Motor tik Volvo 460 diesel

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Volvo460
Starter

Hallo,

Sinds vandaag ben ik lid op dit forum.

Sinds mei 2006 ben ik in het bezit van een Volvo 460 1.9 TD polar Sportsline. uit 1996 1 van de laatste gemaakt.

Deze auto gebruik ik voor woon-werk verkeer, prive kilometers en zakelijke kilometers ongeveer 45.000 - 50.000 per jaar.

Heeft er iemand een antwoord op de volgende vragen:

- Waneer de motor koud is dan hoor ik altijd een tik in de motor dezelfde frequentie en alleen als hij koud is. Mijn broer welke ook een 460 diesel heeft heeft het ook

Zelf heb ik me laten vertellen dat dan automatische de kleppen gesteld worden.

Is dat zo?

en zo ja:

- hoeven de kleppen dan bij een revisie of grote beurt niet meer afgesteld te worden?

Heeft er iemand ervaring hiermee?

- Hoeveel kilometer kan een volo 460 diesel lopen bij normaal gebruik (rustig wegrijden met een koude motor) en veel snelweg kilometersd.

Momenteel staat hij op 290.000.

- Is het waar dat Renault destijds de motors heeft geleverd aan Volvo en dat er nu een renault motor in ligt?

Ik ben benieuwd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ramon&Ramon
7th Gear member

kleppen worden niet automatisch,s gesteld,die kun je namelijk gewoon stellen door middel van plaatjes of stoterbussen.
het tikken wat je hoort komt waarschijnlijk van een verstuiver.
De motor is inderdaad van Renault,zoals alle motoren van een 440,benzine en diesel.
Volvo460
Starter

Ramon&Ramon,

Bedankt voor je antwoord.

Weet je mischien waneer of om de hoeveel kilometer de 460 diesel een revisie of nieuwe afstelling van de verstuiver nodig heeft.

M.v.g

Johan
Ramon&Ramon
7th Gear member

Dat is moeilijk te zeggen!hangt af van veel dingen...
marissentom
1st Gear member
Contacteer:

Als het tikken van de verstuiver komt hoef je volgens mij niet erg druk te maken zolang je auto nog goed reageert op je gaspedaal.

Mijn zelfde 460 1.9 td (ook in april/mei aangeschaft) heeft inmiddels 390.000 km op de teller :D Ik heb er alle vetrouwen in dat ik de 500 makkelijk moet kunnen halen. De 35.000 km dat ik m heb geen CENTJE pijn...

Heb je al enig onderhoud aan je auto gepleegd?

gr.Tom
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”