Ik rij ook V40 en als ze willen lullen dat het een auto voor ouwe mensen is, dat ze dan eens volgen naar bv oost duitsland, dan zullen we zien wie bij het uitstappen het meest als een gebroken ouwe vent uit zijn auto kruipt, wedden dat ik het niet ben? MAAR, een comfy zithouding is een pluspunt dus on topic ivm mijn V40 1.8Bi-fuel:
-teveel rijgeluid (stukken beter in de V50 trouwens)
-tis nogal een dronkaard (+/-13.5 liter per 100km)
-voor zo'n fort op wielen te zijn betrekkelijk weinig beenruimte voor achterzitters
das het zo'n beetje.
Minpunten van je Volvo (pijnlijk topic??)
- General
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 13.03.2005 - 17:37
- Contacteer:
Ik zal dan ook maar eens gaan klagen over mijn grote Zweedse vriend:
Auto: Volvo S40
Type: 2.0i 16V
Bouwjaar: 1997
Klachten:
1) Slechte remmen! Je moet behoorlijk trappen wil je op tijd stilstaan.
Volgens mij zijn de remmen veel te licht voor deze zware auto's.
2) Vering! Standaard lijkt de wagen als een veerboot in een grote storm op zoek te zijn naar de juiste vaargeul... Ik heb de wagen 4 centimeter verlaagd en dat maakt het stukken beter. Helaas verdwijnt daarmee ook een stukje comfort.
De achterste veren zijn helemaal erg! Overigens geldt dit ook voor de bijbehorende schokdempers.
Met andere woorden, ze liojken me wederom veel te licht voor deze zware auto's.
3) Gebruikte materialen in het interieur.
Afgelopen zomer kwam bij de zonneklep een stukje van de dak hemel naar beneden. (lijm losgelaten)
Maar ook de deurpanelen (met name de kunsstof kapjes ter hoogte van de spiegels) zitten er erg simpel op bevestigd.
En wat dacht je van het klepje van de asbak die je in minimaal 4 pogingen terug dicht moet duwen?!
4) Imago.. normaal gesproken spreekt iedereen over een 'oude l^llen auto'.
Ik heb heel wat moeten aanpassen om dat imago juist te gebruiken om iedereen versteld te doen staan. (door extreme, maar degelijke optische tuning toe te passen)
5) vermogen/gebruik: Persoonlijk vind ik dat je voor een X40 minimaal een 2 liter motor moet hebben wil je een beetje vooruit komen. (vanwege het gewicht) Helaas merk je dat ook weer meteen aan het verbruik.
Zelf heb ik dan ook een 2.0i 16V en ik kan me ook niet voorstellen dat je met een kleinere motor nog plezierig rijdt. (een 1.6 hoort in een Suzuki Swift thuis!)
6) Onderhoud: Nou... eigenlijk moet ik zeggen DEALER onderhoud!
Want dan kost het kleinste orginele prul onderdeeltje al een behoorlijk vermogen. Mij zien ze niet bij de dealer! Simpelweg veel te duur, en haast geen kennis en ervaring bij de huidige monteurs. (lijkt wel of ze alleen diagnoses kunnen stellen... vaak nog verkeerd ook)
7) .... nou ik kan nog wel even doorgaan met klagen!
maar wat belangrijker is, ik ben heel erg tevreden over mijn auto!
Ik rij elke rit weer met plezier.
Het comfort, de luxe en de prestaties zijn in ruime mate groter dan de gemiddelde auto van andere weg gebruikers.
Ik heb dus eigenlijk geen reden tot klagen, maar ik heb meer een soort van ' luxe-probleem'!
het lijstje met grote pluspunten van mijn auto zou veel makkelijker op te stellen zijn, maar het lijstje zou ook stukken langer worden.
Ik kan niet anders stellen, dan dat ik een positieve volvo rijder ben! :thumbright:
Auto: Volvo S40
Type: 2.0i 16V
Bouwjaar: 1997
Klachten:
1) Slechte remmen! Je moet behoorlijk trappen wil je op tijd stilstaan.
Volgens mij zijn de remmen veel te licht voor deze zware auto's.
2) Vering! Standaard lijkt de wagen als een veerboot in een grote storm op zoek te zijn naar de juiste vaargeul... Ik heb de wagen 4 centimeter verlaagd en dat maakt het stukken beter. Helaas verdwijnt daarmee ook een stukje comfort.
De achterste veren zijn helemaal erg! Overigens geldt dit ook voor de bijbehorende schokdempers.
Met andere woorden, ze liojken me wederom veel te licht voor deze zware auto's.
3) Gebruikte materialen in het interieur.
Afgelopen zomer kwam bij de zonneklep een stukje van de dak hemel naar beneden. (lijm losgelaten)
Maar ook de deurpanelen (met name de kunsstof kapjes ter hoogte van de spiegels) zitten er erg simpel op bevestigd.
En wat dacht je van het klepje van de asbak die je in minimaal 4 pogingen terug dicht moet duwen?!
4) Imago.. normaal gesproken spreekt iedereen over een 'oude l^llen auto'.
Ik heb heel wat moeten aanpassen om dat imago juist te gebruiken om iedereen versteld te doen staan. (door extreme, maar degelijke optische tuning toe te passen)
5) vermogen/gebruik: Persoonlijk vind ik dat je voor een X40 minimaal een 2 liter motor moet hebben wil je een beetje vooruit komen. (vanwege het gewicht) Helaas merk je dat ook weer meteen aan het verbruik.
Zelf heb ik dan ook een 2.0i 16V en ik kan me ook niet voorstellen dat je met een kleinere motor nog plezierig rijdt. (een 1.6 hoort in een Suzuki Swift thuis!)
6) Onderhoud: Nou... eigenlijk moet ik zeggen DEALER onderhoud!
Want dan kost het kleinste orginele prul onderdeeltje al een behoorlijk vermogen. Mij zien ze niet bij de dealer! Simpelweg veel te duur, en haast geen kennis en ervaring bij de huidige monteurs. (lijkt wel of ze alleen diagnoses kunnen stellen... vaak nog verkeerd ook)
7) .... nou ik kan nog wel even doorgaan met klagen!
maar wat belangrijker is, ik ben heel erg tevreden over mijn auto!
Ik rij elke rit weer met plezier.
Het comfort, de luxe en de prestaties zijn in ruime mate groter dan de gemiddelde auto van andere weg gebruikers.
Ik heb dus eigenlijk geen reden tot klagen, maar ik heb meer een soort van ' luxe-probleem'!
het lijstje met grote pluspunten van mijn auto zou veel makkelijker op te stellen zijn, maar het lijstje zou ook stukken langer worden.
Ik kan niet anders stellen, dan dat ik een positieve volvo rijder ben! :thumbright:

_________";Some people and performances are beyond words";________
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Dat als je de regensensor aan hebt je zelf nog de interval moet instellen
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Dat je 'm vaker moet wassen, terwijl dat bij andere merken niet de moeite waard is...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Cocky
- 3rd Gear member
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 08.11.2006 - 01:19
- Locatie: Gent
Dat is een feit, ik had twee jaar geleden een gebroken lager achteraan zitten, en dat maakt zo'n ritmisch geluid, vooral bij belasting in een bocht. Goed, ik naar Volvo Gent (ACG), zeg ze dat ik denk dat het een gebroken lager is, ik geef mijn wagen binnen. Krijg m de dag erna terug met de woorden "het was een remschoen die kleefde" dus ik rij buiten en wat hoor ik? een ongewenst ritme, teruggekeerd, geeist dat een technieker zou meerijden. Die vent stapt in, ik rij, en hoor het onmiddelijk, hij dus ook maar zegt ie: "dat is toch een normaal rijgeluid?" ik dacht dat ik iets ging krijgen. Heb dan gewoon gezegd "jullie gaan mijn lager vervangen en ik betaal niks meer extra,(had al 150 euro gekost) en ik wachtte terplekke op mijn wagen, wilde ook dat ze me het lager toonden erna.Simpelweg veel te duur, en haast geen kennis en ervaring bij de huidige monteurs. (lijkt wel of ze alleen diagnoses kunnen stellen... vaak nog verkeerd ook)
half uurtje later komt er zo'n klungel binnen met hangende pootjes: "ja u had gelijk meneer, de lagerkrans zat gebroken" (met mijn lager in z'n hend (ik had het gemerkt met blauwe verfstift op een binnenrand) Dan mij eens goe laten gaan en ze de huid vol gegeven, dat ik als programmeur met elektronica opleiding een mechanisch defect moest detecteren waar zij verdorie in gespecialiseerd moesten zijn!
En zo zijn er nog voorbeelden, jaar geleden stak ik m op z'n eerste grote onderhoud en ik kreeg hem terug met 160km meer op de teller en een lege naftetank, plus er lag zand en gruis in mijn koffer, iemand had dus cement en zand vervoerd met mijn wagen, stel je voor.. Toen ben ik bij een andere volvogarage gegaan, die me tot noch toe ook nog niet erg overtuigd heeft..
neen, ik ben niet te spreken over de garagisten van volvo.
Life is short, live it fast.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
mijn 460
piepend/krakend interieur
gaat soms moeilijk in de eerste versnelling.
kom net niet boven de 200 uit.
Maar voor de rest een superbak, onderhoud kun je zelf. Gaat bijna niks kapot, aanschaf is verwaarloosbaar en zo ook rijdende te houden. Zelfs wegenbelasting is niks de wagen weegt maar 1000 kilo
En daarvoor krijg je een kofferbak inhoud van 455 liter.
piepend/krakend interieur
gaat soms moeilijk in de eerste versnelling.
kom net niet boven de 200 uit.
Maar voor de rest een superbak, onderhoud kun je zelf. Gaat bijna niks kapot, aanschaf is verwaarloosbaar en zo ook rijdende te houden. Zelfs wegenbelasting is niks de wagen weegt maar 1000 kilo

