Electrische antenne werkt niet op nieuwe autoradio

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
OvlovSverige
Starter

Hallo,

ik heb enige tijd geleden een volvo 440 gekocht (uit eind 1994). Deze was voorzien van een philips cassete-radio. De electrische antenne ging omhoog en omlaag navenant je de radio aan en uit zette.

Nu wou ik graag een mp3-autoradio. Ik heb vandaag een pioneer gekocht. Omdat m'n wagen nog niet voorzien was van iso, heb ik zo'n iso-adapter gekocht. Dat werkt perfect, en ik ben tevreden met de pioneer.

Échter, de antenne reageert nu niet meer wanneer ik de radio aan/uit zet. Dit is natuurlijk zéér vervelend omdat ik nu weinig tot geen radio-ontvangst heb... :-x

Is dit een herkenbaar probleem? En heeft iemand van jullie wellicht een mogelijke oplossing. Ik baal hier behoorlijk van omdat ik onderweg ook vaak naar de radio luister.

Bijvoorbaat hartelijk dank!
rev
3rd Gear member

dit is gewoon een draad dieje moet verbinden, bij de iso stekker die ik gebruikt hem was dit een apparte draad (een blauwe geloof ik), zou je eens ergens moeten zien achter te komen de welke het is, als je deze gevonden hebt gewoon doorverbinden en dan zou dit moeten werken

cheerz Jan
OvlovSverige
Starter

Klopt helemaal Rev. Ik hebben de twee blauwe draden van de headunit op elkaar aangesloten, en nu doet ie het weer. :twisted:
Knots
3rd Gear member

Weer een mens gelukkig!!

Das het mooie van een forum!!
Greetz, Marcel.
My Ride: Volvo 460 2.0i sport-line automaat '95 Green Metallic
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”