Airco probleem Volvo V60

Plaats reactie
Mathijs 24/7
Starter

Ik zit nu in Italië en de airco doet het van de een op de andere dag niet meer. Gisteren wel gereden in een zware onweersbij. De airco op maximaal moeten zetten om de ruiten niet te laten beslaan. De volgende dag deed de airco het niet meer. Je hoort dat de airco aan wil slaan maar er gebeurd niks, zie youtube link:

Iemand een idee want de airco is wel nodig in deze hitte
Laatst gewijzigd door Mathijs 24/7 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mathijs 24/7
Starter

Vandaag naar de garage geweest in italie, een officiële Volvo garage. Wij vroegen hier om te kijken wat het probleem zou zijn en wat dit zou kosten. De garage is echter gewoon begonnen aan de reparatie zonder onze goedkeuring. Het was snel duidelijk wat het probleem was en dat was iets met de elektrische sensor ofzo. Ze gingen veder en kwamen erachter dat het bord dat alle signalen stuurde kapot was. Hiervoor zou de vooruit eruit moeten worden gehaald en nog wat andere dingen wat zou zorgen voor 20 uur arbeid. Daarnaast nog minimaal 450 euro aan onderdelen. Nu wordt er een omleiding gemaakt in het strokencircuit zodat de airco altijd aanstaat. Echter moeten we om het uur de auto aan of uit gaan zetten omdat het vermogen van de stroom op maximaal zit.
Nu heb ik er zelf geen verstand van en het idee dat ik opgelicht wordt maar omdat het nu alsnog gemaakt moet worden vroeg ik me af hoe jullie denken over dit probleem en of ik eventueel een iets kan sturen naar Volvo omdat de behandeling bij de garage slecht was.
vroemmm
Starter

Beginnen aan een reparatie zonder goedkeuring is een no-go.
Kan je de vakantie overleven zonder airco of zijn er nog andere problemen? Deze noodgreep lijkt me erger dan het probleem. Om het uur de auto aan of dan wel uitzetten, dus ook ‘s nachts? Klinkt mij als een oplossing om te forceren dat je het alsnog bij hen laat repareren, want dit is simpelweg niet te doen.

Zo’n grote ingreep (a 20 uur) zou ik liever doen bij een bekende garage waar ze niet beginnen zonder goedkeuring. Hoewel ik twijfel ik dit echt nodig is...
2023 Volvo V60 Recharge T6 AWD Plus
2018 Volvo V60 T4 Business Sport
2013 Volvo V40 D2 Momentum
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”