Waar zou iemand wonen als hij of zij elke werkdag in een autonoom rijdend, volledig functioneel, verbonden, comfortabel mobiel kantoor kan pendelen tussen werk en thuis? En wat als deze service via een on demand abonnementsvorm wordt aangeboden? Wat als de ene werkgever dit aanbiedt en een ander niet - voor welk bedrijf zou iemand dan werken?
Dit zijn slechts enkele scenario's en vragen die ten grondslag lagen bij de ontwikkeling van Volvo’s nieuwe concept 360c, die vandaag gepresenteerd is. De 360c is onderdeel van Volvo’s visie op de toekomst van reizen - autonoom, elektrisch, verbonden en veilig - en maakt het voor Volvo Cars mogelijk nieuwe groeimarkten te betreden.
Het concept maakt een structurele verandering mogelijk in de manier waarop mensen leven, door onproductieve of saaie reistijden te veranderen in handige en plezierige minuten of uren onderweg.
"De 360c onderzoekt wat mogelijk wordt als we de menselijke bestuurder verwijderen en nieuwe vrijheden gebruiken bij het ontwerp van voertuigen en de tijdsbesteding onderweg - het is een glimp van hoe autonome aandrijftechnologie de wereld zoals wij die kennen zal veranderen. De mogelijkheden zijn verbluffend ", aldus Mårten Levenstam, Senior Vice President Corporate Strategy bij Volvo Cars.
Volledig autonoom en elektrisch reizen heeft vele geavanceerde veiligheids- en milieuvoordelen, zoals minder vervuiling en verkeerscongestie en een betere gezondheid en lifestyle voor wie in steden woont. Ook zorgt het voor meer woonvrijheid, een minder overspannen woningmarkt en betaalbaarder wonen.
,,Als onproductieve reistijd verdwijnt, worden mensen minder afhankelijk van de nabijheid van steden. Dat is slecht een voorbeeld van de impact van autonoom rijden”, aldus Mårten Levenstam. "Het 360c-mobiele kantoor maakt het rendabel voor mensen om op grotere afstand van drukke steden te wonen en hun tijd op een aangenamere en effectievere manier te gebruiken."
De 360c is een volledig autonome, elektrische auto zonder bestuurder. De 360c verandert de manier waarop mensen reizen, hoe ze onderweg omgaan met vrienden, familie en contacten en hoe ze verloren tijd kunnen benutten.
Het concept laat zien dat autonoom rijdende voertuigen te gebruiken zijn als een slaapkamer, mobiel kantoor, woonkamer en entertainmentruimte. Omdat ermee reizen prettig is, zijn autonoom rijdende voertuigen een geduchte concurrent van lucht-, bus- en treinaanbieders, met grote concurrentievoordelen op het gebied van comfort, gemak en privacy.
Met de 360c onderzoekt Volvo Cars tevens de mogelijkheden om het bedrijfsmodel verder te ontwikkelen dan dat van een traditionele autofabrikant. Het bedrijf verwacht een sterke interesse vanuit andere sectoren. Zo heeft de 360c potentie om een concurrent te worden van korte afstandsvluchten, een industrie die nu nog bestaat uit luchtvaartmaatschappijen, vliegtuigbouwers en andere dienstverleners. De 360c slaapomgeving maakt eersteklas reizen van deur tot deur in een eigen privé cabine mogelijk, zonder het ongemak van de beveiliging van de luchthaven, wachtrijen en lawaaierige en krappe vliegtuigen.
“We beschouwen de 360c als een gespreksaanzet, waarbij ideeën en antwoorden komen zodra we er meer over leren”, aldus Mårten Levenstam. "Wij geloven dat volledig autonoom rijden de potentie heeft om onze samenleving op diverse manieren fundamenteel te veranderen. Het zal diepgaande invloed hebben op hoe mensen reizen, hoe we onze steden ontwerpen en hoe we infrastructuur gebruiken. Wij zijn slechts een van de vele belanghebbenden, daarom verwachten en nodigen we uit tot een brede discussie waarbij de maatschappij leert hoe het meest uit deze revolutionaire technologie te halen is."
Bekijk de film:
Volvo 360 concept
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41378
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors