.stroomverlies

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
LaGruppi
Starter

Al een tijdje niets van me laten horen maar nu doe ik toch graag weer een beroep op de collectieve kennis op dit forum.
Mijn V70 - D5 van 2002 verliest stroom dwz de accu ( een nieuwe ) loopt langzaam leeg. Ik heb de accu ontkoppeld en een paar dagen lang de spanning 's ochtends gemeten. In ontkoppelde staat is er geen spanningverlies, de accu blijft mooi op 12 volt. Er moet dus ergens een kortsluiting zijn.
Heeft iemand suggesties/ ideeen hoe dit probleem op te lossen ? Alvast hartelijk dank !
Hendrik.
WYD
3rd Gear member

Mijn suggestie is, je topic in de juiste rubriek plaatsen. Een V70 is geen S40/V50. ;)
Volvoless, nu Golf VII
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Het zou me niet verbazen als er ergens een spanningverbruiker is die ongewild blijft verbruiken. Denk aan een lampje in het dashboardkastje omdat die niet goed sluit of zoiets.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
paulvdm
1st Gear member

Over hoeveel tijd hebben we het? Met kortsluiting springen er zekeringen en, in het ergste geval, kook je je accu. Je hebt het hier over een stroomverbruiker die je niet verwacht. Een aantal bekende zaken zijn,lampjes als gevolg van niet goed sluitende kleppen/deuren etc, denk aan kofferbak, interieurverlichting of een handschoenenvakje. Verder kunnen ook aangesloten verbruikers op de 12V-contacten een sluipverbruiker zijn, Voorbeelden zijn koelboxen, telefoonladers, laders van zaklampen. Een alarm of incorrect aangesloten accessoire als een Parrot of versterker zijn verdacht. Heb je een slechte accu en enkele maanden, dan zal zelfs de ontvanger in de auto van je sleutel een oorzaak kunnen zijn. Begin dus eerst eens met alle extras los te koppelen en controleer of alle lampjes oof netjes uit gaan.
V50 T5 AWD Summum Geartronic MY2006
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”