Hoi ik heb momenteel 170.000 km op mijn 2014 plugin D6 dus het vervangen van de ditributieriem komt eraan. Nu was ik even prijzen ah opvragen en zie dat er een serieus prijsverschil zit tussen de distributieriem vervangen van een plugin D6 en een normale D5. Is hier meer werk aan bij een D6 plugin?
grt
Cr.
Distributieriem bij D6, meer werk?
- Cem
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59
Volgens de volvo site(service price indicator):
- D6 1495,-
- D5 1160,-
De realiteit is dat dit indicatiebedragen zijn en per dealer nogal kunnen verschillen.
Ben benieuwd naar de prijsopgave die crusader heeft.
- D6 1495,-
- D5 1160,-
De realiteit is dat dit indicatiebedragen zijn en per dealer nogal kunnen verschillen.
Ben benieuwd naar de prijsopgave die crusader heeft.
Volvo v60 PIH Summum my2015
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Morgen gaat mijn auto voor de d-riem. Begreep dat de meerkoaten o.a te maken hebben met het spanningsvrij maken van de auto en weer terug. Zal het morgen nog eens navragen als ik het niet vergeet
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6350
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Bijdehandje 

Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 24.02.2007 - 16:41
Hoogspanningskabelboom loopt langs de distributieriemafdekkap en moet voor een gedeelte losgemaakt worden, dus moet de auto spanningsloos gemaakt worden. Daarnaast moet ook de multi-riem spanner vervangen worden bij 180.000 km en deze is ook een stuk duurder dan bij een gewone d5
Laatst gewijzigd door t5r op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 16:04
Denk er aan dat de diesel van de phev minder kilometers loopt dan een normale auto. De distributieriem hoeft dus ook pas vervangen te worden als de diesel motor 180k km heeft gelopen
Je kan dit met vida uitlezen. Mijn auto had met 180k km op het dashboard pas 123k km op diesel gelopen. De rest elektrisch.
Weer een meevaller voor de phev rijders.
Hoop dat je hem nog niet hebt vervangen.
Je kan dit met vida uitlezen. Mijn auto had met 180k km op het dashboard pas 123k km op diesel gelopen. De rest elektrisch.
Weer een meevaller voor de phev rijders.
Hoop dat je hem nog niet hebt vervangen.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
De dealer kan precies voor je nakijken hoeveel km je op stroom hebt gereden.HeinvdW schreef:Vertel, vertel!volvoben schreef: Je kan dit met vida uitlezen.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33100
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja maar je moet het andersom bekijken, ik heb dus ook zo die fout gemaakt en toen zeiden ze nee.
Je moet vragen hoeveel KM heeft het dieselblok gereden
Dan even rekenen!
Je moet vragen hoeveel KM heeft het dieselblok gereden

Laatst gewijzigd door Paul op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01
En dan nog.. Volvo schrijft onderhoud voor, als je daarna eventueel een probleem hebt hoef je niet aan te kloppen bij Volvo voor coulance....
Door het vaak starten van de diesel (met hogere toeren) in de hybride stand kan de distributie ook extra belast worden.
Het is uitstel van kosten, geen besparing tenzij je de auto wilt verkopen, maar dan staat de prijs onder druk!
Door het vaak starten van de diesel (met hogere toeren) in de hybride stand kan de distributie ook extra belast worden.
Het is uitstel van kosten, geen besparing tenzij je de auto wilt verkopen, maar dan staat de prijs onder druk!