Problemen met achterportieren en achterklep

Plaats reactie
energreb
Starter

Hallo mensen,

Ik rijd in een 6 cilinder Volvo S80 van bouwjaar 2001 en heb al heel erg lang problemen met het openen/sluiten van mijn achterportieren en de achterklep.
Het werkt vaak gewoon zoals het hoort met de afstandsbediening maar af en toe dan gaan de achterportieren en de achterklep niet open als ik op mijn AB druk. Als die situatie zich voordoet dan moet ik de achterklep met de sleutel openen en dan doet de binnenverlichting in de kofferbak het niet en werkt de nivo meter van de inhoud van mijn benzinetank ook niet.
Als ik dan de bovenste zekering uit het zekeringen kastje welke aan de linker zijde in de kofferbak zit trek en weer terug stop zonder te vervangen gaat na 1-2 seconden de kofferbak verlichting weer aan en werkt alles weer naar behoren.
Sinds ik dit weet is het niet heel erg storend meer maar eigenlijk wil ik er wel eens vanaf en vraag mij af of iemand op dit forum dit probleem herkent en er mogelijk een oplossing voor weet.

Ik ben heel benieuwd!!

Groeten René
Carfreak
7th Gear member

Ik heb hetzelfde gehad en dat was een kabelbreuk in het deel waar de boel knikt. Dit lijkt er behoorlijk op alhoewel jij de "classic" rijdt.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
OGA244
8th Gear member

ff de zekering van de REM computer links achterin de auto eruit trekken waarna alles zich reset.
Maurits@Parts4Swedes
Forumsponsor
Contacteer:

Het kan ook een ander defect zijn. Laat hem maar eens uitlezen.
Genuine Volvo - There is no Substitute.
www.Parts4Swedes.nl
Plaats reactie

Terug naar “S80”