Hallo
Ik heb een week geleden een V70 (Titanium grey) besteld, binnen een paar weken wordt deze geleverd.
Ik blijf echter twijfelen over de keuze van de velgen.
Heb nu Tucana (7,5 x 17) gekozen, maar Otrera lijkt me ook wel iets.
Het liefst zou ik vijf spaaks velgen hebben, zoals bvb. Pegasus maar passen die ook op een niet R ?
Op sommige websites zijn deze ook in 17" te krijgen en beweren ze dat die ook origineel van Volvo zijn.
Iemand die foto's heeft van een V70 (liefst Titanium Grey) met Tucana / Otrera / Pegasus velgen of andere goede tips ?
Alvast wat info over de bestelde V70:
V70 2.4D 163PK (na levering Rica tuning naar 226PK)
Geartronic
Electrisch schuifdak
getinte zijruiten
12V stopcontact in bagageruimte
Achterspoiler
Comfort 17" + Plus Pack
- ECC
- Verwarmde zitplaatsen
- Mistlampen vooraan
- Cruise control
- Electrisch verstelbare zitplaats bestuurder
- Bi-Xenon
- Radio-6CD HU850 met 9 high performance luidsprekers
- electrisch inklapbare buitenspiegels
- automatisch dimmende binnenspiegel
- boodschappentashouder in bagageruimte
- Park assist achteraan
- voor-, zij- en achterschorten in koetswerkkleur
- select leder Sport, Offblack
- 17" Tucana
- Mesh alu inleg
- not wat kleinere zaken
V70 gekocht - welke velgen kiezen ?
- NOS
- 7th Gear member
Allereerst welkom!
En Volvo levert idd standaard 17'' velgen op de R.
Ik vind zelf de THOR wielen nog altijd het mooiste.
Pegasus velgen passen ook op een niet R.schoen02 schreef:Het liefst zou ik vijf spaaks velgen hebben, zoals bvb. Pegasus maar passen die ook op een niet R ?
Op sommige websites zijn deze ook in 17" te krijgen en beweren ze dat die ook origineel van Volvo zijn.
En Volvo levert idd standaard 17'' velgen op de R.
Ik vind zelf de THOR wielen nog altijd het mooiste.
- Mr. T
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik heb zelf ook een nieuwe V70 besteld (nog twee weekjes wachten). Ikzelf heb gekozen voor de Tucana velgen, is wel poetsen, maar ik vond ze erg mooi. Je kunt eventueel op de car-configurator van www.volvocars.nl kijken om een indruk te krijgen van de diverse velgen (Pegasus zit er volgens mij niet bij).
Succes met de keuze.
Succes met de keuze.
Volvo V50 2.0D Momentum
Volvo V70 D5 Geartronic Edition Sport, Season & Family Line (jan 2007)
Volvo V70 D5 Geartronic Edition Sport, Season & Family Line (jan 2007)
-
- 1st Gear member
@ NOS
Enig idee of Pegasus ook door de dealer kan geleverd worden op een niet R (ipv de standaard velgen) ?
Volgens mijn dealer was dat niet het geval.
Wordt standaard op een R 17" geleverd ? Morgen eens bij mijn buurman gaan kijken, die heeft een V70 R.
@ Mr. T
Die van mij wordt normaal ook binnen een 2tal weekjes geleverd.
De Tucana velgen had ik bij de dealer onder een S60 gezien en vond ze prachtig, maar heb op internet een (weliswaar onduidelijke) foto gezien van een V70 met deze velgen en nu twijfel ik.
Wat Thor velgen betreft, om 1 of andere reden moet een velg bij mij 5 spaken hebben ofwel moeten het er veel zijn of een totaal andere stijl, noem het een soort van afwijking :oops:
16 inch rijdt zeker iets comfortabeler maar ik vind 17 inch er net iets mooier bij passen, is uiteraard persoonlijke smaak
Ik denk wel 16 inch te nemen als wintervelg, nog geen idee welke,in de brochure met accessoires staan Arcas velgen (5 spaaks
) maar ook dan weer hetzelfde probleem. Deze kunnen niet als vervanging van de standaard velg geleverd worden.
De mooiste oplossing zou zijn Pegasus 17" (als wintervelg) en Cassiopeia 17" (ofwel opnieuw Pegasus 17") als zomervelg.
Maar het prijskaartje valt dan wel tegen :?
Overigens twijfel ik nu ook terug over de kleur (momenteel Titanium Grey), normaal kies ik nooit zwart maar Black Sapphire is wel erg mooi op de V70.
Zal blij zijn als het maandagavond is, tot dan kan de dealer nog aanpassingen laten doorvoeren, daarna niet meer
Enig idee of Pegasus ook door de dealer kan geleverd worden op een niet R (ipv de standaard velgen) ?
Volgens mijn dealer was dat niet het geval.
Wordt standaard op een R 17" geleverd ? Morgen eens bij mijn buurman gaan kijken, die heeft een V70 R.
@ Mr. T
Die van mij wordt normaal ook binnen een 2tal weekjes geleverd.
De Tucana velgen had ik bij de dealer onder een S60 gezien en vond ze prachtig, maar heb op internet een (weliswaar onduidelijke) foto gezien van een V70 met deze velgen en nu twijfel ik.
Wat Thor velgen betreft, om 1 of andere reden moet een velg bij mij 5 spaken hebben ofwel moeten het er veel zijn of een totaal andere stijl, noem het een soort van afwijking :oops:
16 inch rijdt zeker iets comfortabeler maar ik vind 17 inch er net iets mooier bij passen, is uiteraard persoonlijke smaak
Ik denk wel 16 inch te nemen als wintervelg, nog geen idee welke,in de brochure met accessoires staan Arcas velgen (5 spaaks
De mooiste oplossing zou zijn Pegasus 17" (als wintervelg) en Cassiopeia 17" (ofwel opnieuw Pegasus 17") als zomervelg.
Maar het prijskaartje valt dan wel tegen :?
Overigens twijfel ik nu ook terug over de kleur (momenteel Titanium Grey), normaal kies ik nooit zwart maar Black Sapphire is wel erg mooi op de V70.
Zal blij zijn als het maandagavond is, tot dan kan de dealer nog aanpassingen laten doorvoeren, daarna niet meer

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
17" Pegasus kan niet "af fabriek" ipv een std 17" alu velg, de Pegasus kan alleen "af dealer" en zal daardoor een (forse) meerprijs kennen..
-
- 2nd Gear member
Ik heb een Black Sapphire met Tucana 17" velgen. In mijn persoonlijke album staan hiervan wel een paar foto's.
p.s. ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met de Rica upgrade naar 226 pk. Ik heb dit bij mijn auto ook laten doen ( zie ander topic ) maar was niet heel enthousiast.......
p.s. ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met de Rica upgrade naar 226 pk. Ik heb dit bij mijn auto ook laten doen ( zie ander topic ) maar was niet heel enthousiast.......
XC70 MY 2008 D5 Seashell metallic Summum
C70 T5 2000 Titanium Grey Pearl
C70 T5 2000 Titanium Grey Pearl
-
- 1st Gear member
Die foto's had ik al een paar weken op mijn pc staanwoody schreef:Ik heb een Black Sapphire met Tucana 17" velgen. In mijn persoonlijke album staan hiervan wel een paar foto's.

Heb je de gewone Tucana of de Polished versie ? Vind het verschil (op foto's) meestal niet echt duidelijk.
Wat de tuning betreft, wou zelf eerst de D5 nemen maar verkoper raadde 2.4D met Rica tuning aan. De 163pk is fiscaal voordeliger (in BE) en uiteraard ook goedkoper dan de D5, ik geef de tuning overigens wel aan bij de verzekering.
Heb met een S60 2.4D 163pk test gereden, daarna een nieuwe S80 D5 185 pk. De S60 was leuk, maar de ervaring bij de S80 was geweldig al kan dat natuurlijk ook aan de wagen zelf gelegen hebben.
Dan enkele dagen later met de wagen van de verkoper gereden, V70 2.4D 163pk met tuning naar 226pk en voor mij was het duidelijk, dat moest ik hebben. Verschil leek tussen de 163pk en 226pk leek me vooral de reactiesnelheid, waar de 163pk even lijkt te wachten reageerde de 226 pk direct op het gaspedaal.
Moet er echter bij vertellen dat ik in het geval van een D5 185pk waarschijnlijk geen tuning zou laten doen.
Ik zag dat jouw dealer deze tuning had aangeboden als test, was dat dan niet door Rica gedaan ?
Misschien toch maar even mijn dealer contacteren of ik het eerst ook eens kan testen op mijn eigen wagen.
-
- 2nd Gear member
Hoi,
Ik heb een titanium V70 (MY2007) met Otrera 17" velgen vanaf juli 2006. Zie mijn persoonlijke fotogalerij (te vinden via de Profile knop) om er een paar plaatjes van te zien. Ik heb lang zitten dubben, vooral tussen de Otrera en Orpheus. Uiteindelijk vond ik de minder druk tonende Otrera velgen fraaier. Volgens de volvocars.nl site zitten ze niet meer in het assortiment als keuze bij de V70, maar misschien is de site niet compleet en kan de dealer ze wel bestellen.
