Zij bieden voor Volvo V60 D4 een chiptuning van 190 pk naar 260 pk terwijl andere bedrijven .... maar tot 235 pk gaan.
Is die 270 pk wel gezond voor de auto? Is wel een mooie winst daarentegen

Je hebt gelijk, zal meer in de buurt van de 550Nm liggen (rica geeft op 545Nm), maar dat vind ik nog steeds erg fors.Godtoh schreef: Weet niet waar 580nm vandaan komt maar Bsr en Rica houden het op ongeveer 530nm. Polestar zelf doet met de D5 500nm. Als de 8 traps van de d4 en d5 hetzelfde zijn kan het spul veel aan. Maar aan zo bizar veel koppel heb je weinig aangezien het echt een korte piek is.
denk het zeker wel Jelmer, zie vorige antwoord.Jelmer de Jong schreef: Is die 580Nm een piek waar je in de praktijk niets mee kan?
Ook de fwd d5 gaat naar 500nm met Polestar. Ja met nat wegdek en veel gas spint het spul. Maar dat is zelfs al zo met 70pk...diesel01 schreef: Ik vraag mij dan weer af hoe je het vermogen op de weg wil krijgen.
Trek met mijn D4 iets te vlot op met regen en er is wielspin.
Het is ook niet voor niks dat de Polestar met 500nm gewoon awd meekrijgt.
P’cies, de D5 met 237pk en 480nm krijgt gewoon awd mee, waarom zou dat zijn?V50 R schreef: Wel even de prijslijst checken, de D5 is alleen leverbaar met awd. En de aisin bak is nou eenmaal niet gemaakt voor een dergelijk hoog koppel volgens aisin zelf.
Is ook een kwestie van gewenning. Had 10 jaar geleden nog 90 pk/200 Nm, toen 110 pk/250 Nm, toen 160 pk/250 Nm en dat laatste vond ik toen (en nu nog steeds) niet te weinig maar toen kwam er 181 pk en 400 Nm. Het eerste jaar dacht ik elke dag "wouw". Nu, ruim 3 jaar later, is het natuurlijk nog steeds "wouw" maar dan moet ik er wel bewust over nadenken want inmiddels ben ik het normaal gaan vinden...diesel01 schreef: Kan mij trouwens niet voorstellen dat dit soort cijfers te weinig is, zou ik meer willen dan kwam er wel iets van BMW of Mercedes met een 6 cilinder.
Er is meer dan alleen Nederland, info komt hier vandaan...diesel01 schreef:P’cies, de D5 met 237pk en 480nm krijgt gewoon awd mee, waarom zou dat zijn?V50 R schreef: Wel even de prijslijst checken, de D5 is alleen leverbaar met awd. En de aisin bak is nou eenmaal niet gemaakt voor een dergelijk hoog koppel volgens aisin zelf.
Kan mij trouwens niet voorstellen dat dit soort cijfers te weinig is, zou ik meer willen dan kwam er wel iets van BMW of Mercedes met een 6 cilinder.
Dat is geen fout op de website maar het vorige model V60.V50 R schreef: Die gaat uit van een ander startvermogen, 225 pk. En niet leverbaar in nederland en niet eens in zweden. Is een fout op de website. D5 is alleen met awd.