Vandaag na 200 km gereden te hebben met caravan in de file bij Antwerpen terecht gekomen. Zo ver geen problemen. File is voorbij en kunnen weer doorrijden. Plotseling in scherm versnellingsbak service vereist bak schakelt niet meer en er verschijnt een streepje i.p.v. de D. Daarna Antiskid direct gevolgd door motormanagement storing met het rode driehoekje. Foute boel. Auto in noodloop en dat op de ring Antwerpen. Weet gelukkig nog een afrit te pakken en komen uit bij een benzinestation.
Op dat moment denk ik zelf dat de ATF misschien te heet is geworden. Ik schakel altijd met de hand met de caravan er achter en hou de auto lekker op toeren. Net 1000 km achter de rug zonder problemen. Gelukkig is er snel hulp. Monteur leest de auto uit en reset de melding. Dacht zelf in eerste instantie ook aan te heet geworden bak. Maar de motor loopt nog niet lekker. Lijkt wel op 4 cilinders te lopen. Monteur denkt probleem bij injector. Heb hem zelf al eens uitgelezen en kreeg de melding Injector 5 Power Signal to High. Monteur heeft de connector schoongemaakt met WD 40 en nog en goedje en probleem was over.Ben zonder verdere problemen na 200 km thuisgekomen.
Maar...........dit wil ik nog niet nog een keer meemaken. Wat zou nu het probleem geweest zijn? Twee verschillenden problemen op het hetzelfde moment? Toen we het over de injector hadden noemde de monteur ook als mogelijkheid speling op vliegwiel? Wie heeft suggesties?
automaat probleem of injector?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20904
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Zou het kunnen zijn dat storingen in het geheugen blijven staan als ze zijn opgelost of gereset? Zo ja, dan kan de dealer misschien iets met die informatie.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- peterp
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46
storingen die er o.a. nog instonden ECM-23E0 Injector cyl 5 - Signal missing ECM cylinder 5 - Emission agitation. Vandaag kreeg ik weer problemen met een stotterende motor en inhouden (Antiskid melding). Weer VIDA er aan en dezelfde meldingen. Wanneer ik stekker injector los maak en deze wat schoonmaak (zie geen corrosie) gaat het weer even goed en verdwijnen de storingsmeldingen. Is het simpelweg een stekker probleem? Garage heeft helaas pas over een paar dagen tijd.
Laatst gewijzigd door peterp op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20904
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Stekkerprobleem. Los draadje. Rotte connector.
Als ik dit zo goed lees is er misschien toch iets met de connector van de 5e cilinder. Maar WD40 is toch geen goede keuze? Eerder een contactspray of gewoon een nieuwe connector monteren.
Als ik dit zo goed lees is er misschien toch iets met de connector van de 5e cilinder. Maar WD40 is toch geen goede keuze? Eerder een contactspray of gewoon een nieuwe connector monteren.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- peterp
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46
Dat dacht ik ook maar de Belgische monteur van Touring maakte er ook dankbaar gebruik van. Heb een close-up foto gemaakt van de connector. Kan je op de verstuiver ook de connector verwijderen? Of zit deze vast?Msuidgeest schreef:
Maar WD40 is toch geen goede keuze? Eerder een contactspray of gewoon een nieuwe connector monteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door peterp op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
- haasje
- 4th Gear member
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
- Locatie: Boxtel
Als ik de foto zo bekijk zie ik aan de linkerkant wel de terminal zitten en aan de rechterkant niet. Dit zou kunnen zijn door lichtval, maar ook doordat hij er aan de rechterkant niet goed in zit.
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
- peterp
- 3rd Gear member
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46
Dat was ook mijn eerste idee. Bij nadere inspectie bleek dit (helaas) niet zo te zijn. Vandaag eens een beetje aan het kabeltje lopen duwen en trekken. Heb nu zonder problemen 30 km kunnen rijden. Draadbreuk?haasje schreef: Als ik de foto zo bekijk zie ik aan de linkerkant wel de terminal zitten en aan de rechterkant niet. Dit zou kunnen zijn door lichtval, maar ook doordat hij er aan de rechterkant niet goed in zit.
Alleen bij het achteruitrijden een boompje over het hoofd gezien. Gevolg: rechter achterlamp aan gort


Auto gaat woensdag naar dealer voor verder inspectie........
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 300.000 km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Neem aan de kabel naar de injector? Komt inderdaad wel vaker voor.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- john.hulst
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 22.01.2015 - 16:46
- Locatie: De Bilt
- Contacteer:
Msuidgeest schreef: Stekkerprobleem. Los draadje. Rotte connector.
Als ik dit zo goed lees is er misschien toch iets met de connector van de 5e cilinder. Maar WD40 is toch geen goede keuze? Eerder een contactspray of gewoon een nieuwe connector monteren.
Ik weet niet wat voor WD40 onze belgische vriend gebruikte maar als hij de gele gebruikte kan dat best gewoon een goede optie zijn, dat is een contactspray/cleaner. Maar als het de bekende rood-blauwe WD40 is dan is dat wel apart, maar kan ook weinig kwaad WD40 kruipolie lost van zichzelf namelijk snel op.
Wat betreft het probleem klinkt het als een kabelbreuk, maar heb je al wat meer kunnen ontdekken?
Volvo V70 2.4 2006 B5244S2
Volvo 850 2.5I 1995
Volvo 740 GL U9 1989
Audi 80 1994
Volvo 740 U9 1991
JEEP Wagoneer 1972
JEEP Cherokee Limited U9 1991
Volvo 850 2.5I 1995
Volvo 740 GL U9 1989
Audi 80 1994
Volvo 740 U9 1991
JEEP Wagoneer 1972
JEEP Cherokee Limited U9 1991