Hallo 440-ers,
Mijn dochter staat op het punt ook toe te treden tot het rijk der Volvo's. Ze heeft haar oog laten vallen op een Volvo 440 1.6i. Het is een auto met bouwjaar 05-1995 en een gegarandeerde kilometerstand van 149345.
Ikzelf heb geen ervaring met dit type Volvo en ben dan ook benieuwd naar de mening van ervaren 440-rijders. M.a.w. waar moet ik, wat de technische kant betreft, speciaal op letten?
Kortom, zijn er zwakke punten en zo ja welke?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie(s)!
Volvo 440 1.6
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
De wielranden bij de achterwielen zijn erg belangrijk! Deze roesten namelijk nog weleens! De roest komt van binnenuit, dus kijk dit goed na! Als deze auto nog geen roest heeft, goed tectyleren en goed schoon houden!
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Heeft die wel roest kun je meteen bij de autoschadeherstelbedrijf (iets voor scrabble ?)langs gaan. Omdat aanstippen totaal geen zin heeft.
En met die km stand is die net ingereden man, ookal is t geen echt Zweeds blok. Daar kun je nog lange tijd plezer van hebben. Ookal is de 180k km stand redelijk risicovol. Toen ging bij mijn 1.8 blok alles kapot. Nouja alles, waterpomp en dynamo, de ene ging bij 179.000 en de ander bij 182.00 naar het hiernamaals. En distruriem voortijdig vervangen, iig even kijken wanneer die voor t laatst gedaan is. Als de waterpomp eenmaal moet vervangen worden meteen die riem doen en rollers. Bespaart je een HOOP gezeik en kosten.
En met die km stand is die net ingereden man, ookal is t geen echt Zweeds blok. Daar kun je nog lange tijd plezer van hebben. Ookal is de 180k km stand redelijk risicovol. Toen ging bij mijn 1.8 blok alles kapot. Nouja alles, waterpomp en dynamo, de ene ging bij 179.000 en de ander bij 182.00 naar het hiernamaals. En distruriem voortijdig vervangen, iig even kijken wanneer die voor t laatst gedaan is. Als de waterpomp eenmaal moet vervangen worden meteen die riem doen en rollers. Bespaart je een HOOP gezeik en kosten.
- yrrah
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 25.10.2005 - 10:55
- Locatie: Hardenberg
mightyspawn schreef:Heeft die wel roest kun je meteen bij de autoschadeherstelbedrijf (iets voor scrabble ?)langs gaan. Omdat aanstippen totaal geen zin heeft.
Bedankt voor de snelle reacties!YannickvanRooyen schreef:De wielranden bij de achterwielen zijn erg belangrijk! Deze roesten namelijk nog weleens! De roest komt van binnenuit, dus kijk dit goed na! Als deze auto nog geen roest heeft, goed tectyleren en goed schoon houden!
Helaas is er bij de wielkasten inderdaad sprake van beginnende blaren. Het is in ieder geval nog geen 'bladerdeeg'. Voor mijn gevoel is daar in dit stadium nog wel wat aan te doen, althans dat hoop ik. Ik zal er in ieder geval een deskundige naar laten kijken met de bedoeling om dit roestproces (voorlopig?) te stoppen.
V70 classic 2000 - 140pk
V70 D5 2002 - 163pk Mistral green-Climate line-Mobility line-Estate line-Canaveral
S80 2.4 Elite 2004 170PK - Chrystal Green pearl - Climate en Mobility line - Regulus.
V70 D5 2002 - 163pk Mistral green-Climate line-Mobility line-Estate line-Canaveral
S80 2.4 Elite 2004 170PK - Chrystal Green pearl - Climate en Mobility line - Regulus.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 16.12.2006 - 18:18
en eentje vinden zonder roest op die plek is denk ik heel erg lastig.
zucht.. zit wat met hand onder de kin en luistert mee totdat hij zelf zijn volvo heeft
Ja!.. hij heeft er een, alleen hij staat nog bij de dealer...
Ja!.. hij heeft er een, alleen hij staat nog bij de dealer...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ze rijden er wel rond hoor, maar vroeg of laat is iedereen de sjaak. Kan gewoon niet anders, hoe goed je die rand ook schoon houdt. Het is en blijft een constructiefout. Bij onze S70 hebben we die rand nog noooooit schoongemaakt en die is even oud bijna.
Maar als je vroegtijdig voordat er roest op zit die randen behandeld hoeft t niet mis te gaan.
Maar ja met een beetje roest is er nog wat te doen, maar nog steeds schadeherstel werk. Kan zo'n 700 euro worden. Ja is specialisten werk tegenwoordig, vooral spuiten is duuur tegenwoordig.
Maar als je vroegtijdig voordat er roest op zit die randen behandeld hoeft t niet mis te gaan.
Maar ja met een beetje roest is er nog wat te doen, maar nog steeds schadeherstel werk. Kan zo'n 700 euro worden. Ja is specialisten werk tegenwoordig, vooral spuiten is duuur tegenwoordig.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- yrrah
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 25.10.2005 - 10:55
- Locatie: Hardenberg
De reacties gaan voor het merendeel over het roestprobleem, uitgezonderd die van mightyspawn.
De opmerking over de distributieriem cq waterpomp is zo langzamerhand bij ieder merk een ingeburgerd aandachtspunt geworden. Zelf zal ik daar ook zeker naar informeren.
Voorzichtige conclusie: uit de reacties tot nu toe blijkt, dat met name de technische kant van een Volvo 440, niet echt speciale aandachtspunten (lees:standaard problemen) kent.
De opmerking over de distributieriem cq waterpomp is zo langzamerhand bij ieder merk een ingeburgerd aandachtspunt geworden. Zelf zal ik daar ook zeker naar informeren.
