Goedemiddag allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, maar ben benieuwd of iemand mij een gedegen advies kan geven over (mijn eerste) euvel met mijn V70 Classic, na een 200.000 km zelf te hebben gereden bovenop de oorspronkelijke 145.000 bij aanschaf. (Heerlijke auto)
Volvo V70
Bouwjaar 1999
Variant LW51
Uitvoering LW5106
Ongeveer 2 weken geleden begon mijn motor management lampje te branden tijdens een rit van ongeveer een uur. Eenmaal aangekomen heeft de auto ongeveer 5 uur stilgestaan, en toen ik vervolgens de auto had gestart liep hij ipv 900 toeren een +/- 1500 toeren, zonder terug te zakken naar de gebruikelijke 900 toeren. Ik ben vervolgens weer een uur naar huis gereden zonder enige problemen. De volgende dag de ANWB gebeld die de auto helaas niet kon uitlezen.
Ik heb vervolgens door mijn (Volvo specialist) de auto laten uitlezen en ondanks dat het buiten 30 graden was dacht mijn auto dat het vroor. Hij gaf aan dat het een sensor was die vuil kon zijn of aan vervanging toe was, waardoor de auto hoger stationair begon te lopen. Natuurlijk op het moment dat je bij de garage aankomt is er niks aan de hand en loopt de auto als een zonnetje. Naast het hoge stationair lopen van de motor was er verder niks te merken.
De afgelopen 2 weken is de klacht soms verdwenen en soms loopt de motor na starten opeens op 1100 toeren, waarna hij ook weer soms terug zakt naar de gebruikelijke 900 toeren. Maar soms als de motor koud is zakt hij zelfs richting de 600 of zelfs 500 toeren waardoor de motor bijna wil afslaan. Voor mijn automaat is het denk ik niet echt fijn om met een hoog toerental van P naar D te schakelen, buiten het feit dat het niet correct klinkt.
Naast het stationair lopen merk ik werkelijk niks vreemds aan de motor en loopt hij als vanouds.
Mocht er iemand zijn die dit ook al eens mee heeft gemaakt en een goede suggestie kan geven dan hoor ik dat meer dan graag.
Groet,
Volvo V70 1999 Classic onregelmatig toerental bij stationair
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
etm defect. Elektronisch gasklephuis dus. Eerst uit laten lezen door iemand die de auto fatsoenlijk uit kan lezen middels(gezien het een 99-er is) denk ik met Vida
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue