Over de remmenlarij heb ik gevonden dat er 302, 322, en 345 mm schijven. uitgaande dat 302 16 inch is 322 17 inch is en 345 18 inch Dikte verschil tussen 345 en 322 is 27 om 30mm.coone schreef:D5R-Design schreef:Klopt helemaal Tom..diesel01 schreef: Ik ben al een beetje aan het oriënteren op velgen en keek na een 17" set voor de winter, blijkt dat die niet gaan passen op een D5 vanwege de grote van de remschijven...
Dan blijkt dat de D3/D4/T4 idd kleinere remschijven heeft maar wanneer je er, zoals rica, meer pk's inpompt dan de standaard D5 een setje remmen van een D5 ook geen overbodige luxe is.
De standaard 18" set die ik nu krijg is mijn winterset, voor de zomer gaat het de 19" inscription spaakvelg worden.
Deze dus
Is ook iets waar ik een maand geleden ook ondervond..
Bij een achtelijke actie van een oosterbuur moest ik van 230 boven in de ankers... terug naar nog geen 60... hij deedt het netjes maar had niet het gevoel nog veel over te hebben en zekker niet om deze aktie 3 of 4x te doen...
Ben wel aan het kijken maar krijg niet de juiste spec boven water waar de verschillen zitten.. volgens mijn zijn de klauwen gelijk en de brackets en schijven anders...
Iemand hier die deze specs boven water kan krijgen?
Navraag bij mijn dealer levert dat ik 17 inch remmen heb?
Om gerekend 43cm lijkt mijn wat veel...
Maar Tom het instructie boekje lezende heb jij een T6 gekocht...
De D5 mag ook gewoon 17 inch wieltjes hebben hoor.. en blijkt de zelfde schijven te hebben als als de D3 en D4 AWD...
Dus jij zal de zelfde remkracht tekortkomen met jouw 236PK
Specs heb ik niet zo direct, maar ook al zitten informeren voor big brake kits
Op dit moment enkel nog maar stoptech & erst gevonden die iets aanbieden voor de V90
Ben benieuwd of de rem klauw nummer anders zijn vanwegen die 3 mm blokken hebben de zelfde nummers.
Dus als de klauwen gelijk zijn kan ik de brackets en de schijven kopen om remmen van de D5 als 18 inch...