Nou het is uiteindelijk gewoon een 7 zitteruit Nederland.
Thnx allemaal voor de reacties!
Advies bij aankoop type XC90 Diesel
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gefeliciteerd! Zo te zien aan de foto e.e.a. optisch gemodificeerd?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Een Executive, goede keus!
Geniet ervan

Geniet ervan
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Ik ben erachter gekomen dat spiegelkappen zijn gespoten en is gechipt.Gouwe schreef: Gefeliciteerd! Zo te zien aan de foto e.e.a. optisch gemodificeerd?
Voor mijn gevoel is de bumber en strips ook naderhand gedaan, was ook de reden waarom ik voor de auto ben gevallen. Geen zwarte strips etc en lkkr frisse kleur in tegenstelling tot het zwarte van mijn vorige S60.
Vooral de duivenpoep vlekken zal ik niet missen!!
Hij rijd wel als een tierelier en moet zeggen dat je wel als een koning over de snelweg sjeest hoor.
All minpunten kloppen wel ; het gerammel en kraakjes zodra je over oneffen wegen rijd en het verbruik
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
- paulh
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 21:08
- Locatie: Uithoorn
Mooie wagen, Riffii, gefeliciteerd en veel fijne "koning op de snelweg" kkilometers gewenst!
'15 Volvo XC90 D5 Momentum
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
'12 Volvo V60 D5 Summum
'03 Volvo XC90 D5 Geartronic, Navi, Premium sound
Gevarieerd palet van andere aanbieders
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Dank je wel!! Ben er blij mee! Zuipt als een malle itt mijn s60 .. maar so be it!
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.04.2016 - 08:29
Ik wil toch op dit topic inhaken , ook zodat ik het Forum niet ga bevuilen met allemaal vragen die 100x al gesteld zijn
Nadat ik 2 jaar geleden een mooie XC90 V8 uit 2005 heb laten staan en voor een BMW 5 serie ben gevallen blijkt het op midden lange termijn
voor mij toch nodig om een grotere auto aan te schaffen met meer plaats
Omdat ik ook meer km's ga rijden 80 km per dag op een 80km
weg.... wil ik toch voor een diesel gaan kijken, met totaal +/- 17-22.000 km kan dat best interessant zijn.
Nu is eigenlijk mijn vraag of jullie
ook een specifieke checklist hebben waar op te letten als je bij een XC gaat kijken. Mijn budget van 10-12k is niet erg ruim, maar ik denk dat
ik voor dat geld best een leuk XC vanaf de facelift kan vinden, maar om voor te zijn dat ik grote bergen met geld in groot onderhoud moet
stoppen zou ik graag wel willen weten waar ik technische zelf op zou kunnen letten, of eventueel in onderhandelingen mijn voordeel uit kan
halen
Ik weet van mijn vorige zoektocht weet ik nog dat de Automaat en tussenbak een kritisch puntje zijn, kan je de staat ook testen? Heeft de D5 een
distributie riem? Hoe zit het met eventuele vlinderkleppen , roetfilter, turbo etc. of wiel lagers en draagarm rubbers. Ik hoop dat jullie mij wat tips
kunnen geven of eventueel een checklist

Nadat ik 2 jaar geleden een mooie XC90 V8 uit 2005 heb laten staan en voor een BMW 5 serie ben gevallen blijkt het op midden lange termijn
voor mij toch nodig om een grotere auto aan te schaffen met meer plaats

weg.... wil ik toch voor een diesel gaan kijken, met totaal +/- 17-22.000 km kan dat best interessant zijn.
