..gisteren deed tie het nog...nu helaas niet meer..dwz er zit een tikkend geluid in de motor en geeft de melding dat de oliedruk weg is..wat zou dit zijn? Er zit genoeg olie in...Einde oefening...? Auto heeft 190000km gelopen. Zgan....
(Auto rijdt nog wel en start zonder probleem
V70 bj 2000. Km 190000. 250pk. Benzine automaat)
Motor met tik
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 22:00
- Locatie: alphen
carterzeef voor de oliepomp zal wel dicht zitten daardoor geen smering, als je niet bent doorgereden dan kan het meevallen, denk eerst carterpan demonteren en drijfstanglagers controleren op slijtage
als dit in orde is dan de zeef en olie met filter vervangen en motor goed reinigen zover het kan.
als dit in orde is dan de zeef en olie met filter vervangen en motor goed reinigen zover het kan.
volvo S70R 1998 B5234T4 M59
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
Volvo V60 T6 summum B6304T4 polestar
volvo V40 Carbon Edition D4204T14 polestar
volvo V70R AWD 2004 B5254T4 M66
volvo V70R 1998 B5234T4 M59
volvo C30 D5 geartronic summum 180pk
volvo V70R AWD 1998 B5234T4, M58 +/-310pk
volvo 244 turbo inter-cooler met +kit origineel +/-200pk
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Vrijwel zeker de o-ring bij de olie aanzuigbuis voor de oliepomp. Als de motor ratelt is het zeer waarschijnlijk over en uit. Je kunt de o-ring vervangen, dan moet de carterpan eraf. Geen heel ingewikkelde klus. Als dan de oliedruk weer ok is, maar het blok nog ratelt zijn zeer waarschijnlijk de drijfstanglagers kapot. Als het blok dan stil is heb je veel geluk.
Komt heel veel voor en eigenlijk zou elke auto met de 5 cilinder de o-ring preventief moeten laten vervangen.
Komt heel veel voor en eigenlijk zou elke auto met de 5 cilinder de o-ring preventief moeten laten vervangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95