Hallo,
Kan iemand mij misschien iets meer vertellen hoe ik het euvel kan herstellen ivm het loslaten van de portiers bekleding.
Ik hoor het graag of dit op een makkelijke manier zelf te herstellen is.
Groet.
Bekleding portieren Volvo S70.
- sbv
- 6th Gear member
Op de sloop naar andere bekleding zoeken. Het is een kwaal van een S70 en ook V70. Verder willen ook de bevestigingspunten wel eens losraken, met name de latere S/70's hebben daar last van. Waarschijnlijk was de lijm op of iets
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Dion1974
- 1st Gear member
Oké bedankt, ik ga me er eens in verdiepen of zoiets op een sloop te krijgen is.sbv schreef:Op de sloop naar andere bekleding zoeken. Het is een kwaal van een S70 en ook V70. Verder willen ook de bevestigingspunten wel eens losraken, met name de latere S/70's hebben daar last van. Waarschijnlijk was de lijm op of iets
Maar als ik het goed begrijp is er niet zelf iets aan te doen ? bv. loshalen en opnieuw verlijmen maar dan met genoeg lijm ofzo.
Ik hoor het wel weer.
- sbv
- 6th Gear member
Je hebt 2 mogelijke problemen.
-1- Loshalen van de bekleding, dan ziet het er bobbelig uit bij de armsteunen
-2- het hele deurpaneel zelf zit (deels) los
In geval van 2, dan is het een kwestie van paneel loshalen en met montage kit alle losse stukken weer vast lijmen. Dat is prima zelf te doen.
Geval -1- herstellen heb ik geen ervaring mee.
Let wel op dat er een paar kleuren licht interieur zijn.
In geval van 2, dan is het een kwestie van paneel loshalen en met montage kit alle losse stukken weer vast lijmen. Dat is prima zelf te doen.
- Dion1974
- 1st Gear member
Hoi bedankt voor de info, ik heb inderdaad te maken met geval 1 bij de armsteunen/handgrepen van alle deuren zit het een beetje los, gelukkig is er niets kapot maar vindt het opties niet zo mooi uitzien.sbv schreef:Je hebt 2 mogelijke problemen.
Groet Dion
- sbv
- 6th Gear member
Op het gemak zoeken naar andere deurpanelen zou ik zeggen. Die van een v70 passen ook. Wel de v70 van 1997 - 2000
-
- 4th Gear member
Dit zal zoeken worden naar een speld in een hooiberg want vrijwel al alle deurpanelen uit die tijd hebben er last van.
- dieselpower
- 4th Gear member
Je hebt van revell lijm waarmee je bouwpakketjes lijmt. Dat spul plakt alles en zit in een handig flesje/potje.
De snuit van dit potje is een holle naald (soort injectienaald).
Daarmee prik je een piepklein gaatje door de bekleding en kan je mooi de lijm tussen de bekleding en het paneel spuiten. Droogtijd is snel en het lijmt werkelijk vanalles aan elkaar.
Dus een paar miniscule gaatjes in je bekleding is alles wat je ziet (als je dat al ziet als je wat selectief de plaatsen kiest).
edit: ik heb het zelf nooit gebruikt, alleen van horen zeggen dus. De lijm kost nog geen €5,- dus proberen kan geen kwaad.
De snuit van dit potje is een holle naald (soort injectienaald).
Daarmee prik je een piepklein gaatje door de bekleding en kan je mooi de lijm tussen de bekleding en het paneel spuiten. Droogtijd is snel en het lijmt werkelijk vanalles aan elkaar.
Dus een paar miniscule gaatjes in je bekleding is alles wat je ziet (als je dat al ziet als je wat selectief de plaatsen kiest).
edit: ik heb het zelf nooit gebruikt, alleen van horen zeggen dus. De lijm kost nog geen €5,- dus proberen kan geen kwaad.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
-
- 1st Gear member
Bij mijn deurpaneel laten de plastic klipjes los en zorgen dat het deurpaneel los komt van de deur. Welke lijm kan daarvoor gebruikt worden? IK zoek goede (professionele) lijm en geen hobbylijm. Bij de Volvo is dat groene lijm. Weet iemand welke dat is?