- General
- 3rd Gear member
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 13.03.2005 - 17:37
- Contacteer:
Dan moet je een keertje opschakelen naar de 2e versnelling! :twisted:mightyspawn schreef:mijn 460
gaat soms in de eerste versnelling net niet boven de 200 uit.
Whahahahahahahahahahahaaa je post een beetje aangepast hahahahahahaha

_________";Some people and performances are beyond words";________
- Cocky
- 3rd Gear member
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 08.11.2006 - 01:19
- Locatie: Gent
Dat heb je wel is met oudere vitessenbakken, slechte aanneem synchro, koppeling lossen, opnieuw ontkoppelen en dan weer proberen is de enige oplossing, had ik ook in mijn peugeot van '95.. Over mijn topsnelheid ben ik best tevreden, 215 top.
Life is short, live it fast.
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Mijn ervaring is dat een goeie Volvo-specialist, beter in zijn product thuis is dan een monteur bij de dealer. Heeft zijn hart vaak uit hobby bij Volvo zitten. De monteur bij de dealer kan gaat van Suzuki afkomen, en werkt voor zijn eurooo's.Cocky schreef:neen, ik ben niet te spreken over de garagisten van volvo.Simpelweg veel te duur, en haast geen kennis en ervaring bij de huidige monteurs. (lijkt wel of ze alleen diagnoses kunnen stellen... vaak nog verkeerd ook)
- Cocky
- 3rd Gear member
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 08.11.2006 - 01:19
- Locatie: Gent
ok, juist maar zoiets als een gebroken lager komt in een suzuki ook voor he, das een zuiver mechanisch iets. Neen, volgens mij hebben ze overal studenten economie aangenomen als mechaniciens, dat is vast het probleem..Mijn ervaring is dat een goeie Volvo-specialist, beter in zijn product thuis is dan een monteur bij de dealer. Heeft zijn hart vaak uit hobby bij Volvo zitten. De monteur bij de dealer kan gaat van Suzuki afkomen, en werkt voor zijn eurooo's.

Life is short, live it fast.
- @dreamer@
- 4th Gear member
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 04.02.2006 - 13:52
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Dat is bij onze v50 ook!!
Verder kan het lekker rijden ook een minpunt zijn?
Het kost geld, hebt geen tijd voor andere dingen en is slecht voor het milieu.
Verder kan het lekker rijden ook een minpunt zijn?
Het kost geld, hebt geen tijd voor andere dingen en is slecht voor het milieu.
Eindelijk!!! Nu nog mijn eerste volvo...
- Lezer
- 3rd Gear member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:29
- Locatie: Almere
minpunten..
grootste minpunt is voor mij eigenlijk de dealer en de kosten die daarbij komen kijken...
lijkt wel of de dealers van tegenwoordig er alleen maar voor de lease auto's zijn
grootste minpunt is voor mij eigenlijk de dealer en de kosten die daarbij komen kijken...
lijkt wel of de dealers van tegenwoordig er alleen maar voor de lease auto's zijn
V40 1.9D, 06-1999, MY2000, 264.000km (04-2007) en toen stond ik stil 22-04-2007
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30.01.2007 - 09:08
Gelukkig is de auto zo veilig dat je meer kans hebt om "een oude lul"te worden dan veel andere weggebruikers.Geniet dus maar heel lang van die kwalifikatie.Grijzemuis schreef:Het enige minpuntje dat ik tot nu toe heb ervaren is dat mijn wagen een v40 wordt gezien als een (sorry moderators) "ouwe lullenbak". Ik denk dat Volvo dit imago heeft opgelopen bij de vroegere wat blokkerige modellen. Op mij heeft de auto juist een moderne en frisse uitstraling dus ik stoor me er niet aan. Die mensen weten gewoon niet beter. :
nolens
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Ik heb één minpunt: ik dacht dat mijn V70 een automatisch blinderende binnenspiegel had, maar nee: gewoon zo'n duf klepje... Geen schokkend iets, maar toch.
Nog een minpunt: ik heb nog geen aanslag gehad, maar ehr, de wegenbelasting voor een 1561 kg zware koets, diesel, moet toch niet gering zijn.
Nog een minpunt: ik heb nog geen aanslag gehad, maar ehr, de wegenbelasting voor een 1561 kg zware koets, diesel, moet toch niet gering zijn.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- Cocky
- 3rd Gear member
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 08.11.2006 - 01:19
- Locatie: Gent
kom naar belgie wonen blacksapphire, hier betalen we per fiscale pk, das stukken goeikoper
voor mijn wagen (1450kg - naft) zou ik in provincie zuid holland 1078 euro per jaar betalen, hier in B stel ik het met eur460...
gewoon dat je't weet
greetz!
Peter

gewoon dat je't weet

greetz!
Peter
Life is short, live it fast.
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Wrijf maar wat zout in den wonde! :
België lijkt me wel een optie
Bovendien hoef ik dan ook geen € 60 te betalen om het land door te kachelen 
Ik moet dan wel belg worden... :-k
hart. groet,
Roel


Ik moet dan wel belg worden... :-k
hart. groet,
Roel
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Bemoedigen doet goed! Dank je VolvoXC70.
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -