Vraag Volvo V50 onderdelen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
DannyVolvo
Starter

Beste Volvoleden,

Ik heb pas een Volvo V50 1.8 benzine gekocht uit 2005.
Nou springt regelmatig mijn motormanagement lampje aan en als ik hem uitlees krijg ik de foutcode P2008 Intake Manifold Runner Control Circuit/ Open Bank 1.
Hier las ik dat het duid op de gasklephuis nou wilde ik vandaag het gasklephuis er af halen en schoonmaken maar is er 1 bout helemaal kapot gedraaid. Sleutel 8 pakt hem niet en sleutel 7 is net te klein.
De andere 3 bouten krijg ik wel gewoon los gedraaid.
Nou zoek ik 2 onderdelen de eerste is een nieuwe bout zodat ik die kapotte bout er uit kan draaien en vervangen. En het 2e onderdeel zijn 2 nieuwe slang klemmen, de huidige zijn van die slang klemmen die je er volgens mij met een tang op moet zetten. Ik heb liever klemmen met een schroef er in zodat het makkelijker is om aan te werken.

Verder heb ik (nog) geen problemen die je verwacht bij een slechte gasklephuis, niet inhouden afslaan of andere zaken, auto rijd verder prima.

Iemand enig idee waar ik deze bouten en juiste klemmen kan bestellen en/ of vinden?

Alvast bedankt.

Dit soort klemmen zit er nu op
Afbeelding

Zou de oude klem het liefst met zo soort klem vervangen:
Afbeelding
jopie123
2nd Gear member

Afgezien van de Volvo dealer, die onderdelen ook los verkoopt, is voor tweedehands Rima een goede zaak, voor nieuw zijn er verschillende webshops. Zelf koop ik vaak bij mijnautoonderdelen.nl. Succes!
2006 Volvo v50 2.0d
1985 Volvo 740 GL b230k

Weblog over mijn klusavonturen met de Volvo’s
volvopilot
2nd Gear member

P2008 zou ook eventueel de swirl flaps kunnen zijn aan het einde van je inlaat spruitstuk.

het gasklephuis is wel makkelijker toegankelijk dus ik zou daar zeker beginnen. Eerst schoonmaken, dat helpt vaak al veel. Waar je ook naar kunt kijken is de connector/stekker van het gasklephuis, hier is destijds een aanpassing op geweest door problemen met deze connectie. Hier is een modificatie stekker voor beschikbaar bij Volvo.

die klemmetjes die je noemt zijn volgens mij vrij standaard 'hose clamps' die je bij elke autowinkel of internet handel wel kunt kopen in verschillende maten. Even de diameter opmeten en dan de juiste bestellen. Zelfde geldt voor die bout. Ik denk dat je daarvoor bij de bouwmarkt zelfs kunt slagen. succes!
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
DannyVolvo
Starter

volvopilot schreef: het gasklephuis is wel makkelijker toegankelijk dus ik zou daar zeker beginnen. Eerst schoonmaken, dat helpt vaak al veel. Waar je ook naar kunt kijken is de connector/stekker van het gasklephuis, hier is destijds een aanpassing op geweest door problemen met deze connectie. Hier is een modificatie stekker voor beschikbaar bij Volvo.
Dit gaven ze ook al aan bij de Volvo dealer, dat het waarschijnlijk aan de kabel ligt. Ook omdat de auto verder gewoon goed rijd maar als ik via hun de kabel laat vervangen ben ik zo rond de 200 euro kwijt voor een nieuw stekkertje plus het er in laten zetten.
DannyVolvo
Starter

jopie123 schreef: Afgezien van de Volvo dealer, die onderdelen ook los verkoopt, is voor tweedehands Rima een goede zaak, voor nieuw zijn er verschillende webshops. Zelf koop ik vaak bij mijnautoonderdelen.nl. Succes!
De bouten heb ik al kunnen bestellen bij de Volvo dealer nou nog op zoek naar andere klemmen.
Hun raden het aan om gewoon bij een automaterialen zaak te zoeken naar de klemmen.
Bedankt voor je reactie
Janusz
2nd Gear member

volvopilot schreef: P2008 zou ook eventueel de swirl flaps kunnen zijn aan het einde van je inlaat spruitstuk.
Ik denk ook dat het de magneetklep is. Ik heb precies dezelfde foutcode gehad. Gasklephuis schoon gemaakt, storing bleef. Magneetklep laten vervangen en opgelost. Onderin is ie een stuk sneller geworden.

Trouwens geen hele dure reparatie: onderdeel was €65,- plus een uurtje arbeid.

Succes ermee!
Volvo V50 1.8 Edition I - 2008
VolvoV50Ryder
2nd Gear member

Als je die bouten bij de Volvo dealer hebt gehaald kon je toch gelijk die klemmen bestellen..?

En over die klemmen, dat zijn zg. CLIC en CLIC-R klemmen en daar bestaat een speciale tang voor, kleine uitgave ... veel gemak :-)

Tang
V50 1.6D DRIVe MY2010
DannyVolvo
Starter

VolvoV50Ryder schreef: Als je die bouten bij de Volvo dealer hebt gehaald kon je toch gelijk die klemmen bestellen..?

En over die klemmen, dat zijn zg. CLIC en CLIC-R klemmen en daar bestaat een speciale tang voor, kleine uitgave ... veel gemak :-)

Tang
Ik vind het ondingen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”