Hallo! Nieuwe hier, althans in de roffelclub. Al eerder een 850 gereden en nu naast de 245 een 875/V70 classic 2.5T automaat AWD gekocht (301.500km en Prins lpg). Als de boodschappenauto zeg maar Wel 1 met 40.000 achterstallig onderhoud, lichte olielekkage en carterontluchtingsproblematiek, maar een leuke basis om weer in ere te herstellen. plaatjes afbeeldingen url afbeelding maken
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
Lakwerk ziet er wel erg netjes uit zo op de foto. Is dat ook zo? Vaak met de 850/V70 classic valt en staat het met de carosserie. Als de blanke lak loslaat (gebeurt heel vaak) dan wordt het meteen een oude bak. Technisch blijven die krengen maar lopen namelijk. Is echt het beste wat Volvo ooit gemaakt heeft. De 850’s zijn nog sterker dan de V70’s, maar de spoeling daarvan wordt wel dun.
Houd hem rijdend!
Mooi hoor. Mijn 850 had diezelfde kleur, 412 Tropical Green. Zeker gepoetst erg sjiek. Die olielekkage kan bij de olieretourleiding van de turbo zitten
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Versnellingsbak ging stuk en ik heb afscheid moeten nemen. Gelukkig wordt hij voorlopig wel door een kennis op de weg gehouden. Het wordt een fwd en krijgt een 2e kans.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.