Nu is eigenlijk mijn vraag of jullie
ook een specifieke checklist hebben waar op te letten als je bij een XC gaat kijken. Mijn budget van 10-12k is niet erg ruim, maar ik denk dat
ik voor dat geld best een leuk XC vanaf de facelift kan vinden, maar om voor te zijn dat ik grote bergen met geld in groot onderhoud moet
stoppen zou ik graag wel willen weten waar ik technische zelf op zou kunnen letten, of eventueel in onderhandelingen mijn voordeel uit kan
halen
Ik weet van mijn vorige zoektocht weet ik nog dat de Automaat en tussenbak een kritisch puntje zijn, kan je de staat ook testen? Heeft de D5 een
distributie riem? Hoe zit het met eventuele vlinderkleppen , roetfilter, turbo etc. of wiel lagers en draagarm rubbers. Ik hoop dat jullie mij wat tips
kunnen geven of eventueel een checklist

- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik zou zeggen dat als je zelf niet technisch bent dat je zorgt voor ondersteuning bij het aanschaffen. Overweeg ook een aankoopkeuring bij de dealer (kost je 100,- en stelt niet heel veel voor is mijn ervaring) of een Dekra keuring. Als je 12K budget hebt zou ik een auto zoeken voor 10K en 2K in de zak houden voor onvoorziene kosten. Een XC90 is een fantastische auto maar niet goedkoop. Ik heb er destijds 10K in 3 jaar / 120K kilometers aan uitgegeven.
Zwakke punten in mijn geval (uit mijn hoofd voor een D5 185PK.
- Stangetje van de wervelklep;
- Wervelklep;
- Wiellager;
- Oliepomp 4WD;
- Lager achter differentieel;
- Alle motorsteunen;
Positief in mijn geval:
- Verbruik 1:13 (max. 100 op de snelweg);
- Bij 240K zaten de originele remblokken en schijven er achter nog op;
- Draagarmen bij 240K nog origineel;
- 80K met een setje Michelin banden is goed haalbaar.
Voor 10K kun je best een goed exemplaar vinden vanaf MY2007 en met een Polestar chippie rijdt het nog veel beter. Succes met de zoektocht.
Zwakke punten in mijn geval (uit mijn hoofd voor een D5 185PK.
- Stangetje van de wervelklep;
- Wervelklep;
- Wiellager;
- Oliepomp 4WD;
- Lager achter differentieel;
- Alle motorsteunen;
Positief in mijn geval:
- Verbruik 1:13 (max. 100 op de snelweg);
- Bij 240K zaten de originele remblokken en schijven er achter nog op;
- Draagarmen bij 240K nog origineel;
- 80K met een setje Michelin banden is goed haalbaar.
Voor 10K kun je best een goed exemplaar vinden vanaf MY2007 en met een Polestar chippie rijdt het nog veel beter. Succes met de zoektocht.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.04.2016 - 08:29
Wat voor onderhoud heb je er allemaal aan gedaan in de 3 jaar? dat is toch nog een berg geld , Ik reken gemiddeld bij een dergelijke auto op 1000-1500 euro onderhoud per jaarGouwe schreef: Ik heb er destijds 10K in 3 jaar / 120K kilometers aan uitgegeven.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Das een hoop geld ja, ik zit nog op 500-600 euro in 1 jaar na aankoop aan onderhoud (waaronder preventieve automaatspoeling) en 600 aan extra features (elektrische motorverwarming).RBA schreef:Wat voor onderhoud heb je er allemaal aan gedaan in de 3 jaar? dat is toch nog een berg geld , Ik reken gemiddeld bij een dergelijke auto op 1000-1500 euro onderhoud per jaarGouwe schreef: Ik heb er destijds 10K in 3 jaar / 120K kilometers aan uitgegeven.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Heb mijn kopiefacturen voor de liefhebbers er nog even op nageslagen:
- Beurt met o.a. remschijven/blokken voor: 900,-
- Beurt met o.a. condensor, ETM (gasklep defect wegens een lullig kunststof tandwieltje), motorsteunen, reparatie lekkage klepdekselpakking, stabi stang: 3.000,- euro
- Polestar tuning: 695,-
- Set banden 18 inch Michelin Latitude tour: 750,-
- Laadluchtslang (wegens lekkage waardoor motor in noodloop bij veel gas): 300,-
- Beurt met vervangen wervelklep (met coulance) en thermostaat: 1650,-
- Wiellager + blokken / schijven achter (preventief): 715,-
- Revisie differentieel + nieuwe oliepomp: 1700,-
- Beurt: 550,-
- Verder elke 15K olie ververst, de automaat gespoeld en een inlaattraject reiniging tijdens een forum dag. Verder alles gewoon bij de merkdealer. Gewoon omdat het kon, de auto het zeker waard was en ik het belangrijk vind dat mijn auto waar ik voor mijn inkomen van afhankelijk ben het gewoon goed doet en het gewoon een heel fijne auto was! Bij elkaar dus ruim 10K.
