Ze zijn allemaal in 2013 ingezet, modeljaar 2013. Behalve dan de nieuwere uiteraard.RoaldH schreef:Van welk jaar zijn de andere V60's dan?IV39 schreef: En toch lijkt het erop als de latere modellen minder problemen met de auto hebben. Als ik kijk naar de twee auto's die we hebben rijden die van een paar jaar later zijn, dan zijn er eigenlijk nooit problemen mee. De aircopomp kan natuurlijk nog komen als ik het vergelijk met hoelang de pompen het op de eerste modellen hebben uitgehouden.
Storing hybride systeem - service vereist
-
- 4th Gear member
Laatst gewijzigd door IV39 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
-
- 2nd Gear member
Maandag is er weer een nieuwe Aircopomp in V60 gezet.
Volvo dealer geeft aan dat er probleem is met huidige pomp versie.
Er is na aanleiding van lekkage van de Aircopomp (treed op na 4-5 jaar) een revisie gekomen. Deze revisie is lekkage opgelost, maar zijn er blijkbaar weer andere problemen.
HEt blijkt iets te maken hebben met aantal wikkelingen en de olie die gebruikt wordt die niet goed samengaan.
Volvo dealer geeft aan dat ze pomp blijven vervangen onder garantie totdat er een echt oplossing komt.
Zelf geven ze aan dat het nog wel tot einde van 2018 kan duren voordat er een echte oplossing komt. Tot nu toe blijft het pappen en (daarna) koel houden.
Ze geven aan dat je geluk kan hebben en dat die het dan blijft doen.
Maar geloof mij maar dat Volvo dit snel wil oplossen, dit kost ze bakken met geld.. Of ze claimen het weer bij hun toeleverancier..
Volvo dealer geeft aan dat er probleem is met huidige pomp versie.
Er is na aanleiding van lekkage van de Aircopomp (treed op na 4-5 jaar) een revisie gekomen. Deze revisie is lekkage opgelost, maar zijn er blijkbaar weer andere problemen.
HEt blijkt iets te maken hebben met aantal wikkelingen en de olie die gebruikt wordt die niet goed samengaan.
Volvo dealer geeft aan dat ze pomp blijven vervangen onder garantie totdat er een echt oplossing komt.
Zelf geven ze aan dat het nog wel tot einde van 2018 kan duren voordat er een echte oplossing komt. Tot nu toe blijft het pappen en (daarna) koel houden.
Ze geven aan dat je geluk kan hebben en dat die het dan blijft doen.
Maar geloof mij maar dat Volvo dit snel wil oplossen, dit kost ze bakken met geld.. Of ze claimen het weer bij hun toeleverancier..
Current car: Volvo V60 D6 PIH
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Verwachting is inderdaad einde van het jaar, hoorde ik ook dinsdag. Ben benieuwd..
-
- 4th Gear member
Volgens mij valt de auto naar 4 jaar uit elkaar
.. vandaag gaat mijn stuur kapot.. de leren rand laat los... maar weer naar de garage..
Update: rand is weer netjes geplakt door de garage.

