Onze V70N rijdt en schakelt na het vervangen van het dualmassavliegwiel, koppeling en drukgroep heerlijk, als nieuw. Zit er nu zo'n 2000 km onder.
Voor het eerst een geladen caravan achter de auto gehangen voor een paar weken Frankrijk.
Gaat ook prima.
Wel viel mij na zo' 650 km op dat bij het beklimmen van een helling in de vierde versnelling en boven de 2500 toeren een heel licht ruisen hoorbaar werd.
In de andere versnellingen is niets te horen. Ook als ik de koppeling indruk is het geluid direct weg.
Inmiddels op de plaats van bestemming. Als ik zonder caravan rijdt is er niets te horen.
Ik denk nu meteen richting de versnellingsbak. Maar of dat terecht is?
De vierde versnelling is natuurlijk de prise-direct (dus ingaande- en uitgaande as zijn direct gekoppeld, de versnellingsbak doet eigenlijk 'niet mee'.
Maar wat kan dan toch het geluid, net in die versnelling, veroorzaken?
Het toplager kan het m.i. niet zijn, want dan zou het geluid in alle versnellingen hoorbaar moeten zijn. Idem druklager.
Ruisend geluid in 4e versnelling
- Johan s60
- 6th Gear member
Prise direct? nou nee hoor, het is een bak aan de zijkant, kan dus nooit een prise direct hebben.
En vlgs mij zit er ook geen toplager in, althans bij mijn vorige s60 was dat niet zo, en dat is dezelfde bak.
Is er wel de juiste olie gevuld, kan ook een lager zijn.
Wat is de km stand?
En vlgs mij zit er ook geen toplager in, althans bij mijn vorige s60 was dat niet zo, en dat is dezelfde bak.
Is er wel de juiste olie gevuld, kan ook een lager zijn.
Wat is de km stand?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Johan s60
- 6th Gear member
Mijn vorige s60 deed ik weg met ong. dezelfde km stand, en bij mij was er in de 5e versn. wel wat geluid waarneembaar uit de bak.
Dus niet meer zo stil als met 150 dkm, maar ja het gaat zo geleidelijk.
Dus niet meer zo stil als met 150 dkm, maar ja het gaat zo geleidelijk.
-
- 2nd Gear member
Wat ik vooral belangrijk vind: Is er mee door te rijden, of draai je de boel in de prak?
(En ik blijf mij natuurlijk afvragen welk onderdeel voor dat geluid verantwoordelijk is).
(En ik blijf mij natuurlijk afvragen welk onderdeel voor dat geluid verantwoordelijk is).
Laatst gewijzigd door brulkjaer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johan s60
- 6th Gear member
Als er met verversen geen metaal deeltjes zijn waargenomen, zou ik me er niet zo druk om maken, ik denk aan een lager die niet meer zo fris is, maar ja kan best nog lang duren voordat deze stuk gaat.