beste forumleden,
Ik heb een V70, 2.4 170PK benzine automaat die het prima doet als je er alleen in rijdt, rustig optrekt en niet boven de 100km komt. Maar zodra de auto zwaarder beladen is en/of je wilt wat steviger doortrekken b.v. van 100 naar 130 dan houdt de auto in, gaat trillen en de foutmelding komt opschakelen of vaart minderen.
Wat er gedaan is:
- Krukaspoeli vervangen
- Nokkenasverstel solenoïde vervangen
- Nokkenasversteller vervangen
- Brandstof injectors vervangen
- V-snaar vervangen (omdat die er meerdere keren af geweest is)
- Alle filters vervangen
- Smeerolie gewisseld voor een iets dikker type
- Meerdere keren timing gecontroleerd
- ECU uitgewisseld als proef en software geupdate
- bobines tijdelijk uitgewisseld
En nu hebben inmiddels 2 verschillende garages, waaronder de officiële volvo dealer de moed opgegeven….
Als de auto koud is, is er niets aan de hand. Als je rustig rijdt alleen in de auto doet hij het tot 100km/u prima. Maar zodra de auto warm gereden is (na zo’n 20km) zwaarder beladen is of je geeft even gas gaat het mis. Zodra er vermogen gevraagd wordt gaat de motor slecht lopen, variëren in toerental, motor management lampje branden en de melding “langzam fahren oder hochschalten”. Het laatste is een beetje lastig met een automaat.
Wie kan er nog wat bedenken?
Jan de Vries
V70 mist vermogen
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Koeltemperatuur sensor of koelsysteem zelf. Is de auto al rijdend uitgelezen? Loopt de temeratuur op tijdens de melding (lijkt het wel op)
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29.08.2018 - 19:51
bendankt voor de reactie. Maar met de temperatuur is helemaal niets aan de hand, zelfs niet in Frankrijk bij volgeladen auto, 36 graden celcius tegen de helling op. Geen enkel temperatuur probleem.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Dat is de meter op het dashboard, maar het gaat om de gemeten temperatuur vanuit vida.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Gasklephuis al gecontroleerd?
Vacuümventiel?
Gr. Edwin
Vacuümventiel?
Gr. Edwin
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!