Voorzichtige conclusie: uit de reacties tot nu toe blijkt, dat met name de technische kant van een Volvo 440, niet echt speciale aandachtspunten (lees:standaard problemen) kent.
V70 classic 2000 - 140pk
V70 D5 2002 - 163pk Mistral green-Climate line-Mobility line-Estate line-Canaveral
S80 2.4 Elite 2004 170PK - Chrystal Green pearl - Climate en Mobility line - Regulus.
V70 D5 2002 - 163pk Mistral green-Climate line-Mobility line-Estate line-Canaveral
S80 2.4 Elite 2004 170PK - Chrystal Green pearl - Climate en Mobility line - Regulus.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 722
- Lid geworden op: 07.06.2006 - 19:38
- Locatie: H´sluis
ik heb zelf een jaar, een 4401.8 gehad en technisch nix miss mee gehad die had 230dkm op de teller.
heb nooit problemen mee gehad ja de remblokken maar dat is dood normaal dat die op gaan!!
en schokdempers moeten vervangen omdat daar voor luchtdempers opzaten die lek waren!!
maar voor de rest is technisch goede auto vind ik zelf....zolang die maar zijn beurten heeft gehad is beste auto
heb nooit problemen mee gehad ja de remblokken maar dat is dood normaal dat die op gaan!!
en schokdempers moeten vervangen omdat daar voor luchtdempers opzaten die lek waren!!
maar voor de rest is technisch goede auto vind ik zelf....zolang die maar zijn beurten heeft gehad is beste auto
440 1.8
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
460 2.0
850 2.0 T5
s70 2.4 170pk
v70n 2.4 170pk
- yrrah
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 25.10.2005 - 10:55
- Locatie: Hardenberg
Wat ik op dit moment weet over de onderhoudshistorie van deze auto is dat de remschijven en remblokken ongeveer een half jaar geleden zijn vervangen.Jaco S schreef:ik heb zelf een jaar, een 4401.8 gehad en technisch nix miss mee gehad die had 230dkm op de teller.
heb nooit problemen mee gehad ja de remblokken maar dat is dood normaal dat die op gaan!!
en schokdempers moeten vervangen omdat daar voor luchtdempers opzaten die lek waren!!
maar voor de rest is technisch goede auto vind ik zelf....zolang die maar zijn beurten heeft gehad is beste auto
Vanmiddag ga ik de auto nauwkeuriger bekijken en wil ik ook naar de rest van het onderhoudsverhaal informeren.
V70 classic 2000 - 140pk
V70 D5 2002 - 163pk Mistral green-Climate line-Mobility line-Estate line-Canaveral
S80 2.4 Elite 2004 170PK - Chrystal Green pearl - Climate en Mobility line - Regulus.
V70 D5 2002 - 163pk Mistral green-Climate line-Mobility line-Estate line-Canaveral
S80 2.4 Elite 2004 170PK - Chrystal Green pearl - Climate en Mobility line - Regulus.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Enig waar ik last van had was die wel wat lampjes lust, maar sinds ik er Philips lampen in stop in de koplampen gaan ze al een stuk langer mee. Heb de huidige nu bijna 2 jaar. Maar wat wil je, ze staan altijd aan.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Flames
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 21:11
- Locatie: Beverwijk
Me 440 stotterde heel erg toen heb de garage alles vervangen kosteloos omdat hij nog garantie had en toen kwamen ze er achter dat me lamba sonde stuk was.
Dus nieuwe bougies, kabels, verdelerkap, rotor en lamda sonde.
Goeie deal.
Dus nieuwe bougies, kabels, verdelerkap, rotor en lamda sonde.
Goeie deal.
Volvo 440 1.6i
Volvo 740 2.0i
Volvo 740 2.0i
- yrrah
- 2nd Gear member
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 25.10.2005 - 10:55
- Locatie: Hardenberg
De deal is inmiddels gesloten!
Van de prijs ging, na aanvankelijk €250,00 gezakt te zijn, niets meer af. Als kleine tegemoetkoming worden er nog wel twee nieuwe banden gemonteerd. Verder wordt de auto grondig nagekeken en wat daarbij aan het licht komt wordt gerepareerd cq vervangen en vervolgens voorzien van een nieuwe APK.
Daarnaast worden alle filters vervangen, komt er nieuwe olie op en ook de historie van de distributieriem wordt nog opgevraagd.
Ik heb al met al wel een goed gevoel over de deal en ik hoop dat deze auto (voorlopig) probleemloos zijn kilometers zal maken.
Van de prijs ging, na aanvankelijk €250,00 gezakt te zijn, niets meer af. Als kleine tegemoetkoming worden er nog wel twee nieuwe banden gemonteerd. Verder wordt de auto grondig nagekeken en wat daarbij aan het licht komt wordt gerepareerd cq vervangen en vervolgens voorzien van een nieuwe APK.
Daarnaast worden alle filters vervangen, komt er nieuwe olie op en ook de historie van de distributieriem wordt nog opgevraagd.
Ik heb al met al wel een goed gevoel over de deal en ik hoop dat deze auto (voorlopig) probleemloos zijn kilometers zal maken.
V70 classic 2000 - 140pk
V70 D5 2002 - 163pk Mistral green-Climate line-Mobility line-Estate line-Canaveral
S80 2.4 Elite 2004 170PK - Chrystal Green pearl - Climate en Mobility line - Regulus.
V70 D5 2002 - 163pk Mistral green-Climate line-Mobility line-Estate line-Canaveral
S80 2.4 Elite 2004 170PK - Chrystal Green pearl - Climate en Mobility line - Regulus.