verstuivers D5

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

er zijn nu eenmaal dingen die je niet zelf kunt doen,dat is al vaker gebleken hier.
Een particuliere Volvo rijder kan geen storingen uitlezen,software aanpassen,afstellingen doen,daar heb je nu eenmaal apparatuur voor nodig.
En ik weet niet of je weet wat dat allemaal kost?
En ik ben in de omstandigheid daar wel over te beschikken,maar wil dat dan zeggen dat ik voor Sinterklaas hier moet gaan spelen?
Ik wil iedereen graag helpen en meestal gratis,maar dat kan helaas niet altijd.
En sommige info geef ik inderdaad niet om de dood eenvoudige reden dat niemand daar iets mee kan.
Ik stop verder met deze totaal zinloze discussie,we komen er op deze manier toch niet uit vrees ik.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

gej schreef:He, tussen al het gepraat over wat goed en niet goed is op het forum misschien een domme vraag, maar:

Hoe merk je dat je verstuivers slecht beginnen te worden?

Mijn D5 begint redelijke pluimen te braken als ik hem op zijn staart trap. Vooral nu het donker is zie je dat goed. Komt dat door de verstuivers?

Hij heeft momenteel 190k gelopen, maar kreeg laatst zo'n aanbod voor een roetfilter.... misschien dat dat helpt?

Het roken kan veroorzaakt worden door slechte verstuivers, maar er zijn ook andere oorzaken mogelijk. Bijvoorbeeld een vastzittende EGR klep.

Is het pluimen minder erg geweest, of heb je de auto nog maar net?

Je kunt de verstuivers laten testen door de retour opbrengst te meten. Hoe hoger deze is des te slechter worden deze. De retouropbrengst mag maximaal 40 ml per minuut bedragen.

De auto kan er ook dorstiger door worden, dus als de auto erg veel verbruikt kan dat een signaal zijn.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
gej
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24.06.2006 - 18:24
Locatie: Sevenum
Contacteer:

He die Ed,

Verdikkeme, ik dacht dat ik altijd een bericht kreeg als er iemand reageerde, maar deze keer dus niet.

Maar hij verbuikt de laatste inderdaad meer. De BC geeft tegenwoordig een 5.7/5.8 aan in plaats van de 5.2/5.3. in de echte wereld kwam die 5.2 overeen met 7 liter per 100 km.

Ik heb de auto nu een dik jaar en de laatste tijd is hij echt aan het pluimen gegaan.

De 19e krijg ik met een beetje geluk een nieuwe voorruit en een nieuwe roetfilter. Zal ik eens vragen of ze de BC uitlezen. Kijken of ze daar iets zien. Anders gaat hij over een paar maanden voor zijn 200k beurtje en dan kunnen ze er wat beter naar kijken.
paQ
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10

hoe weinig!?!?!?!?

ik moet moeite doen om een gemiddelde van 6,7 oid te halen op de BC
(D5 AUT)
Gebruikersavatar
fluz
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
Locatie: Utrecht

Mijn D5 begint redelijke pluimen te braken als ik hem op zijn staart trap. Vooral nu het donker is zie je dat goed. Komt dat door de verstuivers?
Hallo Gej,

zeer waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door een scheur in een van de turboslangen. Hierdoor trekt hij valse lucht. Trekkracht is ook iets afgenomen, dit gaat echter geleidelijk met het groeien van de scheur.
Is een bekend probleem.

Suc6
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Paq, een automaat verbruikt nu eenmaal wat meer dan een handgeschakelde. Let op dat de BC niet altijd het juiste verbruik weergeeft. Mijn BC staat altijd netjes 5,3/100km, maar loopt in de praktijk altijd 1:15
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8632
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

gej schreef:He die Ed,

Verdikkeme, ik dacht dat ik altijd een bericht kreeg als er iemand reageerde, maar deze keer dus niet.

Maar hij verbuikt de laatste inderdaad meer. De BC geeft tegenwoordig een 5.7/5.8 aan in plaats van de 5.2/5.3. in de echte wereld kwam die 5.2 overeen met 7 liter per 100 km.

Ik heb de auto nu een dik jaar en de laatste tijd is hij echt aan het pluimen gegaan.

De 19e krijg ik met een beetje geluk een nieuwe voorruit en een nieuwe roetfilter. Zal ik eens vragen of ze de BC uitlezen. Kijken of ze daar iets zien. Anders gaat hij over een paar maanden voor zijn 200k beurtje en dan kunnen ze er wat beter naar kijken.
Ik zou eens laten kijken naar de EGR. Als deze sterk is vervuild gaat de auto ook meer roken. Die van mij doet dat ook (200.000 km), maar ik maak me er niet zo druk om. In de spiegel ziet het er altijd een stuk erger uit dan de werkelijkheid. Rijd maar eens een heel stuk 160 of harder. Daarna rookt hij ook een stuk minder.

Wat natuurlijk ook kan is wat Fluz zegt een gescheurde turbo slang. De auto moet dan minder presteren, en wellicht hoor je de turbo beter fluiten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”