Helaas is mijn cilinderkop - veel te snel - beschadigd door het rijden op lpg. Het gaat een cilinderkop van het type met mechanische klepstoters / inspectiegaten van mijn S80 MY 99 2.4 170 pk, ca. 192.000 km op de teller, waarvan de laatste 45.000 km op gas.
Das balen, maar goed, doel is nu om de auto klaar te maken voor ca. 150.000 - 200.000 (hopelijk probleemloze) gaskilometers. Dus in één keer direct zo goed mogelijk, de auto is dat ook waard.
Ik post dit topic met jullie welbevinden in het V70 forum, omdat hier meer forumleden zijn met kennis van dit type motor.
Ik dacht zelf aan de volgende oplossingen:
1 - huidige kop reviseren, volledig originele waarden
2 - huidige kop reviseren, aangepaste klepspeling voor lpg (zo ja, welke waarden?)
3- huidige kop oplappen, verbrande kleppen vervangen en kleppen stellen
4 - huidige kop transformeren in een speciaal aangepaste 'gaskop', (zo ja, hoe en waar?)
5 - ouder type kop met hydraulische klepstoters monteren (zal wel niet mogelijk zijn, op dit forum niet tegen gekomen)
6 - gebruikte / gereviseerde kop aanschaffen en monteren
7 - anders?
Om wat extra zekerheid in te bouwen ga ik het geïnstalleerde prins VSI 2.0 systeem uitrusten met een additioneel Prins ValveCare systeem.
Kunnen de ervaringsdeskundigen helpen met het kiezen van de beste oplossing?
Hartelijk dank alvast!
LPG vs. cilinderkoprevisie - graag hulp van ervaringsdeskundigen
-
- Starter
Niet zelf ervarings deskundige.
Maar meer info over waarom je meent dat probleem door LPG is ontstaan zou ook wel handig zijn hier.
Met elk LPG systeem zijn er verschillende mogelijkheden van config en gebruikte materialen zoals de injectoren enz. ook daar kan e.a. liggen.
En een reeds bestaand of ander probleem kan ook basis oorzaak geweest zijn.
Zo ook rijstijl maar dat kan jezelf het beste weten.
Want zover mij bekend zouden er juist hiermee geen of zeer weinig probs moeten zijn en is flashlube / valvecare enz. eigenlijk niet nodig, bij mijn gasboer zijn er genoeg die 3,4,5 ton hebben gelopen bijv.
Bedoel dus in kort eerst zover mogelijk tegen 100% de echte (basis) oorzaak duidelijk hebben, anders komt e.a. mogelijk weer terug indien niet verholpen!
Maar meer info over waarom je meent dat probleem door LPG is ontstaan zou ook wel handig zijn hier.
Met elk LPG systeem zijn er verschillende mogelijkheden van config en gebruikte materialen zoals de injectoren enz. ook daar kan e.a. liggen.
En een reeds bestaand of ander probleem kan ook basis oorzaak geweest zijn.
Zo ook rijstijl maar dat kan jezelf het beste weten.

Want zover mij bekend zouden er juist hiermee geen of zeer weinig probs moeten zijn en is flashlube / valvecare enz. eigenlijk niet nodig, bij mijn gasboer zijn er genoeg die 3,4,5 ton hebben gelopen bijv.
Bedoel dus in kort eerst zover mogelijk tegen 100% de echte (basis) oorzaak duidelijk hebben, anders komt e.a. mogelijk weer terug indien niet verholpen!
Laatst gewijzigd door jofr op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Johan s60
- 6th Gear member
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel