dealer had code om on call abonnement te activeren niet ingevoerd................

amai, da's nog eens een straf verhaalteebee schreef: Vandaag is de auto teruggeweest naar de dealer, de storing aan Volvo zijde was tenslotte opgelost dus zou eea moeten gaan werken.
..... zou moeten gaan werken... <not>
Na veel geprobeer, gereset, nw pincodes, opnieuw uitlezen etc... kwam op enig moment in hun systeem een foutmelding tevoorschijn: ‘VINcode onjuist’
Eerst werd logischerwijs gedacht aan een typefoutje of verkeerd nr overgenomen, maar het bleek complexer te zijn.
Kort: mijn vrouw heeft de verkeerde auto
In de voorraad van de dealer blijken 2 identieke auto’s (afwijkend op enig accessoire nivo) te hebben gestaan, de 1 eindigend op nr xy de ander eindigend op yx.
En de auto welke bij onze huisdealer (welke daar in de showroom stond) had het moeten worden. Ik heb nu begrepen dat ze alleen de VINcode van de andere auto (andere locatie) hebben gebruikt bij administratieve verwerking, kentekenaanvraag etc. De combi kenteken-VINcode is dus niet juist. Daar schijnt het probleem van het niet actief krijgen van on call in te liggen. Toeval was dat gedurende de afleverperiode en nog enige tijd daarna Volvo storing had in hun systeem waardoor logischerwijs daar de oorzaak in werd gezocht.
Wat nu?
Kort: mijn vrouw krijgt (weer) een nieuwe auto
Ze gaan de (identieke) auto van de andere dealerlocatie op accessoire nivo volledig aanpassen, en uiteraard daar het kenteken op zetten, en die krijgt ze dan ergens volgende week. Exact dezelfde auto, alleen dan (weer) nieuw en met een juiste combi VIN/kenteken.
Dealer was not happy, logisch want dit kost hun eenvoudigweg een nieuwe auto die nu als ‘gebruikt’ weer bij hun in de showroom komt te staan.
Wordt dus uitstekend opgelost maar het had hele nare gevolgen kunnen hebben. Je bent tenslotte ‘crimineel’ indien je in een auto rijdt waarvan de combi kenteken en VIN niet klopt. En dat zal bv bij een aanrijding nogal wat toestanden met zich meebrengen of bij een simpele verkeerscontrole (leg dat dan terplekke maar ns uit)
Uiteraard nederige excuses van de dealer, en een scherp leermoment.
Dit had de betreffende chef werkplaats in 18 jaar 1x eerder meegemaakt.....
Hoe iets ‘ogenschijnlijk’ simpels toch heel complex en ver strekkend kan zijn (stel je hebt geen zin om er mee terug te blijven gaan en hecht geen absolute waarde aan on call en laat het dan maar voor wat het is (niet werkend).... dan heb je op enig moment toch echt een flink probleem)