Ben verder tevreden over deze velgen. Wat wel opvalt is als je de auto in de wasstraat zet, dat de naar binnen toe lopende delen van de velgen door de borstels iets minder goed worden schoongemaakt dan de buitenliggende delen. Ik maak mij er niet druk over, maar goed, een pietje precies doet dat misschien wel.
Nu wat meer nieuwe V70's bekeken hebbend op de weg, vind ik de Orestes 17" velgen ook erg mooi, hebben een sterke sportieve uitstraling.
Ik heb een titanium V70 (MY2007) met Otrera 17" velgen vanaf juli 2006. Zie mijn persoonlijke fotogalerij (te vinden via de Profile knop) om er een paar plaatjes van te zien. Ik heb lang zitten dubben, vooral tussen de Otrera en Orpheus. Uiteindelijk vond ik de minder druk tonende Otrera velgen fraaier. Volgens de volvocars.nl site zitten ze niet meer in het assortiment als keuze bij de V70, maar misschien is de site niet compleet en kan de dealer ze wel bestellen.
Ben verder tevreden over deze velgen. Wat wel opvalt is als je de auto in de wasstraat zet, dat de naar binnen toe lopende delen van de velgen door de borstels iets minder goed worden schoongemaakt dan de buitenliggende delen. Ik maak mij er niet druk over, maar goed, een pietje precies doet dat misschien wel.
Nu wat meer nieuwe V70's bekeken hebbend op de weg, vind ik de Orestes 17" velgen ook erg mooi, hebben een sterke sportieve uitstraling.
-
- 1st Gear member
Bijkomend vraagje:
Voorlopig heb ik de RTI DVD navigatie niet genomen, kan dus nog tot maandagavond veranderen.
Ik dacht zelf een Pioneer AVIC HD1BT te plaatsen:
http://www.pioneer.nl/nl/products/10/20 ... index.html
Is een dubbel din systeem met heel wat leuke features, de prijs is nagenoeg hetzelfde als de RTI DVD.
Iemand ervaringen mee, doe of niet doen ?
Voorlopig heb ik de RTI DVD navigatie niet genomen, kan dus nog tot maandagavond veranderen.
Ik dacht zelf een Pioneer AVIC HD1BT te plaatsen:
http://www.pioneer.nl/nl/products/10/20 ... index.html
Is een dubbel din systeem met heel wat leuke features, de prijs is nagenoeg hetzelfde als de RTI DVD.
Iemand ervaringen mee, doe of niet doen ?
-
- 2nd Gear member
Ik zou de RTI DVD nemen, die Pioneer ziet er wel fraai uit maar de integratie van de RTI zou mijn voorkeur hebben: dvd-speler achterin voor de dvd-schijven, dat tv-tje dat uit het dashboard omhoog komt en weer omlaag kan. En ik ben aardig tevreden over het RTI DVD systeem van Volvo (gebaseerd op rijervaringen in Engeland en NL).
Een ander advies als je een muziekliefhebber bent: upgrade die High Performance audio naar Premium audio. Zoek even op het forum naar de achterliggende redenen hiervoor, er is al veel over geschreven (oa door mijzelf). De HU850 is geen topper qua audio in vergelijlking met zijn voorganger, de High Performance klinkt simpelweg matig, de Premium is al beter (zuiverder qua klank).
Een ander advies als je een muziekliefhebber bent: upgrade die High Performance audio naar Premium audio. Zoek even op het forum naar de achterliggende redenen hiervoor, er is al veel over geschreven (oa door mijzelf). De HU850 is geen topper qua audio in vergelijlking met zijn voorganger, de High Performance klinkt simpelweg matig, de Premium is al beter (zuiverder qua klank).
Volvo V60 T3 R-design (MY2013)
-
- 1st Gear member
Net je foto's even bekeken, ziet er ook heel mooi uit. Heb je toevallig nog foto's van de zijkant van iets dichterbij ?mindbrother schreef:Hoi,
Ik heb een titanium V70 (MY2007) met Otrera 17" velgen. Ik heb lang zitten dubben, vooral tussen de Otrera en Orpheus. Uiteindelijk vond ik de minder druk tonende Otrera velgen fraaier. Volgens de volvocars.nl site zitten ze niet meer in het assortiment.
Otrera en Orpheus had ik ook al eens bekeken. Van die twee ging mij voorkeur uit naar Otrera. Volgens de dealer waren ze nog te krijgen.
Toeval wil dat een collega en en een vriend daarvan ook net beide een V70 besteld hebben. We zijn overigens samen naar de dealer geweest om wat extra korting af te dwingen

Beide hebben Black Sapphire als kleur (al twijfelt 1 van hen nog over Titanium Grey), de ene met Otrera, de andere Orpheus.
