Inmiddels heb ik de drie ton al gepasseerd met mijn v50 2.0d en helaas is mijn airco ermee opgehouden. Niet bepaald prettig met deze temperaturen. Omdat ik er in de jaren dat ik deze auto heb, nog niets aan heb laten doen, eerst maar eens bij Kwik-Fit de boel laten reinigen en afvullen. Vervolgens koelde hij weer goed, maar enkele dagen laten was dat weer klaar. Naar mijn idee zal er dus een lek zijn. Hij koelde voor even wel goed na het bijvullen, dus ik zou denken dat er geen pomp oid stuk is. Ik heb echter nog geen ervaring met kapotte airco’s, dus ik zou jullie graag vragen om tips:
- is een airco überhaupt iets waar je zelf aan kunt klussen, of ben je al gauw aan de garage overgeleverd (doe de meeste klussen zelf);
- waar zou bovenstaand defect aan kunnen liggen? Is een lek voor de hand liggend, of zijn er nog andere verklaringen denkbaar? En hoe kan ik dat testen?

- is er een waarschijnlijke plek voor een lek, en is er een manier om het lek te vinden?
Ik hoop natuurlijk met jullie wijsheid snel weer in alle koelte rond te rijden op naar de 4 ton

Groeten,
Joop