Nieuwe XC90 T8 sinds vorige vrijdag. Is een model jaar 18, na laden geeft ie 35KM in hybride mode en 40KM in Pure ...
Weet niet of dat "meer" is tov vorig model, maar met de speculaties rond de nieuw substantie van de battery, die overkomt van de nieuwe XC60 handig om te vergelijken ...
Had een aantal weken de D5, maar kon het gerammel van de diesel niet harden, gelukkig nam de dealership hem zonder morren terug, heerlijke wagen.
/Yves
MY18 XC90 T8 battery range
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
Is iets meer tov 2017 model. Die geeft aan 34 km op volle batterij.
In de praktijk is dat een kilometer of 25 schat ik zo.
Veel plezier met je nieuwe auto gewenst!
In de praktijk is dat een kilometer of 25 schat ik zo.
Veel plezier met je nieuwe auto gewenst!
XC90 T8 - 2017 - R-Design
- Tqam
- 3rd Gear member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06
Ja denk dat de 1,2 kw meer nu de auto wel naar 35 km brengt. Ik heb 41 km gehaald met een xc90 T8 2017.
Je moet dan wel 30 km per uur rijden.
Je moet dan wel 30 km per uur rijden.
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
- CH Racing M900
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? 40 km lang 30 kmh rijden?
Blij dat ik niet achter je reed
Blij dat ik niet achter je reed
XC90 T8 - 2017 - R-Design
- Tqam
- 3rd Gear member
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06
Je moet het toch een keer testen. Is mijn baam
Alarmlichten aan landbouw weg cruise controle
Alarmlichten aan landbouw weg cruise controle
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
- gvgXC90
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 25.04.2017 - 11:17
Mijn record (MY 18) is 40 km. Van hasselt naar Geel, grontendeels over de autosnelweg. 90 km/uur ralentie achter een vrachtwagen. was wel spannend bij invoegen om tegen lage snelheid in pure te kunnen blijven.
Laatst gewijzigd door gvgXC90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Ik heb mijn MY17 T8 nu inmiddels een maand en zo’n 1600 km en vind het nu al een sport om zo lang mogelijk met de acculading te doen. Dat is niet omdat ik persé zo zuinig mogelijk wil doen, maar vooral ook omdat ik het elektrisch rijden zo luxueus stil vind Dus heb ik de verschillende rijstanden uitgebreid uitgetest.
Wat mij opvalt is dat de weergegeven range in Hybrid inderdaad 34 soms 35 is en in Pure zelfs 40, maar dat het voor de werkelijkheid in de praktijk het ‘geen bal uitnaakt”welke van de twee rijstanden ik kies. Dat heb ik meerdere maken getest. Op dezelfde weg, en onder dezelfde omstandigheden is de accu in beide standen op precies hetzelfde punt leeg (dat is na nog net geen 30 kilometer). Het traject gaat over een tamelijk rustige 80 km weg met een stukje bebouwde kom, een paar rotondes en stoplichten er in. In beide gevallen ACC op 85, autopilot. airco en muziek aan. Best netjes dus....maar de meerwaarde van Pure ontgaat me.
Wat mij verder opvalt is dat op dat punt in de resterende elektrische range weliswaar ‘op’ is , maar dat verderop , als ik dus op benzine rijdt, bij het optrekken in de file of bij een stoplicht, er iedere keer toch eerst weer eerst een elektrisch duwtje is waardoor ik ook in die situatie veel zuiniger rijdt dan in mijn eerdere XC60 met dezelfde benzinemotor (T6). Mooi werk dus!
Wat mij opvalt is dat de weergegeven range in Hybrid inderdaad 34 soms 35 is en in Pure zelfs 40, maar dat het voor de werkelijkheid in de praktijk het ‘geen bal uitnaakt”welke van de twee rijstanden ik kies. Dat heb ik meerdere maken getest. Op dezelfde weg, en onder dezelfde omstandigheden is de accu in beide standen op precies hetzelfde punt leeg (dat is na nog net geen 30 kilometer). Het traject gaat over een tamelijk rustige 80 km weg met een stukje bebouwde kom, een paar rotondes en stoplichten er in. In beide gevallen ACC op 85, autopilot. airco en muziek aan. Best netjes dus....maar de meerwaarde van Pure ontgaat me.
Wat mij verder opvalt is dat op dat punt in de resterende elektrische range weliswaar ‘op’ is , maar dat verderop , als ik dus op benzine rijdt, bij het optrekken in de file of bij een stoplicht, er iedere keer toch eerst weer eerst een elektrisch duwtje is waardoor ik ook in die situatie veel zuiniger rijdt dan in mijn eerdere XC60 met dezelfde benzinemotor (T6). Mooi werk dus!
XC60 T6 Ultimate Dark my24