Zijn we vandaag onder weg naar huis vanuit zuid Frankrijk, en we hebben het over warmte doen als eventueel de motor warm loopt ik zeg dan draai je de graden van 21 vnaar warm en zo koel je de motor wat extra kijk zo.
Waarop direct word gezegt pff zet gauw lager die temperatuur uiteraard direct gedaan
Maar wat nu hij koelt niet niks niet alleen warme lucht uit de roosters en dat met nog 700 km te gaan pff en 2 kids achterin en 35 graden in de wagen maar we hebben het gehaald.
maat wie kan me vertellen wat er nou fout gaat. Ik doe een verstelling aan de temperatuur van 21 naar 27 of HI en een sec of 15 weer terug en klaar geen koude lucht meer, de airco heeft tot op heden nog nooit problemen gegeven
Zelf denk ik dat er een sensor kapot is
Is er iemand met Vida in de omgeving van maarssen die eventueel even tijd heeft om de wagen uit te lezen?
Alvast bedankt
Gr kevin
En toen onder het rijden kapt de airco er mee
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34
Even de wagen laten uitlezen
Storings code is P064500 A/C koppeling relais stuurcircuit
En ook nog P003A85 turbo charger overdrukregelcircuit a
Iemand ervaring met de eerste storing en een oplossing
Fijne zonnige dag allemaal!
Storings code is P064500 A/C koppeling relais stuurcircuit
En ook nog P003A85 turbo charger overdrukregelcircuit a
Iemand ervaring met de eerste storing en een oplossing
Fijne zonnige dag allemaal!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34
De magneet koppeling is kapot. Als we spanning der op zetten trekt hij hem niet meer aan
Weet iemand ongeveer wat dit kost?
Gr kevin
Weet iemand ongeveer wat dit kost?
Gr kevin
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Als je een nieuwe neemt, gok ik 450 voor de motor, 100 voor het bijvullen en 100 voor montage.
Een gebruikte kost 200. Wel even exact het juiste nummer nakijken.
Iedereen gaat je trouwens afraden van een gebruikte....ik niet.
Een gebruikte kost 200. Wel even exact het juiste nummer nakijken.
Iedereen gaat je trouwens afraden van een gebruikte....ik niet.
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34
Zo heb gisteren nog de hele dag gezocht want op een of andere manier zat het meniet lekker dat ik geen aansturing kreeg op de pomp
Nu lijkt het er op dat het gehele kachel bedieningspaneel vervangen moet worden en de magneetkoppeling
Dus we zijn nog veder van huis dan ik dacht een nieuwe koppeling kost ongeveer 350,- en de kachelbediening het dubbele
Maar zo raar dat het beide tegelijk kapot gaat.
Nu lijkt het er op dat het gehele kachel bedieningspaneel vervangen moet worden en de magneetkoppeling
Dus we zijn nog veder van huis dan ik dacht een nieuwe koppeling kost ongeveer 350,- en de kachelbediening het dubbele
Maar zo raar dat het beide tegelijk kapot gaat.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Is je pomp niet gewoon aan gort, is een Veel voorkomend probleem bij dit type.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28672
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Ik had bij mijn 240 Turbo vrijwel identieke problemen en dat was inderdaad en gare aircopomp, na vervanging werkt de airco weer prima.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Ivo81
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16.07.2017 - 02:02
Ik heb dit ook pas geleden bij de S60 gehad, magneet koppeling kapot. Ik heb toen de complete pomp vervangen voor een nieuwe en alles werkte weer. Ik heb 275- betaald voor een nieuwe pomp inc plaatsen en afvullen.
Die man waarbij ik het heb laten doen adverteert er mee op Marktplaats en werkt op diverse locaties.
Die man waarbij ik het heb laten doen adverteert er mee op Marktplaats en werkt op diverse locaties.
V70 2.0d momentum S60 2.4 edition
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
In de pomp (magneetkoppeling) zit een aantal ringetjes. daar kun je er één van (laten) verwijderen. Dan gaat ie weer en ton mee, is mijn ervaring.prins_kevin schreef: De magneet koppeling is kapot. Als we spanning der op zetten trekt hij hem niet meer aan
Weet iemand ongeveer wat dit kost?
Gr kevin
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Ivo81
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 16.07.2017 - 02:02
Ik zou even zelf contact met ze opnemen,kuupertie schreef: Hoe werkt dat... een nieuwe pomp inclusief alles voor 275 ?! Afvullen kost alleen al 90 euro.
Auto airco revisie G&C heten ze, ze zitten door de weeks in Enschede en in het weekeind in Utrecht (Nieuwe-Wetering)
Ik heb verder geen belangen bij dit bedrijf maar ik kan niet anders zeggen dat ze me super goed hebben geholpen tegen een schappelijke prijs.
Ik heb het nog even nagekeken en idd Nieuwe pomp inc montage en afvullen voor 275 euro.
V70 2.0d momentum S60 2.4 edition
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21.11.2014 - 20:32
Ik heb dat ook bij mijn vorige V70 door hun laten doen. Volgens min krijg je een volledig gereviseerde pomp en nemen zij jouw pomp weer in. Werkte daarna probleemloos met twee jaar schriftelijke garantie. Was toen ook iets van 260 euro.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15.03.2018 - 19:34
We hebben het lek boven water,
Ik ben bij We love Volvo geweest aardige kerel! Maar dit had hij ook nog niet eerder gezien
Dat de airco pomp niet meer aangestuurd werd terwijl alle electra nog goed bleek zijn.
In vida zag hij dat het midden console nog goed was althans geen storingen.
De wagen volledig storings vrij gemaakt met een reset en meten op de koppeling en ja hoor 12 volt
1 maling en de storing was weer terug en weer geen stuurspanning op de pomp,
Blijkt dat de magneetspoel volle sluiting maakt en dat de wagen op een of andere manier beveiligd is
tegen afbranden buiten de zekeringen om.
Al met al verse koppeling der op gezet á271,- en we rijden er weer koeltjes bij
Ik ben bij We love Volvo geweest aardige kerel! Maar dit had hij ook nog niet eerder gezien
Dat de airco pomp niet meer aangestuurd werd terwijl alle electra nog goed bleek zijn.
In vida zag hij dat het midden console nog goed was althans geen storingen.
De wagen volledig storings vrij gemaakt met een reset en meten op de koppeling en ja hoor 12 volt
1 maling en de storing was weer terug en weer geen stuurspanning op de pomp,
Blijkt dat de magneetspoel volle sluiting maakt en dat de wagen op een of andere manier beveiligd is
tegen afbranden buiten de zekeringen om.
Al met al verse koppeling der op gezet á271,- en we rijden er weer koeltjes bij
Laatst gewijzigd door prins_kevin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.