Zoals je ziet kan er dus zomaar iets kapot gaan en met 1500,- euro op 40K km/jaar per jaar red je het m.i. structureel echt niet, uitzonderingen daar gelaten.
- Beurt met o.a. remschijven/blokken voor: 900,-
- Beurt met o.a. condensor, ETM (gasklep defect wegens een lullig kunststof tandwieltje), motorsteunen, reparatie lekkage klepdekselpakking, stabi stang: 3.000,- euro
- Polestar tuning: 695,-
- Set banden 18 inch Michelin Latitude tour: 750,-
- Laadluchtslang (wegens lekkage waardoor motor in noodloop bij veel gas): 300,-
- Beurt met vervangen wervelklep (met coulance) en thermostaat: 1650,-
- Wiellager + blokken / schijven achter (preventief): 715,-
- Revisie differentieel + nieuwe oliepomp: 1700,-
- Beurt: 550,-
- Verder elke 15K olie ververst, de automaat gespoeld en een inlaattraject reiniging tijdens een forum dag. Verder alles gewoon bij de merkdealer. Gewoon omdat het kon, de auto het zeker waard was en ik het belangrijk vind dat mijn auto waar ik voor mijn inkomen van afhankelijk ben het gewoon goed doet en het gewoon een heel fijne auto was! Bij elkaar dus ruim 10K.
Zoals je ziet kan er dus zomaar iets kapot gaan en met 1500,- euro op 40K km/jaar per jaar red je het m.i. structureel echt niet, uitzonderingen daar gelaten.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.04.2016 - 08:29
Thanks voor je inputGouwe schreef: Heb mijn kopiefacturen voor de liefhebbers er nog even op nageslagen:

-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Bedankt voor de info. Het is maar goed dat die D5 nog redelijk zuinig is (en daarom "kostenbesparend" tov de benzine broeders), want je kunt behoorlijk wat kosten aan die motor hebben.Gouwe schreef: Heb mijn kopiefacturen voor de liefhebbers er nog even op nageslagen:
De versie die ik rijd is gelijk ook de meest dorstige maar hopelijk de betrouwbaarste. Maar ja, daar ga je geen 40k mee rijden. Overigens is er wel iemand met een 3.2 6 cylinder op LPG die er heel veel mee rijdt.
Waarschijnlijk is dat de meest optimale (qua kosten dan) combinatie, alleen sta je dan wel vaak te tanken gok ik.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Blue-Eyes
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
- Locatie: Flevoland
En de wegenbelasting en de verzekering? De verzekering niet meer all risk neem ik aan?
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto
)
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.04.2016 - 08:29
Nu heb ik ook nog een andere vraag, hoe zit het met de ruimte op de achterbank, is daar ruimte in de XC voor 2 kinderstoelen en een maxicosi? en zitten er nog standaard zitverhogers in de achterbank? een 3e zitrij is leuk maar dan moeten de kindjes wel groot genoeg zijn en het ook willen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Bedoel je zitverhogers in de 3e zitrij? Die kun je er best zelf op zetten, zitten niet ingebouwd. Onze zoon van bijna 8 zit achterin in zo'n stoelvergroter, zit prima. Zoon van 4 zit in kinderstoel achter bestuurder. De maxi cosi zit kan er naast in het midden, die heeft bij mij ook zitverhoger. De stoel rechts zou waarschijnlijk wel een stoelverhoger kunnen hebben, alleen zit daar mijn oudste van 13 dus dat heb ik nooit getest.RBA schreef: Nu heb ik ook nog een andere vraag, hoe zit het met de ruimte op de achterbank, is daar ruimte in de XC voor 2 kinderstoelen en een maxicosi? en zitten er nog standaard zitverhogers in de achterbank? een 3e zitrij is leuk maar dan moeten de kindjes wel groot genoeg zijn en het ook willen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Wij hadden voor de vakantie exact hetzelfde probleem.RBA schreef: Nu heb ik ook nog een andere vraag, hoe zit het met de ruimte op de achterbank, is daar ruimte in de XC voor 2 kinderstoelen en een maxicosi? en zitten er nog standaard zitverhogers in de achterbank? een 3e zitrij is leuk maar dan moeten de kindjes wel groot genoeg zijn en het ook willen.
Maxi cosi past niet op middelste zitplaats, echt bagger van Volvo! Gordel is te kort!
Heb het opgelost door een kinderstoel te kopen waarin kids vanaf 3 maanden al in kunnen.
Gigantisch minpunt imo van volvo. Waarom maken ze gewoon niet alle gordels gelijk?
Voor de rest ben ik gek op mijn Xc90! We zijn op vakantie gegaan en 8dkm gereden ermee!
Door heuvelachtige gebieden in de pyreneen scheuren op snelweg draagt niet echt bij aan super verbruik.
Maar moet zeggen met chiptune naar ca 200pk voelt heerlijk!
In Frankrijk deed ik op een volle tank ,cruise control en 110-130 k/u 700km op volle tank en kon volgens BC nog 130km
Ligt Fantastisch op de weg, heerlijk ruim voor de kids en comfort is concurrerend met de show modellen van BeterBed!
Heb de auto gekocht met net onderhoudshistorie waarbij het achter diff al geteviseerd is, 14dkm voor aanschaf distr rien + pomp en grote beurt gehad + powerflush.
Mijn model van 2004 staat niet bekend om de problematiek met kleppenstoters etc.
Hoop daarmee goed weg te komen en hopenlijk niet de grote klappers zoals hierboven genoemd.
Ik trek jaarlijks €1000 uit voor onderhoud en 2 jaarlijks €500 meer voor powerflush + carbon clean
Volgende op mijn lijstje de irritante skid service melding. Kan aan tig dingeb liggen dus dat word puzzelen
Laatst gewijzigd door riffii op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ah, bij onze XC90 (MY2007) past maxi cosi wel op middelste zitplaats, misschien heeft volvo dat later aangepast? Heeft wel zo'n speciale gordel die eenmaal ingesteld niet meer verder wil.riffii schreef:
Wij hadden voor de vakantie exact hetzelfde probleem.
Maxi cosi past niet op middelste zitplaats, echt bagger van Volvo! Gordel is te kort!
Heb het opgelost door een kinderstoel te kopen waarin kids vanaf 3 maanden al in kunnen.
Gigantisch minpunt imo van volvo. Waarom maken ze gewoon niet alle gordels gelijk?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- riffii
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 12.10.2014 - 11:43
Dan hebben ze inderdaaf goed geleerd van hun fouten.t5power schreef:Ah, bij onze XC90 (MY2007) past maxi cosi wel op middelste zitplaats, misschien heeft volvo dat later aangepast? Heeft wel zo'n speciale gordel die eenmaal ingesteld niet meer verder wil.riffii schreef:
Wij hadden voor de vakantie exact hetzelfde probleem.
Maxi cosi past niet op middelste zitplaats, echt bagger van Volvo! Gordel is te kort!
Heb het opgelost door een kinderstoel te kopen waarin kids vanaf 3 maanden al in kunnen.
Gigantisch minpunt imo van volvo. Waarom maken ze gewoon niet alle gordels gelijk?
Hebben echt lange tijd lopen kloten omdat een maxi cosi en ook de Autostoel van Maxi Cosi paste niet.
Volvo V50 2.0D edition II Bj Okt 2009 (new Baby 2019)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)
Volvo Xc90 Volvo XC90 2.4 D5 Executive Bj sept 2004 (new baby 2018)
Volvo s60 2.4D Chromo Momentum bj Okt. 2005 163 pk 200 pk chiptuned geartronic. (Bye bye 2017)
Volvo s60 2.4D5 bj okt 2004 163pk (bye bye 2015)