V40 dynamic edition

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
rob1975
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.07.2018 - 11:14

Goedemiddag,
Ik zou graag wat willen vragen over de nieuwe v40 dynamic edition:
Ik maakte n proefrit in de v40 t2. Ik kreeg toen de aanbieding van mijn Volvo dealer om te upgraden naar n dynamic edition met haast gratis geartronic en t3.
Ik hoorde er ook reclame over op de radio en de folder zag er top uit. Bestelde de auto bij deze dealer met wat opties.
Nu rijd ik er n week in en de hele aandrijflijn/ geartronic komt op mij over als een huurauto.
Nu verdiep ik me erin en blijkt dat ik reed in een 2.0 l. En dat bij de geartronic een 1.5 l geleverd wordt. De geartronic blijkt geen 8 -traps die ik hier oor reed maar een 6 -traps. Maakt dat nou inderdaad uit of zit het in mijn hoofd? En had ik dat niet moeten horen bij de aankoopbegeleiding van een erkende dealer?
Ook bij remmen vanaf 120 km/ uur is het remgedrag voor Volvo best beroerd: de auto zoekt naar zowel rechter als linker berm...
Dank voor wat advies hierin.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat alles staat toch echt compleet in de documentatie, de automaat is ook geheel gratis en niet haast gratis.
Het lijkt erop dat je jezelf in het geheel niet verdiept hebt in wat je gekocht hebt..
Zowel de T3 handbak als de T3 automaat hebben 152pk, veel verschil is er daardoor ook niet echt.
Remvertraging is bij mijn weten kaarsrecht en adequaat.
Waar vergelijk je het overigens mee?
Alleen de T5 (en de D4) had(den) n 8 traps geartronic
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Ja er zit veel verschil in de loopcultuur van de vier en drie cilinder. Dat zal je zeer zeker merken. Ook de automaat is idd niet vlot in de 6 traps versie.
Lijkt me alleen dat je toch wel hebt gekeken wat je bestelde destijds? Zoals bij vele merken zegt ook bij volvo de typeaanduiding helaas weinig over het blok.
Het naar links en rechts trekken tijdens remmen hoort idd niet, dus ik zou even naar de dealer gaan. Lijkt me een garantie ding. Wellicht even de boel laten uitlijnen?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

je hebt wel gelijk dat de loopcultuur van n 3 cilinder anders is maar wat heeft dat met deze topic van doen?
rob1975
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.07.2018 - 11:14

Dank voor de antwoorden. Ik reed twee maal een d6 pih . Ik realiseer me dat ik mij idd had moeten verdiepen in wat ik Kocht. Ik dacht natuurlijk : geartronic = geartronic. Dus niet.
Ik denk ook echt dat de dealer je wel wat meer wegwijs mag maken in wat je koopt, maar dat is misschien teveel verwacht als ik de antwoorden zo lees..
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

In n pih zit n 5 cilinder met n 6 trapsgeartronic..
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

rob1975 schreef: Dank voor de antwoorden. Ik reed twee maal een d6 pih . Ik realiseer me dat ik mij idd had moeten verdiepen in wat ik Kocht. Ik dacht natuurlijk : geartronic = geartronic. Dus niet.
Ik denk ook echt dat de dealer je wel wat meer wegwijs mag maken in wat je koopt, maar dat is misschien teveel verwacht als ik de antwoorden zo lees..
Een D6 PIH is volkomen onvergelijkbaar qua rijgedrag. Die heeft naast de diesel met GT6 ook electromotoren die voortdurend bijspringen tijdens acceleratie en schakelen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je had zo te lezen geen idee wat de specs waren van je V60, je hebt evenmin n idee wat je gekocht hebt en dan doen alsof het aan de dealer ligt? het interesseerde je mogelijk gewoon niet.
Een V40 die de helft kost van n V60 zal zeker de rijkwaliteiten ervan niet evenaren.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Heb je niet met een demo T3 gereden? De T2 GT is ook een 1.5, daar doet Volvo niet geheimzinnig over. Door die verkleining kunnen ze met dezelfde waardes, aan vermogen maar vooral uitstoot en dus bpm, de GT scherp aanbieden. V60 D6 vergelijken met de V40 T3, dat is iets met appels en peren.

Wat ik me ook af vraag; Als je vóór een proefrit had geweten dat het een 1.5 was, had je dan de auto laten staan? En, eerlijk zeggen, als ze het je ná de proefrit hadden verteld? Je merkt namelijk niet tot nauwelijks verschil
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13739
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

V50 R schreef: Ja er zit veel verschil in de loopcultuur van de vier en drie cilinder. Dat zal je zeer zeker merken. Ook de automaat is idd niet vlot in de 6 traps versie.
Lijkt me alleen dat je toch wel hebt gekeken wat je bestelde destijds? Zoals bij vele merken zegt ook bij volvo de typeaanduiding helaas weinig over het blok.
Het naar links en rechts trekken tijdens remmen hoort idd niet, dus ik zou even naar de dealer gaan. Lijkt me een garantie ding. Wellicht even de boel laten uitlijnen?
die 1.5 T3 is dan ook gewoon een 4 cilinder met een kortere slag, loopcultuur maakt daardoor niets uit.
Type aanduiding zegt bij Volvo alles over vermogen, hoe hoger het getal hoe hoger het vermogen.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”