2.4i automaat doet hier als ik alleen snelwegritten doe van 120-140 8,5 l/100 km.
Als je voornamelijk snelweg rijd is een 2.4(i) nog zo'n verkeerde keuze nog niet.
V50 1.8 of 2.0 liter benzine?
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik heb ook acht jaar lang rond gereden met gemiddeld 1:10. 100 km/h op de CC zorgde er voor dat het verbruik nog verder daalde, eerder thuis zijn dan de navigatie denkt gooide dan weer roet in het eten.Bella schreef: Ik vind het knap dat mensen met een T5 makkelijk 1 op 10 rijden! Ik rijd zelf een T5 geartronic op lpg waar ik op lpg gemiddeld 1 op 7,5 rijd en op benzine 1 op 8/8,5 rijd. Ik heb een zware rechtervoet maar dat komt natuurlijk ook door het heerlijke koppel van de T5. Vooral de tussenacceleratie van 80 naar 120 is geweldig! Voor mij persoonlijk is een T5 een stukje hobby wat iets mag kosten......

- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Dat gezeur over het aantal toeren van de 1.8 tov de 2L....
Sorry, maar de 2 liter heeft dezelfde bak met -vrijwel- dezelfde verhoudingen en eindoverbrenging.. scheelt misschien 100 toeren per minuut bij 130..
Verder is het verbruik van de 1.8 van Volvopilot redelijk onhaalbaar.. ik zit op 7,3 aan de zeer zuinige kant van Spritmonitor. Zie: https://www.spritmonitor.de/en/detail/768562.html
Om onder de 7L te komen moet je niet harder rijden dan 110, en heel snel opschakelen.
Ja mijn laatste verbruik was precies 7L/100km.. maar ik heb op weg naar mijn werk een groot deel 100kmh ivm spitsstrook.
Verder zijn de 1.8 en 2L ontwerpen van Mazda, niet van Ford. Wel is het blok gebouwd door Ford.
Op zich is het ook hetzelfde blok, zowel de 1.8 als2L. Veel is uitwisselbaar.
Als laatste is het 1.8 en 2.0 blok best op koppel te rijden, maar verwacht geen wonderen.. hieronder de koppelkromme en vermogenskromme uit de handleiding van de 1.8

Sorry, maar de 2 liter heeft dezelfde bak met -vrijwel- dezelfde verhoudingen en eindoverbrenging.. scheelt misschien 100 toeren per minuut bij 130..
Verder is het verbruik van de 1.8 van Volvopilot redelijk onhaalbaar.. ik zit op 7,3 aan de zeer zuinige kant van Spritmonitor. Zie: https://www.spritmonitor.de/en/detail/768562.html
Om onder de 7L te komen moet je niet harder rijden dan 110, en heel snel opschakelen.
Ja mijn laatste verbruik was precies 7L/100km.. maar ik heb op weg naar mijn werk een groot deel 100kmh ivm spitsstrook.
Verder zijn de 1.8 en 2L ontwerpen van Mazda, niet van Ford. Wel is het blok gebouwd door Ford.
Op zich is het ook hetzelfde blok, zowel de 1.8 als2L. Veel is uitwisselbaar.
Als laatste is het 1.8 en 2.0 blok best op koppel te rijden, maar verwacht geen wonderen.. hieronder de koppelkromme en vermogenskromme uit de handleiding van de 1.8

Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.01.2018 - 15:31
daarom zei ik ook, reken 7.0L/100km. Ik rij bijna alleen maar snelweg waarvan een groot deel rond amsterdam/utrecht is, dus veel rond de 100 km/h. Maar gister bij het tanken stond de teller toch op ruim 800km op één tank. 6,1L/100km gemeten aan de pomp. Dit is op basis van airco aan, en ook nog wel de nodige file her en der.JTC30 schreef: Verder is het verbruik van de 1.8 van Volvopilot redelijk onhaalbaar.. ik zit op 7,3 aan de zeer zuinige kant van Spritmonitor. Zie: https://www.spritmonitor.de/en/detail/768562.html
maar zoals al eerder gezegd is. Verbruik is iets heel erg persoonlijks gezien de wegen waar je rijdt, rijstijl, hoeveelheid verkeerd etc etc.
maar iets objectievere verbruik cijfers heb ik zojuist even geprobeerd vast te leggen bij een ritje. Dit is dus in een s40 1.8 benzine, airco aan, cruise control op teller snelheid. 5e versnelling
60km/h 4,1L/100km
70km/h 4,2L/100km
80km/h 4,8L/100km
90km/h 5,1L/100km
100km/h 5,6L/100km
110km/h 6,2L/100km
120km/h 7,0L/100km
130km/h 7,7L/100km
140km/h 9,1L/100km
wind was verwaarloosbaar.
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Hmm die van jou geeft dan echt heel andere waardes..
Bij 100 zit ik op ongeveer 5,9 zonder airco..
Nu zal de S40 door zijn sedanvorm wel aerodynamischer zijn, maar wel apart..
Bij 130 raak ik zeker 8,0 aan.
Welke bandenmaat heb jij?
Bij 100 zit ik op ongeveer 5,9 zonder airco..
Nu zal de S40 door zijn sedanvorm wel aerodynamischer zijn, maar wel apart..
Bij 130 raak ik zeker 8,0 aan.
Welke bandenmaat heb jij?
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.01.2018 - 15:31
ik rij met 205/50/R17. Alle 4 dunlop op 2,5 bar.
voorheen met 205/55/16 met michelin. Daar lag het verbruik inderdaad wel ietsje hoger mee. rond de 7,0L/100km reed ik toen. maar dat was wel met een kapotte thermostaat (stuck open).
voorheen met 205/55/16 met michelin. Daar lag het verbruik inderdaad wel ietsje hoger mee. rond de 7,0L/100km reed ik toen. maar dat was wel met een kapotte thermostaat (stuck open).
Laatst gewijzigd door volvopilot op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
- JTC30
- 3rd Gear member
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 06.04.2015 - 20:46
Ook hier 205/50/17 in de zomer. Op dit moment achterop een setje Vredestein Ultrac Satin, voorop Maxxis Premitra die qua grip goed uit de test kwamen.. ook 2,5 bar.
Maar kan best dat die Maxxis'en het verbruik wat drukken, ze slijten namelijk ook keihard. De grip is niks mis mee
..
Thermostaat heb ik vorig jaar ook vervangen, op de snelweg liep de Meter terug.. maakte niet gek veel uit bij mij. Ik denk zelfs niets.
Wel heb ik het idee dat de motor lekkerder liep met NGK bougies IPV de Bosch die ik nu heb.
Op winterbanden (205/55/16) en/of in de winter ben ik wel duidelijk onzuiniger
Maar kan best dat die Maxxis'en het verbruik wat drukken, ze slijten namelijk ook keihard. De grip is niks mis mee
..
Thermostaat heb ik vorig jaar ook vervangen, op de snelweg liep de Meter terug.. maakte niet gek veel uit bij mij. Ik denk zelfs niets.
Wel heb ik het idee dat de motor lekkerder liep met NGK bougies IPV de Bosch die ik nu heb.
Op winterbanden (205/55/16) en/of in de winter ben ik wel duidelijk onzuiniger
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden
2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 03.01.2018 - 15:31
amenErwin-S60 schreef: Ik denk eigenlijk niet dat we hier op het forum Volvo rijden omdat we zuinig rijden het belangrijkst vinden..

2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11.01.2017 - 07:55
Door gebruik als "2e" auto - wat toch meer korte ritjes betekent - zit onze V50 2.0 rond de 9l/100km ongeveer, niet de meest zuinige auto in zijn soort maar dat moet ook niet je aanschafreden voor een V50 zijn denk ik, er zijn vast zuinigere auto's. Voor aanschaf heb ik een weekendje in een 1.8 van een collega gereden, wat mij naar de 2.0 heeft doen uitzien: net even wat sneller en feller. Ik rij vrij rustig, maar wil met name op de snelweg en op binnenwegen wel vlot kunnen inhalen. Toerental van beide op de snelweg is mij overigens wel een doorn in het oog: ruim boven de 3000 rpm is qua motorvermogen nergens voor nodig voor de 2.0, dus een 6-bak was erg welkom geweest. Dat doet de 8-bak van mijn V90 beter
er zijn wel veel meer 1.8 modellen in de handel, waardoor je meer keuze hebt qua kms/kleur/uitrusting en dergelijke... met andere woorden: het is maar net wat je belangrijker vindt. De 2.4(i) of T5 zou ik best mooi vinden, maar zijn zeldzamer, duurder in onderhoud en wegenbelasting, dus daar heb ik persoonlijk vanaf gezien... en er moet ook nog wat te wensen overblijven!

-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10.07.2018 - 22:17
Ik ben nou gaan twijfelen tussen de volvo v50 2 liter en de 2.4i.
het liefste natuurlijk de 2.4i maar ja dan moet ik die wel kunnen vinden, en het liefste na 2008.
het liefste natuurlijk de 2.4i maar ja dan moet ik die wel kunnen vinden, en het liefste na 2008.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Na 2008 is idd al een stuk moeilijker te vinden en de prijzen gaan dan ook snel omhoog.
Ik zou toch kijken naar in ieder geval een Phase II met niet alteveel km.
Zoek je overigens een automaat of handbak?
Ik verkoop nog niet maar dat zit er mogelijk wel aan te komen
Ik zou toch kijken naar in ieder geval een Phase II met niet alteveel km.
Zoek je overigens een automaat of handbak?
Ik verkoop nog niet maar dat zit er mogelijk wel aan te komen

V40 T2 Nordic+