Volvo fever

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
fostar82
1st Gear member

Hoi allemaal,

Bij ons heeft de Volvo fever ook toegeslagen!
We waren op zoek naar een opvolger van onze Peugeot 206 SW, een slimme en zuinige kleine familie station. Nu ben ik 1.98m lang en mijn vriendin 1.82m en langere ritten waren in de peugeot geen genot. Dus gingen we op zoek naar een auto waar ook lange mensen comfortabel langere tijd kunnen zitten.
Vanaf het moment dat ik de Volvo S60 tegenkwam en die ook binnen budget bleek was ik verliefd. Mijn vrouw vond het initieel een oude mensen auto. Maar des te meer ik me in het model verdiepte des meer ik overtuigd was dat dit hem moest worden.
Na een proefrit in een s40 (vond mijn vrouw mooi) en een proefrit in een 3 serie was dat het niet. Ik vond toch dat er een proefrit in een S60 moest komen. Na vele advertenties viel mijn oog op een mooie grijze die bij AutoRika in Drachten (dichtbij, we komen uit Groningen) stond. Deze vond mijn vrouw toch ook wel mooi. Afgelopen donderdag hebben we er een proefrit in gemaakt. We waren direct om. Wat een genot om in te zitten en te rijden. En wat een imposante verschijning!

Het is een S60 2.4 uit 2001 met 156k op de teller van de tweede eigenaar. Het exterieur en interieur zijn perfect onderhouden en is volgens mij een solide auto. Leuke mensen ook bij AutoRika, echte liefhebbers. Zij zouden zaterdag op vakantie gaan en wij daarna, maar om te zorgen dat we er niet 3 weken op hoefden te wachten hebben ze direct na de proefrit Isofix ingebouwd, en issie vrijdag uitgelijnd. Vrijdagavond hebben we hem opgehaald. Na onze vakantie gaat ie terug voor een nieuwe binnenspiegel en montage van een GROM bluetooth module.

We zijn super blij met deze prachtige wagen, met heerlijke sound-track. Net maar even bij de MacD een ijsje gehaald om nog een ritje te kunnen maken :D

Foto's :D
Laatst gewijzigd door fostar82 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
XC40 2020 Recharge T5 Phev DKG Inscription 261pk Onyx Black
S60 2001 2.4 140pk Graphite gray metallic
Musicus
4th Gear member

Mooie auto! Wat een maagdelijke kilometerstand voor een auto uit 2001, daar kan je nog lang plezier van hebben. Zo afgaande op de foto's zou ik even kijken naar de remschijven achter. Die zien er niet best uit, maar misschien komt dat door het lange stilstaan.

Wat gaan ze doen met de binnenspiegel? Weet dat achter de spiegel alle electronica zit voor oa de automatische ontgrendeling. Als het spiegelglas niet meer dimt moet je alleen het glas over (laten) zetten en niet de hele spiegel.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Een S60 is een heerlijke rijdersauto, daar ga je geen spijt van krijgen. Veel plezier en geluk met deze en gewoon oprijden....tot de APK je Tot het afscheid gaat dwingen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
fostar82
1st Gear member

Musicus schreef: Mooie auto! Wat een maagdelijke kilometerstand voor een auto uit 2001, daar kan je nog lang plezier van hebben. Zo afgaande op de foto's zou ik even kijken naar de remschijven achter. Die zien er niet best uit, maar misschien komt dat door het lange stilstaan.

Wat gaan ze doen met de binnenspiegel? Weet dat achter de spiegel alle electronica zit voor oa de automatische ontgrendeling. Als het spiegelglas niet meer dimt moet je alleen het glas over (laten) zetten en niet de hele spiegel.
Jaaa een prachtige kilometerstand. Het verhaal over de electronica wisten ze me daar ook te vertellen. Het is een automatisch dimmende binnenspiegel waarvan de olie is uitgelopen. Bedankt voor het meedenken.
V70/2.4D/2003 schreef: Een S60 is een heerlijke rijdersauto, daar ga je geen spijt van krijgen. Veel plezier en geluk met deze en gewoon oprijden....tot de APK je Tot het afscheid gaat dwingen.
Tot gaat nog heel lang duren hoop ik :)
fostar82
1st Gear member

Nu ik toch jullie aandacht heb... heb ik een paar vragen.

1. We gaan binnenkort 2 weken op vakantie. Kan ik de auto zo lang op het alarm laten staan? Is zal dan bij terugkomst de accu leeg zijn. Zo ja, helpt het om de auto op slot te zetten met de sleutel ipv het kastje??

2. Wat voor telefoonhouder hebben jullie? Ik dacht aan deze link. Lijkt me een mooie plek. Ik heb nu een zuignap aan het raam maar vind dat het teveel zicht wegneemt.

3. Waar kun je mooie rubber matten sets bestellen om de bekleding netjes te houden?
vlovlo88
1st Gear member

fostar82 schreef: Nu ik toch jullie aandacht heb... heb ik een paar vragen.

1. We gaan binnenkort 2 weken op vakantie. Kan ik de auto zo lang op het alarm laten staan? Is zal dan bij terugkomst de accu leeg zijn. Zo ja, helpt het om de auto op slot te zetten met de sleutel ipv het kastje??

2. Wat voor telefoonhouder hebben jullie? Ik dacht aan deze link. Lijkt me een mooie plek. Ik heb nu een zuignap aan het raam maar vind dat het teveel zicht wegneemt.

3. Waar kun je mooie rubber matten sets bestellen om de bekleding netjes te houden?
1. Moet kunnen hoor. Mijne staat niet zo vaak stil maar 2 weken zou gewoon moeten kunnen met een goede accu.

2. Mijn ligt in de middenconsole :D Ding uit je link wel op mooie plek maar wel pompeus. Brodig wel goede ervaring mee.

3. De dealer! Heb ze volgens mij gekocht voor 60 euro oid
Voorheen :
340 DL Variomatic '86
S60 2.4 edition II' 07
S60R '07
V70 2.4 Ed. Sport' 07

Huidig:
740 TIC '87
XC90 2.5t Summum' 07
Jöng
2nd Gear member

Die matten kun je ook snel bestellen via mattenonline.nl Kan zo maar goedkoper zijn
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”