Hoi allemaal,
Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een reïncarnatie van m'n oude liefde die ik nogal mis: een handgeschakelde V70 Classic 2.5T AWD. Op marktplaats kwam ik de volgende auto tegen:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... ousPage=lr
Voordelen:
- ziet er strak uit
- R voorbumper
- dubbele uitlaat
- velgen
Nadelen:
- 13(!) particuliere eigenaren gehad! Verder ook nog zo'n 20 garagebedrijven/zakelijke eigenaren.
Heel bijzonder, die 13 eigenaren. Ik heb de garage gebeld, ze konden me hier helaas niets over vertellen verder. Wat is jullie advies? Rijden en kijken of het wat is? Of heel snel aan de kant schuiven?
Of kent één onzer deze auto misschien..?
Alvast bedankt!
Aankoop advies m.b.t. Volvo V70 2.5T B5452T
- Rik Tuin
- 2nd Gear member
Bij 13 (!) eigenaren en deze km-stand zou ik zeker verder zoeken. En wat betreft die dubbele uitlaat, over smaak valt niet te twisten....
Laatst gewijzigd door Rik Tuin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- sbv
- 6th Gear member
Is een bekende auto van iemand van het volvo850forum(Hans Duiven). HIj heeft deze een aantal jaren geleden gehad. Auto is na die tijd vaak en snel van eigenaar gewisseld. Reden ?
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- Starter
Haha bedankt voor de nuance! Je hebt zeker gelijk, maar ik vind het bij de V70 op één of andere manier altijd heel 'gespierd' overkomen.Rik Tuin schreef: Bij 13 (!) eigenaren en deze km-stand zou ik zeker verder zoeken. En wat betreft die dubbele uitlaat, over smaak valt niet te twisten....
Ik ga toch bij de auto kijken, rijden kan altijd. Ik neem een Volvo monteur mee voor een grondige technische inspectie (hoewel je natuurlijk nooit in een motor of bak kunt kijken zolang 'ie dicht zit;))
Zal jullie via deze weg op de hoogte brengen van m'n ervaringen als het zo ver is.
-
- 2nd Gear member
13 vorige eigenaren in 9 jaren tijd, daarvoor houd de RDW niet bij, zou mij afschrikken, kijken kan altijd, alles goed nakijken, maar dit doe ik zelfs bij een Volvo van de 1 eigenaar met bv nét 40000km op de teller..
Btw volgens de marktplaats gegevens heeft deze V70 zelfs 19 voorgaande eigenaren gehad! Een 20e handsje , als u deze zou kopen
Kan ook zijn dat er tegenwoordig, zie het regelmatig de laatste jaren, er jonge lui een pittige (Degelijke/Duurzame) Volvo willen rijden, dan komt er....onderhoud..daar schrikken ze misschien wat van want jah ...het is nét geen peugeot 106'je of een Opel corsatje...Dus is een paar maanden Volvo scheuren, lekker de Turbo laten blazen, bij thuiskomst hoppa onmiddelijk de motor uit zetten na flink geblazen te hebben met de Volvo, ipv de motor netjes ruim 1 minuut stationair te laten lopen tbv de Turbo (smering)..
Gewoon kijken rijden en voelen, een Volvo rijdt als een Volvo...Zo moeilijk hoeft het niet te wezen, neem beter anders een goede Volvo monteur mee die het klappen van de zweep kent.
Wel ziet deze grijze V70 classic er zo op het eerste oog strak uit, prijs is niet té en lelijk is die absoluut niet!
Btw volgens de marktplaats gegevens heeft deze V70 zelfs 19 voorgaande eigenaren gehad! Een 20e handsje , als u deze zou kopen

Kan ook zijn dat er tegenwoordig, zie het regelmatig de laatste jaren, er jonge lui een pittige (Degelijke/Duurzame) Volvo willen rijden, dan komt er....onderhoud..daar schrikken ze misschien wat van want jah ...het is nét geen peugeot 106'je of een Opel corsatje...Dus is een paar maanden Volvo scheuren, lekker de Turbo laten blazen, bij thuiskomst hoppa onmiddelijk de motor uit zetten na flink geblazen te hebben met de Volvo, ipv de motor netjes ruim 1 minuut stationair te laten lopen tbv de Turbo (smering)..
Gewoon kijken rijden en voelen, een Volvo rijdt als een Volvo...Zo moeilijk hoeft het niet te wezen, neem beter anders een goede Volvo monteur mee die het klappen van de zweep kent.
Wel ziet deze grijze V70 classic er zo op het eerste oog strak uit, prijs is niet té en lelijk is die absoluut niet!
Laatst gewijzigd door zwollywood538 op 01.01.1970 - 01:00, 7 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
Gouden tip dit!! Ik heb met deze man gepraat en alles van deze auto gehoord wat ik er van weten moet, hartelijk dank!sbv schreef: Is een bekende auto van iemand van het volvo850forum(Hans Duiven). HIj heeft deze een aantal jaren geleden gehad. Auto is na die tijd vaak en snel van eigenaar gewisseld. Reden ?

Ga er zaterdag aanstaande kijken, iedereen bedankt voor de bijdragen! Houd jullie op de hoogte.
- sbv
- 6th Gear member
Mooi dat je eruit gekomen bent met hemSpaceKees schreef:Gouden tip dit!! Ik heb met deze man gepraat en alles van deze auto gehoord wat ik er van weten moet, hartelijk dank!sbv schreef: Is een bekende auto van iemand van het volvo850forum(Hans Duiven). HIj heeft deze een aantal jaren geleden gehad. Auto is na die tijd vaak en snel van eigenaar gewisseld. Reden ?![]()
Ga er zaterdag aanstaande kijken, iedereen bedankt voor de bijdragen! Houd jullie op de hoogte.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue