Een aantal weken geleden schrok ik mij rot bij het terugschakelen van de XC60 bij aankomst bij een rotonde.
Het toerental sprong omhoog naar 3500 toeren en ik hoorde de koppeling.
Bij het oprijden van de rotonde schakelde de versnelingsbak pas laat in de volgende versnelling (ook bij ong. 3500 toeren).
Uiteindelijk bleek alleen de 1ste, 3de en 5de versnelling het nog te doen. Dit werd ook geconstateerd bij de garage (Bosch Car Service).
Nu staat er een afspraak bij een versnellingsbakken-reparatiebedrijf in Lunteren en de reparatie zal niet goedkoop worden aangezien de mechatronica (3de aktuator) uitgewisseld moet worden.
Is dit ook bekend bij jullie hier als Forum? Dit probleem bedoel ik dan. Ben wel eens benieuwd.
Groet
Eric
XC60 2011 2.0T Powershift
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Zou kunnen dat ik een hoop gemist heb, maar dit is alleszins het eerste verhaal wat ik lees van dit specifieke probleem. Lijkt inderdaad alsof 1 van de koppelingen het niet meer doet (koppeling zelf kapot of wordt niet aangestuurd zoals het zou moeten)
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 09:22
Hebt niet veel gemist, volgens mij beschrijf je het helemaal goed, tenminste zoiets zei de garage ook. Naja, wordt in ieder geval een dure reparatie.Frederik Welvaert schreef: Zou kunnen dat ik een hoop gemist heb, maar dit is alleszins het eerste verhaal wat ik lees van dit specifieke probleem. Lijkt inderdaad alsof 1 van de koppelingen het niet meer doet (koppeling zelf kapot of wordt niet aangestuurd zoals het zou moeten)
Zou wel eens willen weten hoe dit zo kapot zou kunnen gaan.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
37% van alle powershifts heeft reeds een nieuwe koppeling/Australië legt Ford een mega schade cleam op van 10 miljard Australische dollar op...Er is genoeg te lezen op het Internet over de powershift...Frederik Welvaert schreef: Zou kunnen dat ik een hoop gemist heb, maar dit is alleszins het eerste verhaal wat ik lees van dit specifieke probleem. Lijkt inderdaad alsof 1 van de koppelingen het niet meer doet (koppeling zelf kapot of wordt niet aangestuurd zoals het zou moeten)
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 09:22
Dat Ford dan maar mijn reparatie betaaltBendW schreef:37% van alle powershifts heeft reeds een nieuwe koppeling/Australië legt Ford een mega schade cleam op van 10 miljard Australische dollar op...Er is genoeg te lezen op het Internet over de powershift...Frederik Welvaert schreef: Zou kunnen dat ik een hoop gemist heb, maar dit is alleszins het eerste verhaal wat ik lees van dit specifieke probleem. Lijkt inderdaad alsof 1 van de koppelingen het niet meer doet (koppeling zelf kapot of wordt niet aangestuurd zoals het zou moeten)

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Maar dat het een veel voorkomend probleem is weet je nu ook.valt niks anders aan te doen dan de koppeling te laten vervangen....gerby77 schreef:Daar was ik inderdaad ook al achter...BendW schreef: Geef maar eens in op Google:problemen powershift...staat er vol van...1 van de 2 koppeling is naar de haaien...
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Wij hadden in 2010 een C70 2.0d met powershift nieuw gekocht.
Na anderhalf jaar aanhoudende problemen met schakel gedrag de auto met 17.000km bij de dealer ingeruild voor een C70 D3 geartronic, die hebben we nu 7 jaar, heeft 95.000km gelopen en nog geen kik gegeven.
Na anderhalf jaar aanhoudende problemen met schakel gedrag de auto met 17.000km bij de dealer ingeruild voor een C70 D3 geartronic, die hebben we nu 7 jaar, heeft 95.000km gelopen en nog geen kik gegeven.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 09:22
Ja, staat al in de planning, ben benieuwd.BendW schreef:Maar dat het een veel voorkomend probleem is weet je nu ook.valt niks anders aan te doen dan de koppeling te laten vervangen....gerby77 schreef:Daar was ik inderdaad ook al achter...BendW schreef: Geef maar eens in op Google:problemen powershift...staat er vol van...1 van de 2 koppeling is naar de haaien...