stroomverlies

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
LaGruppi
Starter

Alweer enige tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen ( ik ben a-technisch ) maar nu moet ik toch weer een beroep doen op de collectieve kennis van dit forum . De (nieuwe ) accu verliest stroom. Als ik de V70- D5 een paar dagen niet gebruik is de accu leeg. Kortsluiting ergens ? Waar ? Heeft iemand ideeen wat dit kan zijn ? Komt dit vaker voor bij de V70 ( 2002 ). Jullie suggesties worden zeer op prijs gesteld ! Alvast dank !
cees klumper
4th Gear member

Ik had dit vorig jaar. Bleek het lampje te zijn in de passagiers spiegel in de zonneklep, die stond aan en de schakelaar die hem uit zou moeten doen als je de klep dichtdoet was defect. Je kunt dit soort dingen opsporen door een multimeter tussen de accu en de acukabel te schakelen (ampere meten) en dan 1 voor 1 de zekeringen eruit halen, totdat de gemeten waarde naar nul, of praktisch nul gaat. Dan weet je in welke groep verbruikers je moet zoeken. Als de oorzaak tenminste vergelijkbaar is, en niet bijv dat de nieuwe accu defect is (dat komt ook voor schijnt). Succes met oplossen.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
LaGruppi
Starter

Hartelijk dank voor Uw reactie. De accu is OK, gechecked met de voltmeter, accu laadt ook goed bij als de motor draait. Noogmaals dank !
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

Henry, ik ben zo vrij om op te merken dat je met een voltmeter niet kunt testen of een accu in orde is. Dan zou je een belastingtest moeten doen en dat kan de gemiddelde garage voor jou uitvoeren. Maar volgens mij ging daar je vraag niet over.
Bijladen met 14 volt en draaiende motor is op zich wel goed maar blijkbaar verlies je ergens stroom als de auto uitstaat. En dat wordt zoeken. Ga er van uit dat de auto altijd stroom nodig heeft en dat begint met het alarm, centrale vergrendeling en geheugen van je radio. Het is niet veel maar wel een beetje.
Er is ongeveer 1 methode om stroomverlies op te zoeken en dat is door een ampèremeter in de plusleiding te monteren van je accu. Dan stroom meten en vervolgens alle zekeringen eruit trekken. Daar waar de stroomwaarde verlaagt kun je stellen dat je door zie zekering stroom verliest. En met de zekeringlijst uit het boekje zie je wat er achter die zekering zit.
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
LaGruppi
Starter

Hartelijk dank Mark voor je sugestie.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”