vraag over de remmen
-
- 2nd Gear member
Mijn S60 van 2007 (benzine) remt naar mijn gevoel niet zoals het hoort. Ik heb in het verleden hierover al eens een vraag gesteld, maar ik kan het vermeende manco nu wat specifieker omschrijven; naast het feit dat ik vind dat ik het pedaal behoorlijk moet intrappen om remkracht te verkrijgen, vertoont hij het verschijnsel om te gaan "brommen", overigens zonder dat de wagen trekt of trilt in het stuur. Op hogere snelheid, vanaf 120 km of zo afremmen, hoor je de remmen uiteraard beter brommen. Piepen doen de remmen niet. Afgelopen december heeft de wagen groot onderhoud gehad bij de Volvo dealer en daar meldde ik het manco van het diep in moeten trappen van het rempedaal, maar de remmen zijn daar getest en halen de benodigde vertraging. Wat kan ik nu (laten) doen? blokken vervangen, evt. schijven? Moet ik het in draagarm(en) zoeken? Alvast dank voor de reactie's/adviezen.
- Johan s60
- 6th Gear member
Ik zou eerst de gangbaarheid vd remklauwen/blokken en remcilinders controleren, (dus de zaken echt demonteren en controleren) remmen goed ontluchten, soms kunnen nieuwe remslangen ook wonderen doen.
Dit zijn zaken die direct invloed hebben op het al dan niet diep zitten vh rempedaal, draagarmen hebben hier niks mee te maken
Dit zijn zaken die direct invloed hebben op het al dan niet diep zitten vh rempedaal, draagarmen hebben hier niks mee te maken
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- bveenhof
- 2nd Gear member
Dat je het pedaal diep in moet trappen, is volgens mij gewoon een eigenschap van de standaard S60 remmerij. Mijn S60 deed dat ook en daar mankeerde niks aan de remmen. Blokken en schijven waren nog prima in orde, maar pas op de helft van het rempedaal gebeurde er pas wat. Wilde ik forser remmen, dan zat je al snel op 75% van het pedaal. Uiteindelijk zet je de S60 er prima mee stil, maar je hebt niet echt het gevoel dat je veel overhoudt. Ik heb het opgelost door er een XC90 set onder te gooien 

'08 Volvo S60 2.5t Summum
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
Upgrades: Full 3" uitlaat met sportkat, Bilstein B12 Pro kit, XC90 remmen rondom, CFE Full, PCC look spoiler, Bluetooth phone module
-
- 3rd Gear member
Brommen kan komen door voering die dunner wordt.
Pedaal die lager aangrijpt door lager speling of iets kromme schijven.
Ontluchte kan sowieso geen kwaad is is ook een oorzaak.
Eric
Pedaal die lager aangrijpt door lager speling of iets kromme schijven.
Ontluchte kan sowieso geen kwaad is is ook een oorzaak.
Eric
-
- 2nd Gear member
Nou, verrassing. Het bleek simpelweg te liggen aan versleten blokken en schijven. Die zijn dus vervangen. Het effect hiervan is niet te missen; de eerst keer remmen met dit nieuwe spul deed me welhaast vastslaan in de gordels. Man, wat een verschil! Weg is de sponzige ruimte, weg is het gebroddel (zo noem ik het maar) vanaf hoge snelheid, remmen kan weer met de grote teen bij wijze van spreken. Ik zal nog eens navragen of ze er per ongeluk expres XC 90 blokken op hebben gedaan. Kosten inclusief montage en BTW; 475,- Euro. Heel bedrag misschien, maar het is het me waard. De rest van de auto is al zo perfect, ik zou me nu echt niks beters kunnen/willen wensen. Toevallig zag ik dat Euromaster een aanbieding heeft voor vervangen van blokken en schijven; dat zou in mijn geval dan neerkomen op 330,- Euro als ik dat daar zou hebben laten doen. Maar ja, ik ben zo'n dealer freak, en dat kost geld
)