Als ik dus alsnog de kleur wijzig, wordt het binnenkort zoeken naar de juiste wagen op de parking, tenzij we dus verschillende velgen nemen

-
- 2nd Gear member
Stuur via PM even je e-mail adres, dan kan ik je morgen vanaf een andere pc, waarop alle foto's staan, ze toemailen. Mijn profiel zit namelijk vol qua MB's.
Volvo V60 T3 R-design (MY2013)
- Paul
- Geartronic member
Heb je geen RTI? Geen Edition model?
R velgen kan je gewoon bij je dealer regelen, moeten ze het alleen omwisselen kost geld. Dus vandaar de meerprijs. Wat je ook kan doen is de Pegasus bestellen van de winterbanden actie (kijk op www.volvocars.nl)
R velgen kan je gewoon bij je dealer regelen, moeten ze het alleen omwisselen kost geld. Dus vandaar de meerprijs. Wat je ook kan doen is de Pegasus bestellen van de winterbanden actie (kijk op www.volvocars.nl)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
Ben van België, die Edition uitvoeringen hebben we hier niet.Paul schreef:Heb je geen RTI? Geen Edition model?
Momenteel krijg je een Sport of Comfort pakket gratis en kan je ook nog opteren voor een Plus pack (oa HU-850, Bi-xenon, Select leder, ...) tegen een leuke prijs.
Ik heb dus gekozen voor Comfort omdat die eigenlijk meer opties heeft (verwarmde zetels en automatisch dimmende binnenspiegel). De Sport had wel Sport wijzerplaten maar vond het een beetje ver gaan om daarvoor voor de Sport te kiezen, wel jammer dat die niet apart kunnen gekozen worden. Daarnaast heb ik dus ook het Plus Pack.
Had vandaag inderdaad de winterbanden actie gezien op de NL site en heb de dealer gecontacteerd hierover. Hij gaat er maandag achteraan.
Meerprijs voor Pegasus vind ik op zich niet zo erg als het niet overdreven is uiteraard. Iemand enig idee wat de meerprijs zou kunnen zijn van standaard 17" naar Pegasus ?
Een mogelijkheid is standaard 16" te laten leveren met winterbanden en binnen enkele maanden Pegasus 17" met zomerband.
Maar ik had bij de 16" velgen niet direct iets gezien wat ik leuk EN onderhoudsvriendelijk vond. Nodus is bvb. heel simpel te poetsen maar vond ik niet mooi ogen. Is natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.
-
- 3rd Gear member
Sven, hoeveel korting heb je uiteindelijk weten los te peuteren naast het gratis comfortpack?
-
- 1st Gear member
13% op cataloguswaarde (dus op 35.000)drive_a_legend schreef:Sven, hoeveel korting heb je uiteindelijk weten los te peuteren naast het gratis comfortpack?
Totaal van de opties was normaal 16.190 daar ging 8.600 vanaf
Extra korting van 800 eur ivm uitfasering van dit model
Op de achterspoiler was er geen korting (valt onder accessoires).
In totaal zou deze normaal 51680 kosten, nu 37.562.
Daar moet dus wel nog navigatie bijgeteld worden (RTI DVD of Pioneer).
-
- 1st Gear member
De 163pk is op alle gebied identiek aan de D5 185pk, is enkel gedowntuned om fiscale redenen.Freshman schreef:Quote "V70 2.4D 163PK (na levering Rica tuning naar 226PK) ???"
Het lijkt mij een wel erg grote stap...je zult wel standaard 185pk aan boord hebben.
163pk is er zo een, net als 136pk bijvoorbeeld
Zo heb je bij Audi in Duitsland en Nederland een 140pk motor, in BE kan je die in 136pk of 140pk krijgen, idem voor de 170pk, is te krijgen in 163 of 170pk.
Een collega had vorig jaar een XC90 D5 gekocht met standaard 185pk. Deze is dan door de invoerder naar 163pk gebracht en daarna (na inschrijving) door de garagehouder terug gereset naar 185pk.
In BE is de V70 ook in 126pk uitvoering te krijgen (misschien ook in NL, nog niet naar gekeken). Volgens de dealer is ook deze motorisch gelijk en kan die in principe naar 226pk gebracht worden. Probleem is wel dat deze slechts een 5 bak heeft waar de 163pk en 185pk een 6 bak hebben en dan kan die 226pk wel eens teveel van het goede zijn.
-
- 3rd Gear member
tot vorig jaar hadden alle diesels toch ook maar die vijfbak?
Lijkt mij weinig probleem te zijn - als je verstandig blijft rijden natuurlijk. Alles uit een 226 pk halen altijd en overal - dan vraag je toch d'office om problemen volgens mij.
Lijkt mij weinig probleem te zijn - als je verstandig blijft rijden natuurlijk. Alles uit een 226 pk halen altijd en overal - dan vraag je toch d'office om problemen volgens mij.