Groeten,
Herman

Natuurlijk mag dat, maar zou ik het aanraden? NeeHerman71 schreef: Hallo jongens,
Zou ik dan ook mogen over stappen van een 5w30 naar een 5w40 full synthetische motorolie.
Groeten,
Herman![]()
Dat heeft simpelweg met marketing te maken. Volvo krijgt geld van Castrol (of grote korting) om dan ook in hun boekjes te zetten en stickertjes te kleven dat ze Castrol aanraden.MartijnAbel schreef: Volvo raad zelf aan om met Castrol te rijden.
Ik raad je aan om je even grondig in te lezen over ACEA normen. De C3 is niet "beter" dan A3/B4. Het is een heel andere specificatie, speciaal samengesteld voor moderne dieselkatalysators. Als een hogere letter en nummer beter zou zijn dan zou iedereen er ACEA E7 in gooien, goed voor een moderne tractor of truck motor, maar ik zou het niet zomaar in mijn auto gooienHerman71 schreef: ... we hebben het dan over de ACEA A3/B4 de standaard voor geschreven en de ACEA C3 en die laatst genoemde die heb ik en die zou dan weer een verbeterde specificatie hebben als de A3 of B4. Ik wil alleen het beste voor mijn wagen.