Ik ben sinds enkele weken de trotse bezitter van een V70 D3 uit 2014. Hiervoor had ik een V40 uit 2004, dus dit was een hele upgrade. Erg fijne wagen, vooral voor de lange stukken.

In mijn vorige V40 had ik zelfs geen aux-in, dus heb ik een kastje gekocht waarbij ik via de cd-wisselaar ingang een telefoon met bluetooth kon verbinden. Vervolgens had ik een houder voor mijn telefoon en draaide ik Tomtom voor de dagelijkse navigatie naar werk, om de files heen. En muziek en notificatie geluiden via mijn speakers. Nu heb ik navigatie en bluetooth integratie in mijn Sensus systeem. Een hele vooruitgang, maar ik ben wel afhankelijk van de Sensus navigatie nu. Deze werkt, vooral nadat ik een update heb laten doen, best okay. Alleen de live verkeersinformatie werkt voor geen meter en de poi import die ik heb gedaan voor de flitsers werken ook niet zo fijn als op Tomtom. Als ik op het Prins Clausplein rijdt lijkt het wel kerstavond met al die galmende kerkklokken, in het begin erg grappig, maar het wordt nu wel irritant.
Nu denk ik dat ik niet de enige ben die hier over nagedacht heeft, dus ik vroeg me af hoe de rest hier mee omgaat. Gebruikt iedereen de standaard navigatie, of een houder met een smartphone en een 3rd party navigatie app? Ik zou het allerliefst een Apple Car interface willen hebben, sinds kort mogen 3rd party navigatie apps hier gebruik van maken van Apple en ik verwacht dat Tomtom hier een interface voor beschikbaar zal maken. Maar ik heb me al ingelezen en zover ik kan zien is deze upgrade niet mogelijk op een Sensus (geen Sensus Connect dus). Weet iemand dit op wat voor manier ook mogelijk is, of kan ik beter gewoon stoppen met zoeken?