We lezen veel over de airco problemen, soms in combinatie met de ISG.
Zelf ben ik ook aan de beurt geweest, net 3 weken mn occasion gekocht.
Ik lees ook interesse op het NL forum vanuit verschillende foras in het buitenland, Finland en Engeland bijvoorbeeld.
Nu zijn er ook nog veel meer auto's waar niets gebeurt.
Is het een idee om te inventariseren hoe de PIH's gebruikt worden waar defecten onstaan zijn? Mogelijk vinden we iets waarmee we onszelf kunnen beschermen en Volvo NL kunnen ondersteunen.
Denk aan:
Wel/niet regelmatig stekkeren
Meest voorkomende rij stand (hybride/save/awd) etc
Type lader thuis
Km stand
Start/stops per dag
Kms per dag
Etc etc
Ben benieuwd...
Airco & ISG defecten
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
- Locatie: Zwolle
Bij mij komt volgende week pomp 3 erin. Eerste wissel 10 juni dit jaar na een vakantie van 3 weken waarin we 2000' km hebben afgelegd in de hiitte van 36 graden geen problemen met een caravan gereden en niet gestekkerd. De aircopomp heeft echter wel veel gedraaid. Thuis heeft de aircopomp het nog 2 weken uitgehouden. Bijna elke dag gestekkerd op 13 ampère gemiddeld ongeveer 40 km per dag in die 2 weken..."2 starts 2 stops gemiddeld
Laatst gewijzigd door aristo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dr Schupp
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 29.05.2013 - 15:12
- Locatie: Bergen op Zoom
Heb mijn V60 bijna 5 jaar. afgelopen maandag ging er de 3e aircopomp in. Gestrand in Zuid-Frankrijk. Caravan van 1700 kg, 36-39 graden. Op de camping iedere dag geladen met 6A. Probleem was keurig opgelost door Volvo: auto binnen 24 uur opgehaald en 48 uur later een XC90 T5 afgeleverd. Mooie bak, reed voortreffelijk, miste alleen het enorme koppel van mijn V60 PIH met heico onderstel en Polestar. Na 14 dagen was mijn auto retour en is er gelijk een nieuwe Airocpomp ingegaan. Dinsdag jl. weer aan het rijden met mijn V60. Ironisch genoeg 4 jaar lang zonder aircopomp problemen rondgereden (120.00 km). 3 weken voor mijn vakantie, eind juni, ging de airocpomp voor het eerst stuk, na een flinke rit tijdens een hele warme dag met mijn caravan door NL. Helaas na nog geen 5 weken deze 2e pomp dus stuk op vakantie, waar ik toch een beetje bang voor was, zo struinend op het Forum. Vervelend. Neem over 2 dagen de auto over van mijn zaak naar privé, dan is mijn feestje van 5 jaar 0% over. Ik laad maximaal, heb eigen laadpaal (5 jaar) en stekker elders waar ik maar kan. Buiten de aircopomp vind ik het een geweldige wagen. Maar..,. februari uiterlijk verwacht ik mijn nieuwe V60 R-design T8. Dan gaat mijn ega ermee rijden. P.s. mijn Volvodealer in Bergen op Zoom gaf aan dat ze tot op heden 3 gestrande V60's PIH op vakantie te verwerken hebben gehad; ook dat er binnen afzienbare tijd een definitieve oplossing te verwachten valt m.b.t. aircopomp problemen vanuit Volco Cars.
Per 14-6-2019: V60 T8 R-Design My2020, Inscript. White, 9 lines, gelam. glas, schakelpaddles, geventil. nappa leder, styling kit, 19" 5-Triple Spaaks M. Black, elektr. trekhaak, ProTech 3D+, Polestar, Pianozwarte wrap grillelijst, Privacy Glass
V60 PIH MY 2014, Ember Black, Beechwood, 3x lines, styling kit silver, afneembare trekhaak, modins 18 inch (grijs-zomer & zwart-winter), Polestar, Heico Chassiskit, Protech
Toyota Avensis D4D: 2009 - 2013
V40 Europa: 1998-2001
V40: 1997-1998
480 Turbo: 1994 - 1996
Volvo 360 GLE: 1991-1994
V60 PIH MY 2014, Ember Black, Beechwood, 3x lines, styling kit silver, afneembare trekhaak, modins 18 inch (grijs-zomer & zwart-winter), Polestar, Heico Chassiskit, Protech
Toyota Avensis D4D: 2009 - 2013
V40 Europa: 1998-2001
V40: 1997-1998
480 Turbo: 1994 - 1996
Volvo 360 GLE: 1991-1994