Update: rand is weer netjes geplakt door de garage.
Laatst gewijzigd door IV39 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Volvo V60 D6 Pih
Volvo V60 D6 Pih
-
- 2nd Gear member
Blijkbaar toch ook wel verschillend.
Heb de PIH nu 4,5 jaar ,200k+ nog steeds geen probleem met airco, staat altijd aan!
Laatste grote beurt (190k) airco laten reinigen, enige zorg na wat ik ik hier lees..., maar geen issue tot op heden...
Heb de PIH nu 4,5 jaar ,200k+ nog steeds geen probleem met airco, staat altijd aan!
Laatste grote beurt (190k) airco laten reinigen, enige zorg na wat ik ik hier lees..., maar geen issue tot op heden...
-
- 2nd Gear member
Ik denk persoonlijk zonder enkel technisch argument dat inderdaad aan het laden ligt.
Deze pompen worden ook gebruikt bij andere auto's en rara die werken allemaal tijdens het rijden, lees koeling met rijwind
Maar heel eerlijk niemand weet waar de echte oorzaak ligt, Volvo en leverancier zelf weten probleem, oplossing niet.
Dus afwachten, maar Volvo dealer gaf bij mij aan doe gewoon alles wat je normaal doet ook preconditionering, hij moet gewoon werken en wij lossen het voor je op.
Als iedereen stopt met laden en er is geen probleem meer, wordt niet opgelost door Volvo en daar zitten we ook niet op te wachten...
Ik vind geweldig dat de auto in weekend naar supermarkt minder CO2 verbreekt dan Renault Twingo 1.0l van mijn vrouw. Dus ik blijf trouw laden.
En als nodig is heb je auto die als de brandweer gaat.
Deze pompen worden ook gebruikt bij andere auto's en rara die werken allemaal tijdens het rijden, lees koeling met rijwind
Maar heel eerlijk niemand weet waar de echte oorzaak ligt, Volvo en leverancier zelf weten probleem, oplossing niet.
Dus afwachten, maar Volvo dealer gaf bij mij aan doe gewoon alles wat je normaal doet ook preconditionering, hij moet gewoon werken en wij lossen het voor je op.
Als iedereen stopt met laden en er is geen probleem meer, wordt niet opgelost door Volvo en daar zitten we ook niet op te wachten...
Ik vind geweldig dat de auto in weekend naar supermarkt minder CO2 verbreekt dan Renault Twingo 1.0l van mijn vrouw. Dus ik blijf trouw laden.
En als nodig is heb je auto die als de brandweer gaat.
Current car: Volvo V60 D6 PIH
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
- IkeV70
- 5th Gear member
Zo heb ik het ook begrepen. Geen relatie met laden. En al helemaal niet met preconditioning, zoals ook wel eens gesuggereerd wordt.ppheijnen schreef: HEt blijkt iets te maken hebben met aantal wikkelingen en de olie die gebruikt wordt die niet goed samengaan.
(De laatste keer dat mijn pomp stukging was overigens tussen 2 ritten, zonder geladen te hebben)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Tukker999
- 4th Gear member
Vandaag kreeg ik een extra waarschuwing.
Mijn V60 vertelde mij iets in de trant van dat het elektrische systeem en probleem had en 60 seconden nodig had om opnieuw op te starten.
Daarnaast vertelde het instrtumentenpaneel ook nog dat de storing in het hybride systeem ditmaal nog ernstiger was dan voorheen.
Ik heb de auto uitgezet en daarna weer aangezet.
De auto wist zich het voorgaande gelukkig niet te herinneren en ik was op tijd op mijn afspraak.
Mijn V60 vertelde mij iets in de trant van dat het elektrische systeem en probleem had en 60 seconden nodig had om opnieuw op te starten.
Daarnaast vertelde het instrtumentenpaneel ook nog dat de storing in het hybride systeem ditmaal nog ernstiger was dan voorheen.
Ik heb de auto uitgezet en daarna weer aangezet.
De auto wist zich het voorgaande gelukkig niet te herinneren en ik was op tijd op mijn afspraak.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Tukker999 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

- Tukker999
- 4th Gear member
Hij heeft er nu de brui aan gegeven.
Geen stuurbekrachtiging, niet meer schakelen, niets.
Volvo V60 PIH 2013:

Volvo V60 PIH 2013:

- RoaldH
- 6th Gear member
Idd. Storing is van Level 1 naar 2 gegaan.IV39 schreef: Herkenbaar.. succes ... ik gok de aircopomp (natuurlijk nergens op gebaseerd)
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- Tukker999
- 4th Gear member
De storing is inderdaad van level 1 naar level 2 gegaan.
De bergingsauto kreeg een probleem met het hydraulisch systeem en er moest een 2e bergingswagen aan te pas komen.
De bergingsauto kreeg een probleem met het hydraulisch systeem en er moest een 2e bergingswagen aan te pas komen.
Laatst gewijzigd door Tukker999 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 PIH 2013:

Volvo V60 PIH 2013:

- RoaldH
- 6th Gear member
Kun je in ieder geval zelf naar de dealer rijden...IkeV70 schreef: Voortaan dus toch bij de eerste symptomen direct een afspraak maken voor reparatie.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- arnold_w
- 2nd Gear member
Gisteren weer de melding gekregen dat de airo service nodig heeft, de airco doet ook niets meer.IkeV70 schreef:Zo heb ik het ook begrepen. Geen relatie met laden. En al helemaal niet met preconditioning, zoals ook wel eens gesuggereerd wordt.ppheijnen schreef: HEt blijkt iets te maken hebben met aantal wikkelingen en de olie die gebruikt wordt die niet goed samengaan.
(De laatste keer dat mijn pomp stukging was overigens tussen 2 ritten, zonder geladen te hebben)
15 mei is er een nieuwe pomp in gezet en mij viel het toen op, dat de problemen ontstonden icm pre-conditioning.
Nu heb ik tussen 15 mei en 3 september deze functie niet gebruikt, tot gisteren en quess what?
Meteen weer problemen met de airco.
Vanmiddag weer langs de dealer voor een diagnose,maar zal wel weer een nieuwe pomp worden (3e in half jaar tijd)
- arnold_w
- 2nd Gear member
Yep, exact mijn ervaring en leidde uiteindelijk tot vervanging van de pomp.HeinvdW schreef: Hij heeft er nu de brui aan gegeven.
Hopelijk blijft het daarbij, want nog geen maand later (afgelopen mei) kreeg ik meldingen van de airco en wilde de auto daarna helemaal niet meer starten.
Probleem zat hem in de omvormer en dat geintje heeft me 1400,= gekost (de pomp onder coulance).
Blijf er niet te lang mee rondrijden.
Volgens de dealer kan het spontaan tot stilstand leiden, dan valt de hele auto gewoon stil en is het klaar.
Bij fase 1 meldingen eigenlijk direct naar de dealer en niet wachten tot je "spoed" in beeld krijgt.
- IkeV70
- 5th Gear member
Je moet dan nog maar eens (opnieuw?) vragen of de preconditioning er volgens hen iets mee te maken kan hebben.arnold_w schreef:Gisteren weer de melding gekregen dat de airo service nodig heeft, de airco doet ook niets meer.IkeV70 schreef:Zo heb ik het ook begrepen. Geen relatie met laden. En al helemaal niet met preconditioning, zoals ook wel eens gesuggereerd wordt.ppheijnen schreef: HEt blijkt iets te maken hebben met aantal wikkelingen en de olie die gebruikt wordt die niet goed samengaan.
15 mei is er een nieuwe pomp in gezet en mij viel het toen op, dat de problemen ontstonden icm pre-conditioning.
Nu heb ik tussen 15 mei en 3 september deze functie niet gebruikt, tot gisteren en quess what?
Meteen weer problemen met de airco.
Vanmiddag weer langs de dealer voor een diagnose,maar zal wel weer een nieuwe pomp worden (3e in half jaar tijd)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 6th Gear member
Ergens werd vertelt dat de pomp op vakantie gaat vanwege overmatige condens/ijsvorming. Preconditioning of snelladen klinkt dan als een plausibele veroorzaker. Als je rijdt heb je nog een beetje rijwind of de warmte van een dieselmotor, bij preconditioning of snelladen heb je een stilstaande auto met een aircopomp die op vol gas zijn werk doet.IkeV70 schreef: Je moet dan nog maar eens (opnieuw?) vragen of de preconditioning er volgens hen iets mee te maken kan hebben.