Temperatuur koelvloeistof

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Ik reed laatst een stuk in de bergen met 5-6km stijging met stukken van 12% met de vouwwagen erachter en tweebaans

Kon het niet laten om het beest even los te laten en ging als een speer omhoog.

Echter bovenaan kwam melding verhoogde temperatuur rijstijl aanpassen.

Bij gewone V60 zie je temperatuur als je sportstand op dashboard gebruikt. Maar ik kon nergens de temperatuur terugvinden.

Na minuut was melding weg, maar in bergen zou wel handig zijn als je temperatuur op dashboard kan zien.

Iemand nog ideeën?

Beetje lullig als je paar kilometer verderop stilstaat omdat je net te lang hebt gespeeld.

De auto geeft ervoor enkel signaal dat die niet naar zijn zin heeft...
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

En het was zeker heet en de auto niet handmatig geschakeld? Dan wil hij wel even heet worden inderdaad. En dat gaan allerlei sensoren registreren en er vervolgens iets van vinden. Niks bijzonders, volgende keer even een versnelling terug.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 776
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Meest waarschijnlijk is dat de automaat te heet is geworden.
En inderdaad de V60 mist hier en daar iets.
- een temperatuurmeter
- een olietemperatuurmeter
- een aanduiding dat het roetfilter gereinigd wordt. (hé waarom schiet het verbruik ineens omhoog!)
- een cd wisselaar (zit wel standaard in de Honda die 1/3 kost van deze V60)
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13551
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

N CD wisselaar, serieus?
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Hahaha een CD wisselaar in een auto van na 2004...waarom geen 8 track :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Het was niet de automaat, maar koelvloeistof.
Toerental was hoog, maar eistte gewoon teveel van auto.

6km vol vermogen benutten met flink in de toeren.

En ja het was warm, en met aanhanger met minimaal 800kg erachter vind ik heel normaal dat motor warm wordt.

Stomme is dat je volledig digitaal display en deze niet afwijking laat zien als de temperatuur verhoogt.
Probleem is dat een van eerste was met digitaal dashboard dat daar vast niet aan is gedacht.

Maar dit zal niet snel meer gebeuren.

Heb erna rijstijl aangepast naar normaal, airco even uit en binnen 2minuten was melding weg.

Zal volgende keer wel wat hogere rpm gebruiken om te voorkomen dat anders de automaat te warm wordt als gevolg van rustigere rijstijl. Daar had ik nog niet bij stil gestaan.

Thanks
Laatst gewijzigd door PHEV60PHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”