaft met 270000km.
Voor die awd. Die hebben ze half 2002 overgezet naar de verbeterde versie als ik mij niet vergis. Is die oude veel slechter en kun je die beter niet hebben?
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Voordat er allerlei indianenverhalen over de visco-koppeling voorbijkomen: het systeem werkt prima (mits fatsoenlijk behandeld en onderhouden, maar dat geldt voor bijna alles), maar je moet wel heel goed rekening houden met de slijtage van je banden. Als er teveel verschil in mm zit rij je de visco koppeling kapot (staat ook duidelijk in het boekje). Ook alleen achter/voor wisselen en nooit kruiselings!
Maar ja, je hebt altijd figuren die de LEO-methode hanteren en die klagen dan dat het allemaal niks is...
Het Haldex systeem heeft er minder last van en die is vanaf MY2003 toegepast (maar zeker niet probleemloos te mishandelen!).
Mijn tip is om vooral te kijken naar de staat van de auto in combinatie met gedocumenteerd onderhoud en de vraagprijs. Dus liever een goed onderhouden XC uit 2001 met bijna 400K op de klok, dan een afgetrapt hok met 250K.
Maar dat is slechts mijn twee centen...
Maar ja, je hebt altijd figuren die de LEO-methode hanteren en die klagen dan dat het allemaal niks is...

Het Haldex systeem heeft er minder last van en die is vanaf MY2003 toegepast (maar zeker niet probleemloos te mishandelen!).
Mijn tip is om vooral te kijken naar de staat van de auto in combinatie met gedocumenteerd onderhoud en de vraagprijs. Dus liever een goed onderhouden XC uit 2001 met bijna 400K op de klok, dan een afgetrapt hok met 250K.
Maar dat is slechts mijn twee centen...
Laatst gewijzigd door Leon_Steyns op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3798
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
maar wat is goed onderhouden?
is dat dat stempeltje om de 30dkm?
bijna nooit weet je hoe de vorige eigenaar er mee is om gesprongen, iets wat ja zo belangrijk is als dat ingevulde onderhoudsboekje
is dat dat stempeltje om de 30dkm?
bijna nooit weet je hoe de vorige eigenaar er mee is om gesprongen, iets wat ja zo belangrijk is als dat ingevulde onderhoudsboekje
geen glans zonder wrijving
- Leon_Steyns
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 08.01.2015 - 00:09
Klopt helemaal, daarom koop je met een tweedehands auto andermans ellende... 

Greets, Leon.
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)
_____________________________
Volvo 340 GL Variomatic B14.4S (1984)
Volvo 360 GLS RAI Special B200K (1985)
Volvo 340 GLE Millionaire #40/125 B172KD (1988)
Volvo 440 GL B18U (1993)
Volvo 440 B18U (1995)
Volvo 940 Estate Malmö D24TIC (1996)
Volvo V70 XC Comfort B5244T3 (2001)
Volvo 460 B16F (1992)