Wel of geen luchtvering?

De Nieuwe XC60
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Ik neem aan dat Volvo er zelf wel bredere velgen en banden onder had gemonteerd mocht dat nodig zijn toch?.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13744
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

het kost in NL iig een serieus stuk meer BPM en er is geen halftarief meer op de MRB
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3168
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Mijn XC90 T8 heeft ook luchtvering en ik vind het echt heerlijk! In de standaard ‘hybrid-mode’ vind ik ‘m weliswaar wat te soepel, daarom heb ik ‘m in de ‘individualisme mode’ (die ik in principe selecteer) wat steviger staan (de stuurkracht ook trouwens). Wat me opvalt is dat de auto vrijwel recht blijft in bochten. Wat mij betreft is luchtvering echt een prachtige optie.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Willy.VdW
4th Gear member
Berichten: 907
Lid geworden op: 26.02.2016 - 15:24

boobytube schreef: Dag, ben een XC60 T8 aan het bestellen, inscription met nogal wat opties. Ik vraag me af of de standaard 19 inch velgen (235/55/19) voldoende grip hebben bij remmen met deze zware auto of dat er bredere velgen onder moeten, bijvoorbeeld de 255/45/20?
Meer grip zal je wellicht met bredere banden niet hebben indien het wegdek nat is.
Niet dat het de laatste tijd veel regent, maar toch 8-)
2018 XC90 T5 - 2024 XC40 T2
Tjardi
2nd Gear member
Berichten: 137
Lid geworden op: 21.11.2018 - 14:49
Locatie: Giethoorn

De luchtvering is een van m 'n redenen geweest om een Volvo XC60 te kopen.

BMW kan dat niet leveren op een X3.

Heb ooit een X5 gehad, 15 jaar geleden, met 21 inch wielen en een sportonderstel.
Daaronder ook nog eens "runflat" banden. Van de 1e series. Die waren keihard.
Het gebit rammelde zowat uit je mond.

Maar de auto reed snaar strak. Dat moet wel gezegd worden.
Nadien heb ik nooit meer een sportonderstel, gecombineerd met zeer grote velgen willen hebben.

*
In de latere series heeft BMW, de mogelijkheid gegeven, adaptieve dempers te kiezen.
Dat is t.o.v. de standaard dempers al een hele verbetering.

Die zaten o.a. in m 'n 6 serie cabrio 640i. En dat reed perfect.
Daar miste ik de luchtvering niet echt.

Omdat we al wat ouder zijn, werd in en uitstappen in de lage cabrio 's een (groot) probleem.

Daarom kochten we toen een hogere auto. De BMW X1. Ook weer met adaptieve dempers.
Dat beviel goed. Was totaal niet te vergelijken met de eerdere X5.

*
Maar na een week of wat gereden te hebben met luchtvering in de XC60, is 't verschil meer dan merkbaar.

Ik vind het de meerprijs dubbel en dwars waard.
Vooral verkeersdrempels, worden veel aangenamer. Al blijven het rot dingen!
Laatst gewijzigd door Tjardi op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Doc R
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 23.04.2017 - 23:05

Ga je iets trekken of laden, kies dan de luchtveren (automatische niveau regeling).
Sta je er in de randstad mee in de file, dan is het gewone onderstel prima.

Een band 255 is niet functioneel. Meer een keuze voor de foto, file of feestbabbel... :-)
Rekeningrijden??? Doe ik al jaren...

V70 D3 OceanRace MY2012, oa sportcassis+niveau, Brembo ho-houders, Sleipner black chrome
Hers; V60 D6 Summum MY2016, Inscription Ember Black, Offblack/Toscana, Titania
406 break GT HDI 110 329.000km probleemloos
205 tD 392.000km probleemloos
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”