Heeft iemand nadere informatie hoe en welke verterker ik kan koppelen aan het HU 1205 systeem.
Thanks sander
Versterker koppelen aan HU 1205
-
- 1st Gear member
hellohaas,
hello haas,
ik zit met dezelfde vraag. Er zitten 2 uitgangen op. volgens mij 1 voor cdwisselaar en een voor versterker. Ik vraag me nu af of er alleen een versterker van volvo op aangesloten kan worden (net als bij de cdwisselar) of maakt het niet uit welk merk?
WEet je inmiddels meer?
bedankt..
[/URL]
hello haas,
ik zit met dezelfde vraag. Er zitten 2 uitgangen op. volgens mij 1 voor cdwisselaar en een voor versterker. Ik vraag me nu af of er alleen een versterker van volvo op aangesloten kan worden (net als bij de cdwisselar) of maakt het niet uit welk merk?
WEet je inmiddels meer?
bedankt..

- Johnny V
- 2nd Gear member
Ik heb er een rockford versterker op aangesloten.
Dit was nog wel een hele zoektocht om een juist stekkertje te vinden voor in de HU . Deze vond ik op een zwarte markt waar ze allerlei stekkertjes hadden . Daar heb ik de benodigde draden van gebruikt.
Dit was nog wel een hele zoektocht om een juist stekkertje te vinden voor in de HU . Deze vond ik op een zwarte markt waar ze allerlei stekkertjes hadden . Daar heb ik de benodigde draden van gebruikt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
hallo Johnny V
- mm. das goed bericht, vind ik..tenminste:
> werkt de stem van de navigatie nog steeds? Ik lees hier en daar op het forum dat bij aansluiten van een ext.versterker de stem wegvalt...
Zojuist bij volvo dealer hier in ede geweest en die beaamt dat dit kan gebeuren (zeggen geen oplossing te hebben)
Verder ben ik benieuwd waar je je versterk geplaatst hebt?
En zou je het kabeltje dat je gevonden hebt nog wat gedetaileerder willen beschrijven? Of is het simpelweg van DIN naar tulp (een lange draad?)?
Tof als je de moeite wilt nemen om nogmaals te reageren..!
Dank je
- mm. das goed bericht, vind ik..tenminste:
> werkt de stem van de navigatie nog steeds? Ik lees hier en daar op het forum dat bij aansluiten van een ext.versterker de stem wegvalt...
Zojuist bij volvo dealer hier in ede geweest en die beaamt dat dit kan gebeuren (zeggen geen oplossing te hebben)
Verder ben ik benieuwd waar je je versterk geplaatst hebt?
En zou je het kabeltje dat je gevonden hebt nog wat gedetaileerder willen beschrijven? Of is het simpelweg van DIN naar tulp (een lange draad?)?
Tof als je de moeite wilt nemen om nogmaals te reageren..!

Dank je
- Johnny V
- 2nd Gear member
Koenejk, hallo
bij mij is de stem van de navigatie het gewoon blijven doen .
De versterker zit tegen de rugleuning van de l achterbank.
Zie ook dit topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9880
Het stekkertje is een din aansluiting die ik op de zwarte markt heb gevonden.
Konden ze mij bij de erkende zaken niet aan helpen.
bij mij is de stem van de navigatie het gewoon blijven doen .
De versterker zit tegen de rugleuning van de l achterbank.
Zie ook dit topic http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9880
Het stekkertje is een din aansluiting die ik op de zwarte markt heb gevonden.
Konden ze mij bij de erkende zaken niet aan helpen.
-
- 1st Gear member
hoi,
dank je voor je reactie.
Ok, dan ga ik het ook maar eens proberen.
Nog een paar vraagjes:
- kan je me helpen aan het adres van die zwarte markt? (beverwijk?)
- heb je een lange kabel of een korte met verloopaanlsuiting?
- welke luidsprekers heb je in je auto (ik heb volvo's 20 watt, meen ik)
- hoe vind je de geluidskwaliteit nu?
..bedankt maar weer
!
Evert
dank je voor je reactie.
Ok, dan ga ik het ook maar eens proberen.
Nog een paar vraagjes:
- kan je me helpen aan het adres van die zwarte markt? (beverwijk?)
- heb je een lange kabel of een korte met verloopaanlsuiting?
- welke luidsprekers heb je in je auto (ik heb volvo's 20 watt, meen ik)
- hoe vind je de geluidskwaliteit nu?
..bedankt maar weer

Evert
- Johnny V
- 2nd Gear member
zwarte markt in Tiel. Het is een kort kabeltje.
Ikvindt mijn geluidskwaliteit nu heel aardig alleen went alles en moet je een x tevreden zijn.
Wat de luidsprekers betreft heb je de link bekeken van het andere topic ?
Ikvindt mijn geluidskwaliteit nu heel aardig alleen went alles en moet je een x tevreden zijn.
Wat de luidsprekers betreft heb je de link bekeken van het andere topic ?
-
- 1st Gear member
ah, ok. dan ga ik daar ook maar eens langs. Woon in Ede, dus dat moet lukken ..
Ja die heb ik bekeken, goeie link ja.
ik vind de kwaliteit van mn tweeters erg belabberd. Veel te schel. Even over denken of ik ze ga vervangen of zelfde oplossing kies als jij gedaan heb.
Bedankt voor je info!
Ja die heb ik bekeken, goeie link ja.
ik vind de kwaliteit van mn tweeters erg belabberd. Veel te schel. Even over denken of ik ze ga vervangen of zelfde oplossing kies als jij gedaan heb.
Bedankt voor je info!
-
- 1st Gear member
Ik heb vorig jaar deze stekker online besteld, bespaart je een ritje naar de zwarte markt....
http://www.tomacarparts.nl/Downloads/09a.pdf
Helemaal onderaan...
Werkt perfect!
http://www.tomacarparts.nl/Downloads/09a.pdf
Helemaal onderaan...
Werkt perfect!
-
- 1st Gear member
hiredguns, ik ben hier langs gegaan bij Automat, waar ik de stekker wilde bestellen. Ze wezen me er op dat het hier gaat om een 'in' oftewel om een dvd o.i.d. op aan te sluiten. Volgens hen kan er geen ex.versterker op aangesloten worden.
Ben nu erg benieuwd of zíj het mis hebben. Óf mogelijk heb jij er ook gewoon een dvd of zo aan zitten? Op de foto's in de catalogus (van je link) staan inderdaad alleen maar ingangen, geen uitgangen...
Hopelijk kan je me verder helpen.
bedankt!
Ben nu erg benieuwd of zíj het mis hebben. Óf mogelijk heb jij er ook gewoon een dvd of zo aan zitten? Op de foto's in de catalogus (van je link) staan inderdaad alleen maar ingangen, geen uitgangen...
Hopelijk kan je me verder helpen.
bedankt!
-
- 1st Gear member
Winkels als automat / halfords e.d. missen vaak de "echte" kennis. Ik ben hier eerst bijna de mist mee ingegaan, toen ze me een 10-polige din to rca wilden verkopen.
Ik zie dat de omschrijving in de PDF "AUX-in din plug" heeft, maar het is wel degelijk voor de pre-out....(zal wel foutje zijn....)
Zoals je op de foto kan zien die je zelf geplaatst hebt, heeft de hu1205 2 aansluitingen. De 6-polige (rechter) aansluiting is voor de versterker. De stekkers die tomacarparts maakt zijn dus din to RCA. Din gaat in de radio, 4x RCA en 1x puls (om de versterker aan te schakelen) naar de versterker.
Je kan de stekker gewoon bij tomacarparts zelf bestellen. Dit hoeft niet via een tussenleverancier. Succes!
Ik zie dat de omschrijving in de PDF "AUX-in din plug" heeft, maar het is wel degelijk voor de pre-out....(zal wel foutje zijn....)
Zoals je op de foto kan zien die je zelf geplaatst hebt, heeft de hu1205 2 aansluitingen. De 6-polige (rechter) aansluiting is voor de versterker. De stekkers die tomacarparts maakt zijn dus din to RCA. Din gaat in de radio, 4x RCA en 1x puls (om de versterker aan te schakelen) naar de versterker.
Je kan de stekker gewoon bij tomacarparts zelf bestellen. Dit hoeft niet via een tussenleverancier. Succes!
-
- 1st Gear member
hoi. het gekke is dat Automat direct gebeld heeft met tomacards en juist tomacards beweert dat het de verkeerde is.
Ik ga het denk ik dan toch maar gewoon proberen.
Maar met die 4 (of 5?) stekkertjes die er aan zitten: sluit je daar dan een gewone tulp op aan die naar de versterker gaat?
Ik ga het denk ik dan toch maar gewoon proberen.
Maar met die 4 (of 5?) stekkertjes die er aan zitten: sluit je daar dan een gewone tulp op aan die naar de versterker gaat?
-
- 1st Gear member
2 2kanaals kan je zo aansluiten. Er komen immers 4 RCA pluggen, dus voor en achter afzonderlijk een 2 kanaals.
Een 2 en een 3 kanaals (4 kanaals met 2 uitgangen gebrugd) kan denk ik ook wel, afhankelijk van de versterker, of hier een ingebouwde crossover in zit voor de sub. Ik heb zelf een 6-kanaals versterker met 2 uitgangen gebrugd voor de sub.
Een 2 en een 3 kanaals (4 kanaals met 2 uitgangen gebrugd) kan denk ik ook wel, afhankelijk van de versterker, of hier een ingebouwde crossover in zit voor de sub. Ik heb zelf een 6-kanaals versterker met 2 uitgangen gebrugd voor de sub.