Vandaag merkte ik dat mijn auto stotterde bij optrekken uit lage toeren. Thuis de obd scanner eraan en deze gaf foutcode ECM-3310 Ignition coil cylinder 2. Faulty signal.
Paar duizend km geleden nieuwe originele bougies erin gezet dus lijkt me niet de oorzaak. Mogelijk een bobine of is er nog iets anders te bedenken en wat kan ik zelf testen om te kijken wat er aan de hand is.
Volgende vraag is wat is cillinder 2, tel ik van links naar rechts of is het in volgorde van ontsteking en hoe loopt die dan.
Hoor het graag.
S40 van 2008 met 2.4i
Foutcode ECM-3310
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
Volvo S40, 2.4i Summum, MY08
Volkswagen Golf 1.6 FSI, MY08
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
Misschien nog even een aanvulling. Hij rijdt op zich prima tenminste niet op 4 poten tenminste dat merk ik zo even niet. Verder ook geen storingslampjes op het dashboard. Het is echt merkbaar bij lage toeren rond de 1000 in de 2 en dan op het gas.
Mogelijk iets met injectoren ? Kunnen die ook een dergelijke storing geven?
Mogelijk iets met injectoren ? Kunnen die ook een dergelijke storing geven?
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
Vandaag de bobine van cilinder 2 geruild met cilinder 3. Foutcode gewist en proefrit gemaakt. Schokken is over en geen foutcode meer.
Op zich bijzonder, volgens mij werkt een bobine of werkt hij niet. Wat dus de reden is dat het nu over is ?
Mocht het probleem weer ontstaan dan zou dus de foutcode op cilinder 3 moeten komen als het de bobine is. Als de code weer verschijnt zal het de bougie zijn. Deze zag er trouwens prima uit.
Mocht iemand nog aanvullingen of opmerkingen hebben hoor ik dat graag.
Op zich bijzonder, volgens mij werkt een bobine of werkt hij niet. Wat dus de reden is dat het nu over is ?
Mocht het probleem weer ontstaan dan zou dus de foutcode op cilinder 3 moeten komen als het de bobine is. Als de code weer verschijnt zal het de bougie zijn. Deze zag er trouwens prima uit.
Mocht iemand nog aanvullingen of opmerkingen hebben hoor ik dat graag.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Als de storing nu weg is denk ik ook aan een rottig contactje met een bobine. En met het verwisselen en dus connector los en weer vast heb je misschien weer goed contact gemaakt. Het kon wel eens warm worden bovenop een motorblok ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Snipes@fryslan
- 2nd Gear member
Dat is inderdaad ook nog een optie. Had ik zelf nog niet aan gedacht.
Bedankt voor de aanvulling !
Bedankt voor de aanvulling !